חיפוש

איך קשור הר הכסף אל הפנסיה שלכם

אם דיברתם לאחרונה עם ההורים שלכם או אנשים אחרים שנמצאים כעת בפנסיה, סביר להניח שקיבלתם הנחיה ברורה מאוד לבדוק את קרן הפנסיה שלכם.

ברוב המקרים, עובדים צעירים לא בודקים לעומק את הפנסיה שלהם והדבר עלול לפגוע בהם. אם אתם נכללים בחלק זה של האוכלוסייה, כדאי שתדעו שיש קשר בין הפנסיה שלכם להר הכסף ואתם חייבים לדעת מה הקשר בין השניים. רוצים לדעת פרטים נוספים? קראו את השורות הבאות ותגלו.

 

כמה מילים על קרן הפנסיה שלכם

מתי לאחרונה בדקתם כמה כסף צברתם בקרן הפנסיה? אם אתם בקיאים ולו מעט בנושא, אתם בטח יודעים שהמעסיק שלכם (מדובר כמובן בשכירים) מחויב להפקיד מידי חודש סכום מסוים אל קרן הפנסיה שלכם. אנחנו שומעים לא פעם על עובדים שמגלים בשלב מוקדם או מאוחר כי המעסיק שלהם לא הפקיד עבורם את הפנסיה בקרן הפנסיה. חשוב לציין כי מדובר בעניין פלילי לכל דבר ואלו מקרים חריגים בהחלט שקורים לאחוז קטן מהאוכלוסייה כולה אך חשוב להיות מודעים אליהם.

 

איך קשור הר הכסף אל הפנסיה שלכם?

דרך אתר הר הכסף  אתם יכולים לאתר בקלות את קרן הפנסיה שלכם (ובמקרים מסוימים, את קרנות הפנסיה שלכם). בזמן שיש מי שמגלים שלא הופקדו עבורם כספי פנסיה, יש מי שמגלים שהופקדו עבורם כספי פנסיה לכמה קרנות שונות. אתם צריכים לדעת עוד הרבה לפני שתגיעו אל גיל הפנסיה – מה קורה עם הפנסיה שלכם. אתר הר הכסף יאפשר לכם לדעת את הפרטים הבאים אודות הפנסיה:

  • הקרן שבה הכסף הופקד
  • סכום הכסף שהופקד ועוד

כך שאפשר לומר שהאתר מקל עליכם בכל הנוגע לבירור אודות הפנסיה שלכם. אם עד לפני כמה שנים הייתם צריכים להתקשר אל קרנות הפנסיה השונות בנפרד ולבדוק אם יש לכם קרן פתוחה שם – היום המידע הרבה יותר נגיש ונוח עבורכם בזכות הר הכסף.

 

מה לעשות אם אתם לא יודעים אם יש לכם בכלל קרן הפנסיה?

אם אתם עובדים במקום עבודה יציב במשך שנים או אם עבדתם בכמה מקומות עבודה שונים ואינכם יודעים אם נפתחה עבורכם קרן פנסיה, אתם צריכים להיכנס בהקדם אל אתר הר הכסף. שם תוכלו לראות את כל קרנות הפנסיה שנפתחו עבורכם ואת ההפקדות שהועברו אליהן.

 

האם כל אחד יכול לעשות שימוש באתר הר הכסף?

כל אדם שמחזיק בתעודת זהות ישראלית יכול להזין אותה באתר ולבדוק פרטים אודות קרנות הפנסיה שלו. השימוש באתר קל, כך שכל אדם, בכל גיל יכול לערוך בו חיפוש.

 

סיכום

רגע לפני סיום, אנו ממליצים לכם להעביר את המידע שנכתב במדריך הנוכחי למכרים, קולגות, הורים או כל אדם אחר שחשוב לכם כדי שיידע אודות הקשר בין הר הכסף לפנסיה שלו. מדובר במידע בסיסי וחשוב שכל אדם צריך לדעת.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם