חיפוש

הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים שיוצאים בו בזמן לטיול עם הבעלים שלהם. העלייה במספר המלטזים שהופיעו סביבנו גרמה לנו לצאת ולבדוק את כל הפרטים אודותיהם.

כשגילינו את כל המידע המעניין אודותיהם – החלטנו לשמור אותו על המחשב ולהעלות אותו כמדריך מסודר, כדי שגם אחרים יוכלו ליהנות ממנו. הישארו אתנו ותצאו מומחים במלטזים.

 

תכירו את הגורמים שעזרו לנו לרכז פרטים על מלטז

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע למלטז, מי הוא ומה הוא, כדאי שתדעו שהמדריך הנוכחי לא נכתב אך ורק על ידינו. שכן, הפעם החלטנו להסתייע בגורמים חיצוניים שיודעים דבר או שניים על הגזע המדובר – הבעלים שלהם. כדי שנוכל להחכים בנושא, היינו צריכים לפנות אל הבעלים של הכלבים שעברו על ידינו ובכל פעם שאלנו אותם שאלה אחרת. בזכותם המדריך הנוכחי רואה אור ואנו רוצים להודות להם בשלב זה על הסיוע.

 

תכירו את המאפיינים של המלטז

סביר להניח שראיתם לא פעם אנשים שהולכים עם כלב מלטז בתוך התיק שלהם או בתוך סלסלת האופניים. שכן, מדובר בכלב קל משקל. כזה ששוקל בין 2 קילו ל – 4 קילו בממוצע. הגובה שלו הוא 23 סנטימטר בממוצע, כך שאפשר להבין מה גורם לרבים להתייחס אליו כמו אל תינוק קטן. תוחלת החיים שלו נעה בין 12 ל – 15 שנים והוא בעל ראש גדול, עיניים שחורות ואף פחוס וכהה.

 

מה האופי של המלטז?

בכל פעם שראינו מישהו מסתובב עם מלטז, עלתה לנו המחשבה בראש שמדובר בכלב נוח ומסתבר שזה נכון באופן חלקי. מלטז הוא כלב שאוהב תשומת לב. הוא שובב ערני ופעיל, אבל צריך לשים לב שלפעמים הוא יכול להיות תוקפן. שכן, הוא נחשב לכלב טריטוריאלי שיכול להיות שתלטן. אם תהיו מודעים לתכונות אופי אלו, תוכלו להתנהל אל מולו באופן שקול ותואם.

 

מה המצב הבריאותי של המלטז?

כלב מלטז לא מתמודד בדרך כלל עם בעיות בריאותיות שכלבים קטנים אחרים מתמודדים אתם כמו למשל:

  • דלקת אוזניים
  • דלקת עיניים
  • בעיות עיכול ועוד

חשוב לדעת שהפרווה שלו מאוד רגישה לחום. כך שבימי הקיץ החמים, הוא עשוי לפתח אלרגיות. אם יש לכם מלטז בבית, כדאי שתשימו לב אם הוא מתעטש פתאום או אם הוא משמיע קולות נחירה או חנק. אם כן, סביר להניח שחם לו וצריך לאפשר לו להוריד את טמפרטורת הגוף שלו בהקדם האפשרי.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת הכול על מלטזים. כעת, כשיש לכם את כל הפרטים החשובים באמת, נותר לכם רק לעבור ליד בעלים של כלב כזה ולזרוק להם עובדה מעניינת שתעשה להם את היום. אל תשכחו לתת לנו את הקרדיט!

מלטזית

אולי יעניין אותך גם