חיפוש

דרכים שמחשבון אחוזים יקל לכם על החיים

איזה תאריך יוצא עוד 17 יום מהיום? איך הופכים אינצ'ים לסנטימטרים בשביל להזמין נעל במבצעי בלאק פרידיי? ואיך ניתן לחשב האם ההלוואה שהבנק מציע לי, כדאית באמת? בטוח שמתישהו אחת מהשאלות הללו עלתה לכם לראש וקצת הסתבכתם בחיפוש אחר התשובה.

אז זהו, לא עוד.

מה אם נגיד לכם שיש דרך נוחה ופשוטה לעזור לכם בחישוב? לא מאמינים? תקראו את הכתבה ותגלו.

 

 כיצד זה היה נראה פעם?

כאדם שעבד בחנות שכל מוצר היה אמור להיות מתוקף, הדרך היחידה לחשב באופן מדויק, כי בואו, 19 יום החל ממחר זה לא חישוב כל כך פשוט, הייתה לספור עם האצבעות. כן, ממש כמו שילדים קטנים, שרק לומדים לספור. זה היה נראה מאוד ילדותי ומאוד לא מקצועי. אז ניסיתי למצוא כל מיני כלי עזר, דרך חיפוש של מחשבון אחוזים, אבל אף פעם לא הייתי בטוחה כמה ניתן לסמוך על מה שהייתי מוצאת והמשכתי לחשב עם האצבעות. רק ליתר הבטחון.

על חישובים מורכבים כמו חישוב החזר ההלוואה בכלל לא היה מה לדבר. אם לא היה לכם חבר כלכלן, שיכול להסביר לכם מה זה ריבית צמודה ומה זה ריבית לא צמודה ומה ההבדל ביניהן, הייתם צריכים להסתמך על הבנק, שזה משעשע, שכן הבנק מעוניין להרוויח כסף מחוסר ההבנה שלכם.

 

 כיצד זה נראה כיום?

מחשבון אחוזים הוא כבר לא חיפוש סתמי בגוגל, עכשיו כבר אפשר להגיע לאתר ייעודי, שבנוסף לכל החישובים שהזכרנו, יאפשר לנו לחשב עוד המון דברים נוספים. לא בטוחים שאתם במשקל תקין לגובה שלכם? בבקשה, מחשבון BMI יספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת. תקועים בניסיון לעזור לילד לפתור תרגיל במתמטיקה ולא זוכרים בכלל מה זה שברים? לא נורא, גם לזה כבר יש פתרון. אבל גם פה זה לא נגמר, ניתן למצוא מחשבונים שיחשבו דברים מורכבים ורציניים יותר, דוגמת מחשבון שיפוצים – שיספר לכם בדיוק כמה הולך לעלות לכם השיפוץ, בשביל שלא תמצאו את עצמכם מופתעים מעלויות שלא צפיתם. או מחשבון משכנתא – שיגלה לכם את כל מה שהבנקים כותבים באותיות קטנות, בתקווה שלא תתעמקו בזה מדי ואם כבר התעמקתם, לא תבינו הרבה.

 

 רמת האמינות של מחשבונים

כמובן הכל תלוי בנתונים שתכניסו למחשבון. לצורך העניין, בחישוב החזר הלוואה צריך לדייק הן בסכום, הן בתקופת ההחזר והן בריבית שהבנק הציע לכם. סטייה, ולו הקלה ביותר, תשפיע על התוצאה, שעלולה להיות שגויה מבחינתכם. ברגע שמוודאים שהנתונים שהוכנסו היו מדויקים, התוצאה היא אמינה. מה גם, תמיד תוכלו לבדוק את החישוב, בעזרת מחשבון נוסף. כי דאבל צ'ק זה תמיד הדבר הנכון לעשות. בכל מצב נתון.

לזה קוראים כלי עזר אמיתי במגוון תחומים. לא תנסו?

 

כלי חישוב

אולי יעניין אותך גם