חיפוש

מיזוג אוויר תעשייתי – איך להקים תשתית לכך

מיזוג אוויר המיועד לתעשייה כולל מגוון של פתרונות חכמים שמטרתם להקנות סביבת עבודה נוחה וממוזגת ואפילו חיסכון בצריכת חשמל.

ככלל, תשתיות של מיזוג אוויר ניתן לתכנן כבר מהשלבים של תכניות המבנה וכמו כן, ניתן לתכנן את מיקומן של נקודות החשמל שיהיו בו.

תכנון התשתיות נדרש להיעשות בקפידה ובמקצועיות ברמה גבוהה בייחוד כשמדובר במבנים גדולים, כגון מפעלים וכיו"ב, מאחר ובניגוד למבנה ביתי, לא קל

להחליף במבנה תעשייתי את התשתיות למיזוג האוויר.

קיימת חשיבות גם בבחירת סוגי המזגנים שיותקנו ומיקומיהם במבנה.

 

מה נדרש ממיזוג אוויר תעשייתי?

בשונה ממזגנים ביתיים, מיזוג אוויר תעשייתי צריך לפעול ביעילות בחלל גדול מאוד, שבד"כ נמצאת בו כמות עובדים גדולה. יחד עם זאת, כמות העובדים שבחלל מסוים עשויה להשתנות במסגרת יום העבודה ולכן, מערכת מיזוג האוויר צריכה להתאים את הטמפרטורה בהתאם, בכדי להקנות לעובדים תנאי מיזוג אוויר נוחים. מערכת מיזוג אוויר גם צריכה להיות שקטה, כדי לאפשר נוחות עבור העובדים וכמו כן, חסכונית בחשמל לצורך חיסכון בהוצאות המקום.

 

שלבי תכנון מערכת מיזוג האוויר

מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות הינן מורכבות הרבה יותר מאלה הביתיות ומסיבה זו, יש לתכנן אותן אופן אפקטיבי ויעיל ע" בחינת צורכי המקום, הגדול שלו והתנאים הקיימים בו. במסגרת בחינת המקום יש לוודא גם את מס' החדרים שבשטחו ואת האפשרויות המעשיות של התקנת המערכת. ככלל, התקנה של מערכת מיזוג אוויר חייבת להיעשות ע"י מתקין מקצועי ומנוסה בתחום שישע לבצע את ההתקנה באופן הטוב ביותר.

 

תהליך הקמת התשתיות

כשמדובר במבנים תעשייתיים, לרוב קיימים הבדלים  בין המבנים השונים. יחד עם זאת, בכל מבנה ישנן יציקות בטון וכמו כן, ממ"ד ומסיבה זו, ההמלצה היא לשים שרוולים המיועדים למיזוג אוויר כבר בשלבים הראשונים של היציקה. הכנת התשתית כוללת את ההכנה של הצנרת בשלבים בהם המבנה הינו שלד. איש המקצוע המתקין את מערכת מיזוג האוויר צריך לפרוס את הצנרת ממיקום המזגנים המתוכננים למיקום המדחס המתוכנן. לרוב, הוא מבצע קידוח בבטון השלד בכדי להשיג זרימה מקסימאלית. תכנון נכון של תשתיות מיזוג האוויר בזמן הבנייה (של המבנה) יש ביכולתו לחסוך עלויות משמעותיות וכמו כן, לשפר את מראהו של המבנה ואת בטיחותו.

 

חשיבותה של מערכת מיזוג אוויר במבנה תעשייתי

מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות הינן פרמטר מהותי בכל הקשור לפעילות תקינה של עסק, בייחוד אם נפלטים אנרגיה וחום במסגרת פעילותו. מסיבה זו, התקנה של מערכת מיזוג אוויר במבנים תעשייתיים הינה מהותית וחשובה ביותר ולמעשה יכולה לתרום לביצועים טובים ויעילות מרבית של העובדים ושל העסק בכללותו. מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות אמורות לפעול באופן ממושך וללא הפסקות ולפיכך, התכנון, הייצור וההתקנה של מערכות אלה נדרשים להיעשות בקפידה ובמקצועיות מקסימאלית.

 

חימום וקירור

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »