חיפוש

האוגר השמין? כך תסדרו לו דיאטה! 

אוגר הינה חיה שעשויה להגיע למצב של השמנת יתר די בקלות. עובדה זו, לצערנו, לא ידועה לרבים ממגדלי האוגרים בארץ ובעולם. כשגילינו שזה המצב, החלטנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו שעסקו בכלל בבעל חיים אחר. שכן, היה לנו חשוב להעלות את המודעות לנושא ולהסביר איך אפשר להקל על האוגר ולסדר לו דיאטה. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע שיאפשר לכם לגדל אוגר בריא.

 

הקדמה – איך תדעו אם האוגר שלכם השמין?

אף אחד לא לימד אותנו בגן, בבית הספר או בחטיבת הביניים אודות משקלו הממוצע של אוגר. שכן, לא מדובר במידע שמוסדר בתוכנית של משרד החינוך. אנחנו כאן כדי למסור לכם את כל המידע החיוני שהוחסר לכם במהלך שנות הלימוד במסגרות השונות ונציין בפניכם את משקלו הממוצע של האוגר.

חשוב שתדעו תחילה כי המשקל משתנה בהתאם לסוג האוגר וגילו. ובכל זאת, אם האוגר שלכם אינו אוגר סורי, הוא צריך לשקול בין 80 גרם ל – 125 גרם (פשוט כי האוגר הסורי נחשב לבעל המשקל הרב ביותר, כ – 200 גרם).

אוגר שמן

גיליתם שהאוגר השמין? כך תסדרו לו דיאטה – השלב ה – 1: תמדדו את כמויות האוכל

אם הגעתם אל הפסקה הזו, כנראה שעלה בכם חשד כי האוגר שלכם זקוק לדיאטה. אם כך, כדאי שתדעו קודם כל שלא מדובר פה בעניין מורכב. יש לא מעט אוגרים שזקוקים לתזונה נכונה. ההמלצה שלנו בתור התחלה היא למדוד את כמויות המזון שניתנות לאוגר. אם אינכם יודעים מה היא הכמות המומלצת בכל ארוחה, כדאי שתיכנסו אל האתר הבא שיציג בפניכם את התשובה לשאלה זו ולשאלות נוספות: https://hamster-time.co.il.

 

גיליתם שהאוגר השמין? כך תסדרו לו דיאטה – השלב ה – 2: תוסיפו מנת ירק

סידרתם לאוגר שלכם את התזונה מבחינת כמויות האוכל? מצוין! עכשיו זה הזמן להוסיף מנת ירק קטנה לכל ארוחה. דעו כי לא כל הירקות מומלצים לאוגרים, כך שגם פה אתם צריכים לבדוק את העניין באופן מעמיק. ההמלצה שלנו היא לתת מלפפון או חתיכת חסה בכמות מזערית שתאפשר להביא לשובע.

אוגר שמן

טיפ חשוב שיאפשר לכם להתמודד עם השמנת יתר – הוספת גלגל לכלוב

רגע לפני שהמדריך יסתיים, אנו רוצים לתת לכם טיפ חשוב שיאפשר לכם להתמודד עם השמנת היתר של האוגר שלכם. ההמלצה שלנו היא להוסיף לכלוב גלגל. אם לא היה לכם גלגל עד עכשיו – זה הזמן להוסיף אותו. אם יש לכם גלגל, כדאי שתבדקו אפשרות להוסיף גלגל אחר, מיוחד יותר, שימשוך את תשומת ליבו של האוגר שלכם.

 

השורה התחתונה

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את כל האינפורמציה החיונית בנוגע לתזונה נכונה ודיאטה לאוגרים. בשלב זה אתם יודעים בדיוק מה עליכם לעשות כדי להקל על האוגר שלכם ולאפשר לו ליהנות מתזונה בריאה ומשקל תקין. נאחל לכם שתיישמו את הכול ושיהיה בהצלחה!

אוגר שמן

אולי יעניין אותך גם

מלטזית
הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים

קראו עוד »