חיפוש

מה ההסמכה של חשבות שכר?

כל משרד רואה חשבון מחזיק גם בחשבות שכר.

חשבות שכר תפקידן לאגור את כל הנתונים הרלוונטים לכל עובד בחברה, ולחשב את שכרו בהתאם לשיקולים שונים, כמו ימי חופש, ימי מחלה, תשלום מיסים, הפקדות לקרן הפנסיה ועוד.

אם כן, ניתן להבין בבירור שהתפקיד של חשבות שכר הוא חשוב להפליא, ושכל פירמידת השכר למעשה מסתמכת עליהן.

כדי להבין איך הן עושות את תפקידן בצורה טובה כל כך, חשוב גם להבין מה ההסמכה של חשבות שכר, ועל כך בדיוק נדבר במאמר הקרוב.

 

חשבות שכר – מתוך הארגון או מחוץ לארגון?

כל ארגון יכול לבחור לעצמו את האופן שבו הוא יעסיק חשבות שכר. קיימים ארגונים שנעזרים בשירותים חיצוניים של משרד רואה חשבון, שבמסגרתם הם מקבלים גם שירות מחשבות שכר שמארגנות עבורם את כל נושא התשלומים מדי חודש, ואילו מנגד קיימים גם ארגונים שמעסיקות מחלקת ראיית חשבון באופן שוטף בתוך הארגון, כך שחשבות שכר עובדות כחלק ממנו.

כל ארגון צריך לחשוב על הדבר שהכי יהיה חכם עבורו, ובהתאם להבין האם לקבל שירות מחשבות שכר חיצוניות או פנימיות.

 

בדיקה משותפת: מה ההסמכה של חשבות שכר?

חשבות שכר צריכות לעבור מסלול לימודי שיאפשר להן לעסוק במקצוע הזה. על מנת לקבל את התעודה הנכספת, צריכות חשבות שכר לעבור קורס חשבות שכר שמתקיים במגוון מוסדות ברחבי הארץ, כמו המכללה למנהל שבראשון לציון, הקריה האקדמית אונו שבקרית אונו, מכללת רמת גן ועוד.

קורס חשבות שכר אורך כארבעה חודשים, ובמסגרתו נלמדים מגוון המבואות והיסודות למקצוע. סיום הקורס וקבלת התעודה תלויה במעבר מבחן מטעם לשכת רואי החשבון בהצלחה. כמו כן, על מנת להמשיך ולהחזיק בתעודת חשבות שכר בעלת תוקף, צריכות חשבות שכר לגשת להשתלמויות שנתיות ולצבור 15 שעות השתלמות, אותן ניתן להשיג באמצעות השתתפות בימי עיון בזמנים משתנים.

 

חשבות שכר והחזרי מס – האם קיים קשר בין הדברים?

כחלק מהנושא של חשבות שכר, ניתן בסוף כל שנה להבין האם העובד זכאי לקבלת החזרי מס מהמדינה, החזרי המס נובעים בדרך כלל משינוי מקום העבודה במהלך השנה, עבודה ביותר ממקום עבודה אחד, תשלומי מס גבוהים מדי מסיבות כאלו ואחרות ועוד.

ניתן לבצע בדיקת החזרי המס עבור 7 שנים לאחור, כך שכל עובד, גם אם נזכר בשלב מאוחר מדי לכאורה, יכול למצוא את הפתח ולקבל את החזרי המס, במידה והם מגיעים לו.

 

החזרי מס בצורה הטובה ביותר עם חברת הגנה פיננסית

חברת הגנה – החזרי מס דואגת בכל שנה למאות אנשים לקבל בחזרה את כספי המיסים שמגיעים להם. עם חברת הגנה אתם יכולים לבטח את עצמכם עם הליך אמין, מקצועי וקצר עד כמה שניתן, ולקבל את הכספים העודפים ששילמתם לאורך כל הדרך. בהצלחה!

 

חישוב פיננסי

אולי יעניין אותך גם