חיפוש

היתרונות של בדק בית לפני רישום

כמעט כל מי שעומד לרכוש דירה, שמע על החשיבות הכללית בביצוע בדק בית. עם זאת, לא מעט מרוכשי הדירות תוהים אם ומתי כדאי לבצע את בדק הבית. במאמר הבא נסביר מהם היתרונות של ביצוע בדק הבית לפני רישום הדירה על שמכם, וכיצד זה יכול לסייע לכם בצורה מעשית.

 

ביצוע בדק הבית

לביצוע בדק בית יש חשיבות עקרונית שאי אפשר להתעלם ממנה. כאשר אתם מצבעים בדק בית עם בודק בתים מקצועי, בדמות מהנדס מנוסה ומיומן, אתם יכולים לגלות ליקויים שונים שנמצאים בבית המיועד שלכם מבלי שידעתם על כך ואפילו מבלי שהמוכר ידע על כך. בדק הבית מאפשר לכם גם לדעת שבאמת הכל עובד כמו שצריך, החל מהמערכות החשובות של הבית ועד לחלונות שלו.

בדק בית

לבצע את בדק הבית לפני רישום הדירה על שמכם

ישנה הבנה כללית שבדק בית הוא דבר חשוב שצריך לבצע לפני רכישת הדירה, אך לא מעט תוהים מתי לבצע את בדק הבית לפני שרוכשים את הדירה. ישנם כמה יתרונות מגוונים בביצוע בדק הבית לפני שאתם רושמים את הדירה על שמכם.

 

אפשרות לתקן ליקויים

ברגע שהדירה רשומה על שמכם, אתם למעשה הופכים לבעלים של הדירה, גם אם לא העברתם את התשלום הדרוש עדיין. מבחינה חוקית, אתם עשויים לגלות בבדק בית ליקויים, אך המוכר לא יהיה מחויב בהכרח לתקן את אותם ליקויים, ואתם עשויים למצוא את עצמכם בתסבוכת משפטית.

 

האם אתם מקבלים את מה שהבוטח לכם?

באמצעות ביצוע בדק הבית לפני רישום הדירה על שמכם, תוכלו להבין האם אתם באמת מקבלים את אשר הובטח לכם. לפני רכישת הדירה, מוכר הדירה יסכם איתם מן הסתם על דברים שיהיו כלולים בדירה, ובבדק בית לפני רישום ניתן לגלות אם סיכום זה הופר.

בדק בית

תוספות שאינן חוקיות

בודק בית מקצועי משווה בין תוכניות הבית לבין מה שנבנה בפועל. במידה וישנן תוספות בנייה שאינן חוקיות, יתריע על כך בודק הבית בפניכם. רכישת בית עם תוספות בנייה בלתי חוקיות עשויה לסבך אתכם בעתיד הרחוק. התרעה מבדק הבית היא בדיוק מה שיכול לעזור לכם.

 

כלי למשא ומתן

ישנן בדיקות בית שבסופן הבודק מציין כמה בעיות וליקויים מסוימים. גם אם אתם עדיין מעוניינים לרכוש את הדירה, מכיוון שלא מדובר בליקויים משמעותיים מדי, אתם עדיין יכולים לנצל את בדק הבית לצורך ניהול משא ומתן על הפחתת מחיר הדירה. בסופו של דבר, דירה עם ליקויים או דירה עם פחות ממה שהובטח לכם, אמורה להיות זולה יותר.

 

מסמך משפטי לכל דבר ועניין

בדק בית כולל הנפקה של מסמך המסכם את הליקויים השונים בבית הנבדק, ומסמך זה הוא בעל תוקף משפטי לכל דבר ועניין. ביצוע בדק הבית לפני רישום הדירה על השם שלכם יסייע לכם במידה ותגיעו לבית המשפט בעניין הדירה.

בדק בית

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »