חיפוש

רפואה שלמה – באילו מצבים ניתן לשקם שטיחים?

שטיח הוא אחד מאביזרי הריהוט לבית העתיקים ביותר. יריעת הבד הזאתי יכולה לאפשר גם נראות טובה יותר לרצפה עליה היא מונחת, או לקיר עליה היא תלויה. בנוסף, שטיח שפרוס על הרצפה יכול למנוע מהרצפה להתלכלך, ומשמש כמצע להליכה של דיירי הבית והאורחים. במקרים מסוימים, שטיחים עלולים לספוג נזקים, כתוצאה ממספר גורמים שונים. באילו מצבים ניתן לשקם שטיח שניזוק? תשובות במאמר הבא.

 

מתי תהיו זקוקים לשיקום שטיח?

מעטים הבתים שאין בהם שטיחים. כמו ארונות, שידות, מדפים וכיסאות, שטיח הוא פריט שמובן מאליו שיהיה מצוי על שטח של ריצפה כלשהי בבית ולעיתים אף על קיר. שטיחים יכולים להגיע בגדלים שונים ובשימושים שונים. ישנם שטיחים המיועדים לסלון ומכסים את רוב השטח שלו, בעוד שאחרים מיועדים לחדרי ילדים או לחדרי אמבטיה.

במקרים מסוימים, אותם נסביר בהמשך, השטיח עלול להינזק בצורה משמעותית. הנזק שנגרם לשטיח עשוי להיות כל כך משמעותי, עד כדי כך שהוא יצטרך שיקום של איש מקצוע. ללא השיקום של איש המקצוע, השטיח לא יוכל לחזור למראה ולמצב הקודם שלו, מה שיצריך אותנו לבצע הוצאה כספית משמעותית על שטיח חדש.

 

נזקי שריפה

שטיחים עשויים להיות זקוקים לשיקום עקב נזקים חיצוניים שלא ניתן לצפות. שריפה למשל היא דוגמא לאירוע כזה. שריפה יכול להתרחש עקב תקלות של חשמל בדירה או השארה של פריטים דליקים ליד מקורות חום. גם אם השריפה מכובה בשלב מוקדם יחסית, הנזקים שהאש גורמת הם קבועים.

שיקום שטיחים משריפה נעשה על ידי איש מקצוע מנוסה. שריפה יכולה לגרום להצטברות של פיח על השטיח, להתכלות של חלקים ממנו ולהתפוררות. שיקום שטיח לאחר השריפה יכלול ניקיון של הלכלוך שמצטבר עליו לאחר השריפה, כמו גם תפירה מחדש של חלקים מהשטיח שהתכלו עקב האש.

 

נזקי הצפה

הצפות שמתרחשות בדירות עשויות לפגוע בשטיח. בד יכול לספוג מים, אך לא בצורה כל כך גדולה כמו שנגרם לשטיח בזמן הצפה. שיקום שטיח מהצפה יכלול שאיבה וניקוז של המים מהשטיח באמצעות מכשור מיוחד, יחד עם ייבוש של האזורים הרטובים ושיקום של צבעים שנפגעו כתוצאה מההצפה.

 

קרעים

שטיח יכול להיקרע ממספר סיבות. כשאנו מדברים על קרע בשטיח, לרוב מדובר בקרב קטן, שיכול להיווצר עקב שחיקה או עקב כרסום של בעל חיים. אם מדובר על כרסום של בעל חיים, יש לטפל בנפרד גם בבעיה הזו. באמצעות תפירה מחדש ניתן יהיה לשקם את הקרעים.

 

הצטברות לכלוך

לכלכוך מצטבר באופן קבוע על השטיח. אבק הוא סוג הלכלוך שמצטבר באופן הרב ביותר על השטיח, אך הוא חשוף גם ללכלוכים אחרים, כמו מזון ושתייה שיכולים ליפול ולהישפך עליו. במקרים כאלו ניתן לשקם את השטיח, על ידי ניקוי יסודי וספיחת הנוזלים.

שואב

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »