חיפוש

מה צריך כדי לגדל צב? 

גידול של צב זה לא עניין של מה בכך. שכן, בניגוד לגידול של חיות אחרות, כאן יש צורך בהכנה מיוחדת. לאחר שמצאנו צב עם שולי, בן ה – 4 שלנו, יצאנו לשוחח עם מומחים בתחום, במטרה להבין מה עלינו להשיג כדי שהצב שלנו יוכל לגדול בידיים טובות. להפתעתנו, גילינו מידע חדש בנושא והחלטנו לכתוב על כך מדריך מקיף. הישארו אתנו ותגלו הרבה מעבר לדברים שצריכים להיות לכם בהישג יד לגידול הצב שלכם.

 

מה אתם צריכים כדי שתוכלו לגדל צב?

אם אתם רוצים לגדל צב על הצד הטוב ביותר, עליכם קודם כל להשיג אוכל שמתאים עבורו. שכן, צבים אוהבים לאכול ירקות. מי מכם שקראו את הספר "הצב של אורן" יודעים שצבים אוהבים במיוחד את הירקות הבאים:

  • חסה
  • גזר
  • מלפפון

אנו ממליצים שלא להניח את הירקות כמו שהם על יד הצב, אלא לחתוך אותם באופן כזה שיהיה נגיש עבורו. ניתן להניח למשל כמה עלי חסה רעננים ולצידם, חתיכות גזר שנפרסו באמצעות קולפן. הדבר נכון גם לגבי מלפפון. בטבע הוא לא מקבל את הירקות באופן שכזה, אך כל עוד הוא נמצא אצלכם, תעניקו לו חיים קלים, למה לא בעצם?

לגדל צב

הידעתם? צב זו חיה מוגנת

ברוכים הבאים אל החלק המפתיע ביותר של המדריך הזה. מדובר בפסקה שתגרום לכם להבין כי צב היא חיה מוגנת. המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך אמרו שצב היא לא חיית גידול ביתית. כלומר, אתם לא תמצאו אותה בחנויות החיות למיניהן וגם לא תוכלו לרכוש כלוב ייעודי לצב או רצועה עבורו. למה? בגלל שהוא צריך לחיות בטבע. אם תרצו לקרוא פרטים נוספים בנושא, לחצו כאן ותגלו שאנחנו דוברי אמת.

 

מצאתם צב? מה אתם צריכים לעשות?

אם מצאתם צב במהלך טיול בטבע או בקרבת מקום המגורים שלכם, עליכם להשאיר אותו שם. אתם יכולים כמובן לשים על ידו ירקות חתוכים, כדי להקל עליו בחיפוש אחר אוכל. חשוב לציין כי אם הצב שראיתם הינו פצוע או נמצא בקרבת מקום מסוכן, אתם יכולים לקחת אותו אתכם ולהעביר אותו אל גורמים מוסמכים, כמו גן חיות או ווטרינר שנמצא בקרבת מקום.

לגדל צב

העבירו את המידע הלאה ותעלו את המודעות

אנו מזמינים אתכם, קוראים יקרים, להעביר את המידע שמופיע כאן לגורמים אחרים. שכן, יש הרבה אנשים שלא יודעים בכלל שצב היא חיה מוגנת. תעשו טובה לצבים הישראליים ותשלחו את הקישור למדריך אל כל מי שצריך להכיר בו.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה תצטרכו שיהיה לכם בהישג יד במידה ותגדלו צב ליום – יומיים לצורך הליך שיקומי. בשלב זה אתם יודעים כי לא נהוג לגדל צבים בבית במידה והם בריאים ושלמים, אלא צריך לשחרר אותם לחיות בחופש, בטבע.

לגדל צב

אולי יעניין אותך גם

מלטזית
הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים

קראו עוד »