חיפוש

האם כדאי לקחת הלוואה חברתית

\פעמים רבות אנו זקוקים להלוואות.

הלוואת כספים נעה בטווח רחב מאוד של כסף ולכן כל אדם שרוצה להלוות צריך לבחור את המקום הנכון שיוכל להלוות לו את סכום הכסף שאליו הוא זקוק בתנאים המיטביים ביותר.

קיימים סוגים שונים של הלוואות : לרוב הלוואות יעשו דרך הבנקים, לעיתים הלוואות יבוצעו דרך חברות האשראי ויש פעמים שהלוואות מבוצעות דרך קבוצות פיננסיות שונות.

אחת מסוגי ההלוואות היא גם הלוואה חברתית, אך מהי הלוואה חברתית ? כיצד ניתן לבצע אותה? והאם בכלל מומלץ לכם לקחת הלוואה מסוג זה?

 

מהי הלוואה חברתית

הלוואה חברתית למשל כמו זו שיש באתר blender הלוואות היא הלוואה שבדרך כלל תבוצע דרך קבוצות פיננסיות שונות. כלומר גם במידה וההלוואה לא תתקבל ישירות מהקבוצה הפיננסית מי שמארגן הלוואות מסוג זה הן בדרך כלל קבוצות פיננסיות המתמחות בתחום. הלוואות מסוג זה בעצם נעשות בין אדם אחד לאדם אחר.

הכוונה בכך היא שאדם כלשהו יכול לפנות לקבוצה פיננסית בתור מישהו שרוצה להלוות כסף או בתור מישהו שילוו לו כסף. החברה הפיננסית היא זו שמבצעת את בדיקות הרקע והאמינות של הלווה והמלווה ויוצרת קישור בין השניים. החברות מבצעות את הליך הקליטה של הלווים והמלווים באמצעות מילוי של טפסים שונים שיאמתו את המידע ויבחנו את אלו שרוצים להשתתף בהלוואה.

חשוב להבין שגם החברה שמבצעת את ההלוואות מרוויחה דבר או שניים מביצוע ההלוואה עצמה. החרה הפיננסית בדרך כלל תיקח עמלה כלשהו מביצוע העסקה כאשר ערך העמלה יקבע בהתאם לגודל העסקה (בעסקאות עם העברה גדולה יותר תילקח עמלה גבוהה יותר).

יש לציין כי בעת לקיחת הלוואה חברתית או הלוואה באמצעות אפיק להלוואות חברתיות יש לוודא כי הקבוצה הפיננסית דרכה אתם מבצעים את התהליך מאושרת על ידי המדינה ופועלת באופן חוקי. קיימים אפיקי השקעות חברתיות שונות אשר פועלים ללא אישור המדינה ועלולים שלא להחזיר לכם את הכסף שלוויתם או הלוותם.

לפרטים נוספים כנסו: https://lirot.co.il.

למי תתאים הלוואה חברתית ?

הלוואה חברתית כמובן כמו כל סוגי ההלוואות לא תתאים לכל אדם. לכן במידה ואתם שוקלים לקחת הלוואה חברתית מומלץ שתענו על הקריטריונים לאילו שהלוואה חברתית תטיב עמם.

  1. מומלץ לבחור בהלוואה מסוג זה במידה ותרצו לקחת הלוואה מיידית, כלומר הלוואה בטווח זמן קצר מאוד. בנוסף ההלוואה מתאימה למי שרוצים לקחת הלוואה חוץ בנקאית או נדחו מהבנק לקבלת הלוואה.

חשוב לציין כי בהלוואה מסוג זה לא קיים מתן בטחונות ולכן הלוקחים הלוואה מסוג זו צריכים לשקול גם עניין זה.

  1. ההלוואה תתאים לאדם שחסך הרבה זמן כסף ורוצה להגדיל את ערכו באמצעות רווח של ריבית ידועה מראש וצמודה למדד. בנוסף היא תתאים לאילו שמחפשים אפיקי השקעה שונים ורוצים לקבוע בעצמם את רמת הסיכון לתיק ההשקעות שלהם.

 

זכרו – לקיחת הלוואה חברתית עלולה להיות סיכון

חשוב להבין בעת לקיחת הלוואה חברתית כי הלווה לא בהכרח ידע את כל הרקע הכלכלי שלכם ולכן לעיתים הריבית או ההלוואה עצמה יהיו בסכום שלא תוכלו להחזיר. כאשר אתם ניגשים להלוואה מסוג זה שימו לב כי יש בידכם את האמצעים להחזיר אותה.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם