חיפוש

זה רק ספורט – מדוע האוגר נהנה לרוץ על הגלגל?

יאיר, בן 9 מרעננה שלח לנו לא מזמן הודעה למערכת וביקש לדעת למה האוגר שלו רץ כל היום על הגלגל. לדבריו, הוא חשב בהתחלה שיש לו בעיה כלשהי. שכן, בכל פעם שהוא הגיע אל הכלוב, הוא ראה את האוגר רץ. יאיר רצה מאוד ללטף את האוגר ולהראות אותו לחברים שלו, אבל העדיף שלא להפריע לו בעת ביצוע הפעולה הספורטיבית.

השאלה של יאיר נגעה לנו ללב והחלטנו לצאת ולבדוק את העניין עבורו. הישארו אתנו ונגלה יחד למה האוגר נהנה לרוץ על הגלגל?

 

בואו נכיר רגע את הגלגל המדובר

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי ואין לכם אוגר בבית או גלגל, כדאי שתדעו על מה אנחנו מדברים. הגלגל הוא בעצם צעצוע שניתן לקנות בכל חנות חיות. לעיתים הוא מגיע מובנה בתוך כלוב של אוגרים, בגלל שהמומחים בבעלי חיים יודעים שרכישה של גלגל היא חיונית עבור כל אוגר שנמצא בכלוב.

הגלגל מגיע ב – 2 סוגי גדלים והוא עשוי במרבית המקרים מפלסטיק, אך יש גם גלגלים שעשויים מעץ. עכשיו, כשאתם יודעים בדיוק על מה מדובר, אפשר להסביר לכם למה האוגרים נהנים לרוץ על הגלגל.

רֶגַע

למה האוגרים נהנים לרוץ על הגלגל? תשובה מספר 1 – בגלל הגנטיקה

בדקנו את הנושא באופן מעמיק ושוחחנו עם אנשים שיודעים דבר או שניים על אוגרים. התברר לנו שיש לאוגרים צורך מולד לזוז ולרוץ לזמן רב. אם האוגר שלכם היה חי בטבע, הוא כנראה היה רץ למרחקים ארוכים מאוד, אבל הוא לא גר בטבע. הוא חי בתוך כלוב קטן אצלכם בבית, כך שהוא חייב לפרוק את האנרגיה בדרך כלשהי. כדאי שתיכנסו אל הקישור הבא אם תרצו לקרוא על כך באופן מעמיק יותר: http://hamster-time.co.il.

 

שמרו על האוגר שלכם – אל תשהו אתו מחוץ לבית

המידע שצוין בפניכם לעיל צריך להדליק לכם נורה אדומה בכל הנוגע לשהות עם האוגר מחוץ לכותלי הבית. שכן, ברגע שתשחררו את האוגר (שנראה על פניו רגוע ושליו), אתם עשויים לגלות שהוא ירוץ למרחק רב תוך כמה רגעים קצרים ויאבד לכם.

 

טיפ לבחירה נכונה של גלגל לכלוב אוגרים

אם יש לכם אוגר בבית שאין לו גלגל לאוגרים, כדאי שתדעו שעליכם לקנות לו את הגלגל בהקדם. שכן, כך הוא יוכל לפרוק את האנרגיה שהוא אגר לאורך הזמן. ההמלצה שלנו היא להגיע עם הכלוב שלכם אל חנות חיות ולמדוד את הגלגלים הקיימים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת למה אוגרים אוהבים לרוץ על הגלגל שבכלוב שלהם. כעת, יש לכם את כל האינפורמציה, כך שנותר לכם רק לשתף את המידע הזה לאחרים שמתעניינים בנושא, כדי שגם הם יכירו בצורך הבסיסי של חיית המחמד שברשותם.

אוגר נהנה לרוץ

אולי יעניין אותך גם

מלטזית
הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים

קראו עוד »