חיפוש

מתי נפנה לביטוח לאומי לקבלת אחוזי נכות?

עברנו 12 שנות לימוד מלאות שכללו בית ספר יסודי, חטיבת ביניים ותיכון. במהלכם למדנו על תנ"ך, היסטוריה, שפות זרות ומדעים. אבל לא למדנו ולו פרט קטן אחד אודות ההתנהלות אל מול המוסד המוכר ביותר (ויש מי שיאמרו גם אחד החשובים) שיש במדינה – המוסד לביטוח לאומי. עם השנים, מצאנו את עצמנו מגלים לבד כל מיני פרטים חיוניים שכל אזרח צריך להכיר אודות מוסד זה.

בשלב מסוים החלטנו להוציא סדרת מדריכים שתציג אינפורמציה חיונית בנושא. המדריך הנוכחי הוא הראשון בסדרה והפעם, נציג בפניכם את המקרים שבהם יש לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל אחוזי נכות. הישארו אתנו ותגלו מתי עושים זאת ואיך.

 

מתי לא תצטרכו לפנות אל המוסד לביטוח לאומי?

סביר להניח שהגעתם אל המדריך הנוכחי במטרה לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת אחוזי נכות מסיבה מסוימת. אם כך, חשוב שנציג בפניכם תחילה את המצבים שבהם תצטרכו לפנות אל גורמים אחרים, כדי לא לבזבז את זמנכם. נציין תחילה כי מי מכם שיש להם נכות פיזית או נפשית בעקבות פגיעה שאירעה במהלך השירות הצבאי, צריכים לפנות אל אגף השיקום במשרד הביטחון. שכן, הם אלו שצפויים להעניק את אחוזי הנכות.

ביטוח לאומי לנכות

נפגעתם במהלך עבודתכם? אתם יכולים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי

מי מכם שנפגעו במקום העבודה שלהם יכולים להיכנס אל ביטוח לאומי איזור אישי ולהגיש בקשה לתביעת דמי פגיעה. שכן, פגיעה במקום העבודה עשויה להוביל לא פעם לנכות קשה. בירור אל מול המוסד לביטוח לאומי והגעה לוועדה רפואית, עלולה לגרום לכם לגלות כי אתם יכולים לקבל אחוזי נכות שיקלו על חייכם באופן משמעותי.

 

אפשר לפנות לביטוח לאומי לאחר פגיעה בתאונת דרכים

עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל המוסד לביטוח לאומי אם נפגעתם בתאונת דרכים באופן כזה שמקשה עליכם לעבוד או להשתכר כבעבר. במצב שכזה, תצטרכו להגיש דרך האתר תביעה לקצבת נכות כללית. דעו כי נציג מטעם הביטוח הלאומי צפוי לחזור אליכם זמן מה לאחר הגשת הבקשה ולזמן אתכם לוועדה רפואית שבה ייקבעו אחוזי הנכות שלכם.

ביטוח לאומי לנכות

מתכננים לפנות לביטוח לאומי? כדאי שתסתייעו באנשי מקצוע

אם קראתם את המדריך הנוכחי וגיליתם שיש באפשרותכם לפנות אל הביטוח הלאומי, עליכם להכיר בטיפ החשוב ביותר – האפשרות להסתייע באנשי מקצוע חיצוניים. יש כל מיני אנשים שמכירים את המוסד לביטוח לאומי מקרוב. הם ישמחו ללוות אתכם, כדי שתוכלו לקבל בסופו של דבר את אחוזי הנכות שמגיעים לכם כחוק.

 

לסיום

אלו היו המקרים הנפוצים שגורמים לרבים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי, כדי לקבל אחוזי נכות. עכשיו, כשאתם מכירים במידע חיוני זה, נותר לכם רק לבצע את הפנייה על הצד הטוב ביותר ולהמתין לקבלת התשובה של הוועדה הרפואית בכל הנוגע לאחוזי הנכות שנקבעו לכם.

ביטוח לאומי לנכות

אולי יעניין אותך גם

חתימה על חוזה
מה מכסה ביטוח מקיף לדירה?

ביטוח מקיף לדירה, או פוליסת ביטוח מקיף לדירה, מורכבת משני חלקים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. שני אלה יחד, מספקים כיסוי ביטוחי מלא למדי, לדירה

קראו עוד »