חיפוש

סעיף 32 לביטוח לאומי – מה הוא אומר?

מעבר לקבלת תשלום חודשי קבוע ולעיתים גדול למדי, הביטוח הלאומי עוסק בעוד כמה תחומים. אחד מהם, הוא יצירת ספר ענק ובו נמצאות הגדרות מקיפות של ליקויים שונים ומשונים, וכן הצפי לקבלת אחוזי נכות עבור אותם ליקויים, ובהתאם קבלת הפיצוי עבור כל ליקוי.

הספר הזה נקרא "ספר הליקויים", סעיף 32 בספר זה עוסק בליקויים בעצבי הגפיים התחתונים. במידה ואתם סובלים מליקויים העונים להגדרה זו, ייתכן שאתם זכאים לאחוזי נכות ובהתאם לפיצויים, בואו לגלות איך ניתן לקבלם.

 

למה נוצר ספר הליקויים של הביטוח הלאומי?

ובכן, עבור אנשים עובדים, מקור העבודה מספק את מקור ההכנסה העיקרי ולמעשה מהווה ממש אוויר לנשימה. לצערנו הרב, החיים טומנים בחובם תאונות ותחלואות אשר עלולות להשבית את הלוקים בהם ולגרום לאובדן כושר העבודה שלהם. אובדן כושר עבודה יכול להיות חלקי, כזה שיפגע ביכולתם של העובדים אך לא באופן מלא, ואובדן כושר עבודה יכול להיות מלא, כזה שינטרל את העובדים לחלוטין.

ספר הליקויים מציג בפניי הציבור מה הוא הצפי לקבלת אחוזי נכות עבור לקות מסוימת, ומכאן ניתן לגזור את גובה הפיצוי שצפוי להינתן. במידה ותרצו לקבל מידע אמין ועדכני בנוגע לספר הליקויים, ובפרט בנוגע לסעיף 32 בו, כל המידע באתר פיצויים.

 

סעיף 32 בספר הליקויים של ביטוח לאומי – מה הוא?

ובכן, סעיף 32 בספר הליקויים של ביטוח לאומי עוסק בליקויים הקשורים בעצבי הגפיים התחתונות. כלומר, סעיף זה מכיל בתוכו את כל הליקויים אשר קשורים לעצבי הגפיים התחתונות ועבורם ניתן לקבל אחוזי נכות, ובהתאם פיצויי כתלות בגבוה אחוזי הנכות. אחוזי הנכות ניתנים בהתאם לסוג הליקוי, חומרת הליקוי וההוכחות הרפואיות שיוגשו במעמד תביעת אחוזי הנכות.

חשוב לומר, ישנם ליקויים הקשורים בעצבי הגפיים התחתונות אך לא יוגדרו ככאלו שניתן לקבל עבורם אחוזי נכות מביטוח לאומי, בנוסף גם במקרה שהליקוי מופיע בסעיף 32 וכתוב שיש צפי לקבל אחוזי נכות, אחוזי הנכות לא יתקבלו אם לא יוגשו המסמכים הנדרשים ובאופן נכון.

 

איך ניתן להבטיח קבלת אחוזי נכות במידה ואכן קיימת זכאות לקבלתן?

כאמור, סעיף 32 בספר הליקויים מכיל בתוכו את הליקויים הרפואית בגינם ניתן לקבל אחוזי נכות בטווחים שונים, זאת כדי לאפשר לציבור הרחב לקבל את הידע הזה ובהתאם לבחור לגשת להליך תביעת אחוזי נכות ופיצויים. יחד עם זאת, התוכן של ספר הליקויים קשה להבנה לאנשים פשוטים שלא בקיאים במונחים רפואיים ומשפטיים.

חוסר הבנה של סעיפי ספר הליקויים עלולה לגרום לטעויות מצד מגישי התביעה, כמו גם לאפשרות של אי מיצוי הזכויות המלאות ופגיעה בפוטנציאל קבלת אחוזי הנכות. לכן, במידה ואתם שוקלים להגיש תביעת לקבלת אחוזי נכות, כדאי שתעזרו באנשי מקצוע שיעזרו לכם להבין היטב את סעיף 32, ויגישו עבורכם את הטפסים הרלוונטיים כך שיגברו הסיכויים לקבלת אחוזי הנכות.

ביטוח לאומי

אולי יעניין אותך גם

חתימה על חוזה
מה מכסה ביטוח מקיף לדירה?

ביטוח מקיף לדירה, או פוליסת ביטוח מקיף לדירה, מורכבת משני חלקים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. שני אלה יחד, מספקים כיסוי ביטוחי מלא למדי, לדירה

קראו עוד »