חיפוש

איזו ריבית כדאי לקחת על הלוואות

מקבלים מדי פעם שיחות טלפון מנציגי חברות אשראי למיניהן, שיחות שבהן מיידעים אותכם בשמחה יתרה שהנכם זכאים להלוואה דרכם? כן, כולנו קיבלנו שיחות כאלה ולא פעם.

אבל בפועל, כאשר הנכם באמת זקוקים להלוואה, העניין מורכב יותר, בעיקר אם יש לכם צורך בהלוואה דחופה. ואם במקרה מדובר בבעל עסק חדש או עסק שנקלע לבעיה וזקוק לפתרון מהיר – תצטרכו לעבור כמה וכמה שלבים בטרם יאשרו את ההלוואה שביקשתם.

איך מקבלים הלוואה כאדם פרטי ואיך מקבלים הלוואה כעסק? מה הריבית האידיאלית? בדקנו עם ביזלנד הלוואות לעסקים..

 

 מה עומד מאחורי האינטרס של הבנק במתן הלוואה?

לפני שנדבר על חישוב ריבית על הלוואה, נדבר מעט על הסיבות מאחורי מתן הלוואות על ידי הבנקים. לבנקים יש אינטרס לתת הלוואות, מסיבה הפשוטה שזוהי דרך שלהם לקבל רווח. כפי שנאמר, אם לא מהלוואות, אז ממה כן? לכן, בנק רוצה שתיקחו הלוואה ורוצה שתיקחו הלוואה דווקא ממנו.

אבל האם בנק ישמח לתת הלוואה לכל מי שמבקש? ובכן, לא. כל בנק צריך להבטיח לעצמו את החזר ההלוואה ולהוריד כמה שיותר את הסיכון שלו לא לקבל את הכסף בחזרה. יודעים למה? כי לא מדובר בכסף שלו. כן, בנק נותן הלוואות מתוך הכסף שהופקד אצלו, מין מעגל החיים, שהועתק לתחום הפיננסי.

לכן, כל מבקש הלוואה, בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בבעל עסק, יעבור בדיקה קפדנית, על מנת לבדוק את יכולתו להחזיר את החוב.

 

הלוואה לאדם פרטי

כאמור, על מנת לאשר הלוואה לאדם פרטי, הבנק יאסוף את כל המידע האפשרי על האדם – היסטוריה בנקאית שלו, האם תמיד עמד בתשלומים וידרוש ערבים, בטחון נוסף לזה שההלוואה תחזור לבנק במלואה.

 

הלוואה לעסק

כאשר מדובר בעסק גדול, עם נכסים רבים, ברור שבנק יכול להיות רגוע בנוגע להחזר החוב, שכן תמיד יש לו את הביטחונות הנדרשים, בדמות אותם הנכסים. כאשר מדובר בעסק חדש, העניין הופך להיות מורכב יותר ופחות בטוח מבחינת הבנק, לכן קיימת אופציה של הלוואה בערבות המדינה, שנועד להבטיח לבנק את החזר החוב.

 

חישוב ריבית

ישנם סוגים שונים של ריביות, כאשר הריבית הנפוצה ביותר, היא ריבית פריים – ריבית שנקבע על ידי בנק ישראל ואליה מתווסף אחוז כלשהו, תלוי בבנק שבו נלקחה ההלוואה. בנוסף, ריבית יכולה להיות צמודה או לא צמודה – הכוונה קבועה או משתנה, בהתאם לשינוי המדדים במדינה.

 

 מה עושים בשביל לקבל את הריבית הטובה ביותר עבורנו?

סקר שוק. אם בעבר היינו חייבים לקחת הלוואה רק מהבנק שלנו, כיום קיימות אופציות נוספות, כמו חברות אשראי וכדומה, שיכולות לתת לכם הלוואה.

לסיכום, תבדקו מה הריבית, כמה תשלמו בסופו של דבר על ההלוואה ותבחרו את האופציה הנכונה לכם.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם