חיפוש

האם ביטוח רפואי לחו"ל הוא חובה?

ביטוח רפואי לחו"ל הוא פוליסת ביטוח שקשה למצוא מישהו שטס לחו"ל מבלי לרכוש אותה. עצרנו לבדוק האם ישנה חובה על כל אזרח היוצא מגבולות הארץ לבטח את עצמו בביטוח רפואי, ואם לא אז מהי הסיבה לביקוש הרב למוצר הזה? ריכזנו כאן את המידע בנושא. 

מה זה ביטוח רפואי לחו"ל?

על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי כל אדם מישראל מבוטח בביטוח בריאות בסיסי. הביטוח הבסיסי ניתן מטעם המדינה על ידי קופות החולים השונות שמציעות ביטוח משלים תמורת תוספת תשלום נמוכה יחסית. כך אדם הנצרך לבקר רופא, מקבל מימון על כך מטעם קופת החולים והוא לא מתבקש לשלם על הביקור מכספו. כאשר מדובר ברופאים מומחים ישנן דרגות ביטוח בהם הוא יצטרך להשתתף ולשלם דמי השתתפות עצמית סמליים.

המעוניינים להגן על עצמם מפני עלויות של טיפולים רפואיים במקרים יקרים יותר, פונים לרכוש לעצמם ביטוח בריאות פרטי וכך גם אם הם צריכים לעבור ניתוח לדוגמא, הם לא תלויים בשירות הרפואי הציבורי. הם יכולים לפנות לכל מנתח שיבחרו ולקבל מימון מטעם החברה המבטחת אותם כל עוד והמקרה עונה לתנאי החברה המבטחת. יחד עם זאת, כל ביטוחי הבריאות הללו תקפים אך ורק בגבולות הארץ.

מבוטח ישראלי היוצא מגבולות הארץ ונזקק לבקר רופא כאשר הוא נמצא בחו"ל, יצטרך לממן מכספו את מחיר הביקור… ומחירי ביקור רופא פשוט עלולים להגיע למאות שקלים בקלות. זו הסיבה בשלה רוכשים ביטוח רפואי לחו"ל לפני יציאה מהארץ. אם תתעמקו תגלו כי מדובר בביטוח הכלול בתוך ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל גם רכיבי ביטוח נוספים כמו ביטוח כבודה ועוד.

 

האם ישנה חובה חוקית לרכוש ביטוח רפואי לחו"ל?

אם אתם מעוניינים לטוס לחו"ל, אתם יכולים לטוס גם ללא ביטוח בריאות בחו"ל. אין חובה חוקית כזו. הבעיה  היא שמי שלא רוכש ביטוח כזה, עלול ליפול בין הכיסאות. אף אחד לא מעוניין למצוא את עצמו נזקק לאשפוז בארץ זרה על חשבונו. הרי עלות יום בבית חולים היא גבוהה ויכולה להגיע למאות אלפי שקלים, מי היה רוצה לסכן את כספו רק כדי לחסוך עשרות שקלים בודדים? קשה למצוא.

לא מזמן התרחשה תאונה באומן בה היו מעורבים ישראלים שלא רכשו ביטוח רפואי לחו"ל לפני שטסו, הם פונו בזמן אמת לבית הרפואה המקומי, אך לאחר תקופה הם קיבלו דרישה לתשלום שהתקרבה למיליון שקלים… ומי יכול לעמוד בסכומים גבוהים שכאלו? אף אחד לא יודע מה יהיה איתו ולכן מי שמעוניין למנוע מעצמו סיכונים מיותרים, לא יוצא מהארץ מבלי לרכוש ביטוח רפואי לחו"ל. לא בגלל חוק מחייב, בגלל דאגה כנה לעצמו ולבריאותו.

 

לסיכום

אין שום חובה חוקית לרכוש ביטוח בריאות לחו"ל, יחד עם זאת, קשה למצוא אנשים שטסים ללא ביטוח כזה. הסיבה היא ברורה – אף אחד לא מעוניין לסכן את עצמו כפי שסיכמנו כאן.

ביטוח רפואי

אולי יעניין אותך גם

חתימה על חוזה
מה מכסה ביטוח מקיף לדירה?

ביטוח מקיף לדירה, או פוליסת ביטוח מקיף לדירה, מורכבת משני חלקים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. שני אלה יחד, מספקים כיסוי ביטוחי מלא למדי, לדירה

קראו עוד »