חיפוש

איך תמנעו מהכלב להגיע למקומות לא רצויים בבית?

כל מי שמגדל כלב, כבר גילה שהמשפט "הכלב הוא חברו הטוב של האדם", מבוסס לגמרי על המציאות. חברינו הטובים, ההולכים על ארבע, מבינים ואוהבים אותנו – הם חלק מהמשפחה. איך נוכל לגרום להם מצד אחד להרגיש אהובים לגמרי ומצד שני להבין את גבולות הבית?

 

הכלב גם הוא בן בית

בראש ובראשונה, חשוב לזכור שכמו כל בני הבית האחרים, גם הכלב הוא בן בית. יש אזורים שהם "שלו", אזורים שהם "של כולם" ואזורים שהם "מחוץ לתחום עבורו", וזה בסדר. עצות חשובות להרחקת הכלב ממקומות לא רצויים בבית במאמר שלפניכם, ובהתייעצות עם נציגים אצל חנות כלבים, תוכלו לשמוע עוד על דרכים נוספות לגרום לכלב להבין את גבולות הבית.

 

בתור התחלה: גדר אילוף

גדר לכלב ניתן לרכוש כמעט בכל חנות חיות. הגדר, שמכונה גם גדר אילוף או גדר כלבים, תוחמת לכלב אזור מסוים "שהוא החדר שלו". מלבד התווית הגבולות, הגדר גם מסייעת בהרגלת הכלב לעשיית צרכים מחוץ לבית (שכן מצד אחד היא גדולה מספיק על מנת שהוא ירגיש בה בנוח, ומצד שני, אינה גדולה מספיק על מנת שיעשה את צרכיו בה).

גובה הגדר והיקפה ייקבעו על פי גודלו של הכלב, הגזע, הגיל, וכמובן – גודל הבית.

 

מיקום האזור של הכלב בבית

על מנת למנוע מהכלב להגיע למקומות לא רצויים בבית, חשוב לתת לו מקום מרכזי "שיהיה שלו", ועם זאת בקרבתכם. מקמו את מיטתו של הכלב במיקום מרכזי, כך שיוכל לחוש ביטחון בטריטוריה שלו, ולהיות קרוב אליכם, להרגיש אתכם ולראות אתכם. אם מיקום מיטתו יהיה נגיש וקרוב אליכם, הוא לא יצטרך "לחפש" תשומת לב במקומות בבית אליהם אתם לא רוצים שהוא יגיע.

 

מיקום האוכל והצעצועים

מקמו את האוכל והצעצועים של הכלב במקום שלא מפריע לכם שהוא יגיע אליו. לפעמים, הסקרנות או הרצון לתשומת לב, ימשכו את כלבכם לאזור האוכל או לאזור המשחקים. כך שאם תמקמו אותם בנקודה בבית אליה אתם לא רוצים שהכלב יגיע – אתם מייצרים "סיכון מיותר".

 

הקפידו על גבולות ברורים

נגיד והחלטתם שעל הכלב אסור להיכנס לחדר העבודה. עמדו על כך. אמרו לו את זה בכל פעם שהוא עושה זאת, עד שילמד ויתרגל. "סטנדרטים כפולים" מייצרים בלבול – אם לפעמים תעירו ולפעמים לא, ההוראה לא תיטמע בתודעתו של חברכם והוא לא יישם אותה.

 

תהיו ערים לצרכיו של הכלב

כלב שצריך לשירותים או "חייב" טיול, עלול להתרוצץ ברחבי הבית ולהגיע למקומות לא רצויים. עליכם להיות ערים לצרכיו של הכלב, לזהות מתי הוא זקוק לטיול שלו ולענות על הצורך בטרם הוא צריך למשוך את תשומת ליבכם – לפעמים על ידי כניסה לחדר שלכם, עלייה על הרהיטים ועוד.

הכלב הוא בן בית – גרמו לו להרגיש כך, לצד הגבולות שתבחרו להציב.

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם

מלטזית
הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים

קראו עוד »