חיפוש

הדרכים הטובות ביותר לשמור על הכספים

ישראלים רבים מוצאים את עצמם מתקשים לשמור על כספם, לא כל שכן לחסוך כספים נוספים. קושי זה ברור ומובן ונובע משלל סיבות, אשר אינן כוללות בהכרח הכנסה מצומצמת. כלומר, יש סיכוי רב שהקושי שלכם לשמור על הכסף שלכם נובע בכלל לא מסך הכנסותיכם, אלא מסך הוצאותיכם. בפסקאות הקרובות נציג בפניכם מספר דרכים לשמור על הכסף שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

נהלו את ההוצאות שלכם

השלב הראשון בדרך לשמירה טובה על הכסף עובר בניהול ההוצאות. ניהול ההוצאות הוא למעשה מעקב וניטור של כל ההוצאות שלכם. הכוונה היא לא רק למעקב אחר ההוצאות המשמעותיות במהלך החודש, אלא ממש לכל הוצאה והוצאה – קפה בחוץ, פריט נוי חדש לבית, וטיפ במזומן במסעדה. ברגע שיש בידכם את המידע תוכלו לסדר אותו לפי קטגוריות – מזון, תחבורה, דיור וכן הלאה. לאחר שתאתרו היכן ישנן הוצאות שאתם אינן זקוקים להן, חפשו את הדרכים לקצץ בהוצאות. חשבו על אילו הוצאות בכוחכם לוותר, ובאילו הוצאות ניתן לחסוך – בטלו מנויים שאינם בשימוש, השתמשו במשאבים קהילתיים, צמצמו רכישת מזון בחוץ.

 

הציבו יעדים לחיסכון

לאחר שביצעתם את האמור בשלב הקודם, תוכלו לעבור להתמקד בחיסכון. השלב הראשון הוא הגדרת יעד להוצאות. הגדירו קווי מתאר להוצאות החודשיות שלכם. קווים אלו יסייעו לכם לקבל החלטות פרטיקולריות במהלך החודש. חשוב מכל הוא לקבוע רף מקסימלי להוצאות. בד בבד, נכון יהיה אילו רף ההוצאות המקסימלי שלי לא יהיה שווה ערך לסך ההכנסות וההתחייבויות שלכם. על מנת לחסוך, ברי כי יש צורך בקביעת יעד הוצאות אשר יאפשר חיסכון כסף.

 

השתמשו בכלים הנכונים

לאחר שהצלחתם לעמוד בדרישות של השלבים הקודמים, עליכם לבחור את כלי החיסכון הנכונים ביותר. על מנת להגדיר מהם כלי החיסכון הנכונים עבורכם עליכם להחליט קודם לכמה זמן אתם מבקשים לשמור על הכסף שלכם בחיסכון. במידה ותחליטו לחסוך למטרה בעוד מספר מצומצם של שנים קדימה, נכון יהיה אילו תבחרו כלי חיסכון שלא יסכן יתר על המידה את הכסף שלכם. לדוגמא, כלי כמו אגרות חוב או השקעה בנדל"ן עשוי להיות נכון עבורכם. אילו החיסכון שלכם הוא חיסכון לשנים רבות ואין צפי לשימוש בו, ניתן להגביר את מידת הסיכון שאתם נוטלים ולהשקיע את הכסף באמצעות רכישת מניות.

 

כסף כדרך חיים

עניין חשוב נוסף הוא שמירה על הכסף שלכם כדרך חיים. כלומר, אין זה נכון לבחון את הצעדים האמורים מעלה כצעדים המבוצעים באופן חד פעמי לטובת מטרה מסוימת. בדרך זו תתקשו מאוד לשמור על כספכם. הדרך הנכונה היא אימוץ הצעדים המופיעים מעלה כדרך חיים. ניהול התקציב באופן קבוע, הקצאת כספים לחיסכון בדרך קבע וכן הלאה. שימוש בכלי החיסכון המתאימים עבורכם יסייעו לכם לשמור על הכסף שלכם ולהנות ממנו בעת רצון.

לפרטים ומידע נוספים בתחום הפיננסי והחזרי המס בקרו באתר https://indigofinance.co.il ותיהנו מטיפים ומידע מעניין בתחום.

אולי יעניין אותך גם