חיפוש

הר הכסף 2 – מדריך למשתמש

אנו בטוחים כי שמעתם על הר הכסף 2, אותה מערכת פרי תוצרתם של אגף שוק ההון במשרד האוצר ובנק ישראל. בכמה מילים נספר כי מדובר על מנוע חיפוש וירטואלי חדשני (במידה, הגרסה הראשונה שוחררה לציבור בשנת 2013, והמעודכנת יותר בשנת 2016) המאפשר לכל אחד לחפש כספים אבודים המסתתרים באחד משני הגופים; משרד האוצר או בנק ישראל. באם טרם נכנסתם לאתר לבדוק את זכאותכם, במהלך מאמר זה נדריך אתכם באשר לאופן בירור הזכאות.

מדריך

הר הכסף 2 – יוצאים לדרך

אחד מן השדרוגים המשמעותיים ביותר של הר הכסף 2 לעומת הר הכסף 1 הוא הצטרפותו של בנק ישראל. בזכות הצטרפותו נוספו למאגר החיפוש הפוטנציאלי כחצי מיליון חשבונות בנק לא פעילים אשר גם במסגרתם כיום ניתן לנסות ולאתר כספים אבודים השייכים לכם. המסע מתחיל בחלון הראשי של האתר, ואלו הן האפשרויות המוצגות בו:

  • משרד האוצר – חיפוש חסכונות פנסיוניים ופוליסות ביטוח חיים:

 

  • "חיפוש כספים על שמי": תוכלו לערוך חיפוש כספים אבודים במגוון רחב של מקורות ובהם חשבונות ללא פעילות בקופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות ופוליסות ביטוח למקרה מוות. החיפוש מתבצע בקלות רבה על ידי ציון מספר תעודת הזהות של המחפש ותאריך הנפקתה.

 

  • "חיפוש כספים על שם קרוב שנפטר": בחלק זה ניתן לחפש כספים אבודים בחשבונות עם וללא פעילות על שם קרוב שנפטר. ניתן לערוך את החיפוש במסגרת גופים שונים, ובהם קרנות פנסיה, קופות גמל, פוליסות ביטוח למקרה מוות, קרנות השתלמות וביטוחי חיים עם חיסכון למקרה מוות. מעצם העובדה כי מדובר על נפטר, תידרשו למלא פרטי הזדהות מקיפים יותר; מספר תעודת הזהות של הנפטר וכן תאריך הנפקתה.

 

  • בנק ישראל – חיפוש חשבונות בנק:

 

  • "חיפוש כספים על שמי": זהו למעשה חיפוש פשוט למדי המאפשר לאתר האם ברשותכם כסף היושב בחשבון בנק שאינו פעיל וכלל אינכם מודעים לקיומו. על מנת להתחיל את החיפוש יש להזין את מספר תעודת הזהות לצד תאריך הנפקתה.

 

  • "חיפוש כספים על שם קרוב שנפטר": בחלק זה, ובאופן הגיוני, תידרשו לספק פרטים מקיפים יותר על מנת לבצע את החיפוש. לצד ציון תעודת הזהות שלכם ותאריך הנפקתה, תידרשו לספק מידע זה גם בנוגע לנפטר. תוצאות המערכת לא יכללו את מספר חשבון והיתרה בו, אלא רק את שם הבנק בו נמצא החשבון שאותר (באם אותר כסף, כמובן).

באם המערכת לא הצליחה לאתר עבורכם כסף אבוד, אך אתם בטוחים כי כן נמצא אי שם – אל תוותרו על כך ופנו באופן ישיר לגוף הפיננסי בו אתם "חושדים". חשוב לציין כי מטעמים הנוגעים לאבטחת מידע ובמטרה לשמור ככל הניתן על המידע בעל הערך המצוי במאגרי הר הכסף 2, כמות החיפושים בה היא מוגבלת. על פי המצוין באתר, ניתן לבצע עד עשרה חיפושים בלבד עבור הזנת מספר תעודת יחידה. השימוש במערכת הוא חינמי ופשוט למדי. ייתכן ועל ידי חיפוש פשוט תגלו סכומי כסף נכבדים. גם לאתר בהצלחה מספר אלפי שקלים עם שמכם עליהם יכול להיות משובב נפש למדי, לא? מהרו לבדוק את זכאותכם והיכנסו לאתר האינטרנט המיועד לשם תחילת הבדיקה.

 

אולי יעניין אותך גם

חתימה על חוזה
מה מכסה ביטוח מקיף לדירה?

ביטוח מקיף לדירה, או פוליסת ביטוח מקיף לדירה, מורכבת משני חלקים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. שני אלה יחד, מספקים כיסוי ביטוחי מלא למדי, לדירה

קראו עוד »