חיפוש

לקחת רעיון ולהפוך אותו למציאות – איך ניתן לעשות זאת

יש לכם רעיון מעולה ואתם רוצים לקדם אותו? כאן אנחנו נסביר לכם איך אפשר להפוך את הרעיון לשירות או מוצר אמיתיים.

ישנם הרבה יזמים עם המצאות ורעיונות יוצאים מהכלל אך מתקשים להוציא אותם לפועל מתוך מחשבה שלשם כך דרוש מתכנת.

ובכן, לא כך הדבר תמיד ולפעמים אפשר להתחיל לעבוד על הרעיון באופן עצמאי לפני שמחפשים עוד אנשי צוות.

 

 המסלול מרעיון למציאות, נקודות עיקריות

אם אתם מרגישים שזה גדול עליכם לעשות את המסלול לבד, ישנן חברות שמתעסקות בדיוק בזה כמו סידביז. אחרי שמאפיינים את הרעיון, צריך לעשות סקר שוק ולחפש מתחרים, לבנות תוכנית עסקית ופיננסית שלאחריה ניתן לבצע הערכת שווי. לבסוף ניתן למתג את המוצר ולהציג אותו למשקיעים פוטנציאליים ולגייס הון כדי לפתח את המוצר.

 

אל תחששו השקעה ראשונית

הבעיה המרכזית של יזמים היא גיוס הכספים ובמיוחד הסכום הראשוני כדי להתחיל להניע את התהליך. כשלב ראשוני ניתן לנסות לבקש הלוואה מחברים או בני משפחה ואם זה לא מצליח אז ישנם ערוצים נוספים כמו חממות, קרנות או מימון המונים וגם כמובן, הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית. הסכום הראשוני יתן לכם מרווח נשימה לפחות לחודשים הראשונים של תחילת התהליך עד שתקבלו השקעה רחבה ותעשו גיוס הון ממשקיעים פוטנציאלים עם סכומים גדולים. גם כאן תוכלו להיעזר באתר seedbiz .

 

סבלנות והרבה

לא הופכים למיליונרים בשנייה (אלא אם כן זכיתם בלוטו) והתהליך מרעיון למציאות לוקח הרבה מאד זמן. אתם תצטרכו את כל הסבלנות ותמיכת כל בני המשפחה בידיעה שאתם הולכים עכשיו ל"בזבז" הרבה מאד שנים על משהו שלא בהכרח יניב תוצאה. לא כל סטארט אפ מצליח וגם אם הרעיון הוא גאוני, הרבה סטארטפים נופלים באמצע הדרך. חשוב שתהיו נחושים לאורך כל הדרך ותאמינו בעצמכם ובמוצר שלכם גם אם יש מכשולים, ויהיו בוודאות!

 

ומה לגבי אקזיט

תהליך פיתוח המוצר מסתיים בייצור סדרתי שלו ויציאה לשוק אך מדובר בתהליך מורכב וארוך מאד עם הרבה עליות וירידות וצריך כמות כסף גדולה לכן, אל תחשבו שעם סיום התהליך אתם יכולים לפרוש לאי אקזוטי אחרי שמכרתם במיליונים את המוצר, כי קודם כל יש לשווק בצורה אינטנסיבית את המוצר לקהל הרלוונטי. אם תצליחו כבר בשלבים הראשוניים לגייס סכומי כסף גדולים מקרנות הון ומשקיעים תוכלו להפוך את הרעיון לסטארט אפ אמיתי עם פוטנציאל לעשות אקזיט אבל רק גיוס הון יאפשר לכם לקדם משמעותית את תהליך פיתוח המוצר.

 

לסיכום

אם אתם בעלי רעיון שאותו תרצו להפוך למציאות ויש לכם סכום כסף ראשוני, אמביציה, זמן פנוי ונחישות אולי תוכלו להפוך לסטארט אפ הבא שעושה אקזיט במיליונים.

אולי יעניין אותך גם