חיפוש

איך להרגיל את החתול לכלוב נשיאה?

בשונה מכלבים, לחתולים קשה יותר ההסתגלות לכלוב נשיאה, לכן גם בעלי חתולים מתקשים להביאם לבדיקות אצל ווטרינר לעתים תכופות. בכל פעם שיש צורך בבדיקה, חיסון, אבחון רפואי המאפשר הגעת ווטרינר, רוב בעלי החתולים יעדיפו כי הווטרינר יגיע אליהם מאשר להתמודד עם הצורך במאבק להכניס חתול כלוב נשיאה. במידה ואין אלטרנטיבה אחרת ועליכם להוציא את החתול לבדיקה רפואית המחייבת אצל הווטרינר או בשל כל סיבה אחרת, במאמר זה אנו נתן לכם מספר המלצות שיעזרו לכם עם התהליך.

 

מהם השלבים?

את השלבים נחלק לפי אופן התהליך שצריך לקרות ע מנת לאפשר לחתול להירגע מול כלוב הנשיאה ויאפשר לכם להכניס אותו בצורה קלה ונוחה יותר.

 

שלב ראשון, ההיכרות

על מנת שהחתול ירגיש קצת יותר בנוח חשפו אותו אל כלוב הנשיאה, הציבו את הכלוב באזור בו החתול מרגיש בנוח והשאירו אותו פתוח. רוב הסיכויים שהחתול הסקרן יתעניין בכלוב ויבדוק אותו מבפנים.

 

שלב שני, שלב הפיתוי

נסו לפתות את החתול להיכנס אל כלוב הנשיאה בעזרת האוכל שלו, שימו את הקרעה בסמיכות אל הכלוב או מנשא לחתול ושימו לב לפעילות שלו. במידה והחתול מראה היסוס ולא ניגש לאוכל יש להרחיק מעט את הקרעה עד שהחתול ירגיש בטוח לגשת למזון, ובהדרגה קרבו את האוכל בקרבה לכלוב.

 

שלב שלישי, נכנסים פנימה

כאשר החתול שלכם כבר מרגיש יותר בנוח לאכול ליד הכלוב, או המנשא נסו להכניס את הקערה פנימה את הכלוב בקרבת הפתח, כך שראשו של החתול יהיה בפנים ושאר ראשו בחוץ. חשוב מאוד לוודא שהדלת תישאר פתוחה ואל תיסגר בזמן שאנו מרגילים את החתול לכלוב.

 

שלב רביעי, שיפור הופעה

בכדי שהכלוב לא ירגיש ריק מדי עבור החתול ויסקרן אותו פנימה, הכנסו אליו מדי פעם משחקים ואפילו חטיפים שיגמרו לו להיכנס לכלוב בכדי שירגיש יותר בנוח. ניתן להכניס בובות עכברים, או צעצועים אחרים עם טקסטורות כמו נוצות וכדורים.

 

שלב חמישי, כל הדרך פנימה

במידה והצלחתם לעבור את השלב בו החתול שלכם מרגיש בנוח והוא רגוע כאשר הוא אוכל את האוכל מהכלוב ניתן להתקדם עם הקערה יותר פנימה. נסו להזיז בכל יום את הקערה כמה ס"מ פנימה עד שהחתול ייכנס כולו אל הכלוב ויאכל מהקערה.

 

שלב שישי, הצפייה

השלב הזה הוא בין השלבים הקשים ביותר עבור בעלי החתולים כיוון שמדובר בגילוי סבלנות והמתנה. כל שעליכם לעשות הוא לחכות ולראות האם חתולכם ייכנס מיוזמתו לתוך כלוב לחתול לנוח ולהירגע.

 

שלב שביעי, המטרה הושגה!

במידה והחתול שלכם כבר מרגיש בנוח בכלוב הנשיאה, ניתן לסגור את הדלת למספר שניות בכל פעם כשהוא בפנים. במידה והוא מתחיל להראות סימני לחץ ומצוקה יש לפתוח את הדלת מיד. בכל פעם סיגרו את הדלת עד שלב שהחתול מראה כי הוא אינו רוצה להישאר יותר בפנים.

חתול בכלוב

 

אולי יעניין אותך גם

מלטזית
הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים

קראו עוד »