חיפוש

איך לפתוח סתימה בלחץ מים גבוה

סתימות ביוב הנגרמות כתוצאה מצמיחת שורשים, בטון או פסולת אחרת, מחייבות הפעלת לחץ מים גבוה על מנת להיפטר מהן.

המאמר יפרט איך לפתוח סתימה בלחץ מים גבוה.

 

מתי עושים שימוש בלחץ מים גבוה?

צנרת הביוב היא צנרת מסועפת העוברת מתחת לקרקע ומזרימה את השפכים למערכת הביוב המרכזית של המדינה. כדי שהמים יעברו בה באופן תקין ולא ייווצרו סתימות יש לקחת אחריות אישית. האחריות באה לידי ביטוי באי השלכת חומרים שאינם מתכלים לאסלות ולכיורים כמו: שמן, חומרים שומניים, מגבונים, פדים, עצמים זרים וכד'. אך ישנן חסימות שלא תלויות באדם הנובעות כתוצאה מחסימת בטון או חסימת שורשים. שורשי העצים מסתעפים גם הם ועלולים להסתובב סביב צנרת הביוב ואף לחדור עליה. כדי לנקות פסולת מסיבית כזו יש צורך להפעיל לחץ מים גבוה ולשמור על מערכת ביוב תקינה.

 

כיצד פועלת מערכת הלחץ?

במערכת לחץ מים יש משאבה חזקה, מכלים גדולים בנפחים שונים וצינור לחץ עליו מותקנת דיזה. כשמפעילים את המשאבה היא יוצרת לחץ מים גדול ביותר הזורם מהמכלים לתוך צינורות הלחץ ועד ליציאתם מהדיזה. חברה מקצועית כמו סופר ביובית ברמת גן עושה שימוש במגוון דיזות בהתאם למטרה, בין אם יש צורך בדיזה לחיתוך שורשים ובין אם זוהי דיזה לפתיחת הסתימה או לשטיפת הצנרת. את הדיזה הנכונה מרכיבים גם לפי הקוטר של הצינור. לחץ המים המופק ממערכת זו יכול להגיע ל-260 ליטר בדקה שזוהי כמות עצומה וחזקה של מים הנעשית בצנרת עם קוטר של יותר מ-8 צול וגם ל-400 ליטר לדקה במקרים מורכבים יותר.

 

איך פותחים סתימה בלחץ מים גבוה?

בשלב הראשון מחברים למכונת שאיבה משאבה העובדת בוואקום ומיועדת לשאוב את הפסולת והשומנים. מפעילים אותה ובאמצעות הזרמת כמויות המים הנדרשות היא מפעילה לחץ השואב את הפסולת. מכשיר זה לא רק מיועד לשחרור סתימות, אלא נעשה בו שימוש לשטיפת הצנרת של הביוב כדי למנוע ריחות רעים ולסלק בקטריות וחיידקים. הניקוי לאורך קווי הביוב מתבצע בכל דפנות הצנרת. במקרה של סתימה מזהים את המקור שלה באמצעות מצלמה זעירה וממקדים את המשאבה מבלי לגרום נזק למקום הנדרש. בנוסף, לחץ מים גבוה מאפשר הפרדת שומן ושטיפה של בורות ספיגה. ניתן גם לעשות בו שימוש לניקוי מרזבים ולחיתוך שורשים באמצעות דיזה המיועדת לכך ומורכבת משרשראות ברזל וסכינים חדים. כשמפעילים לחץ מים גבוה, הם מסתובבים במהירות וכך השורשים נחתכים. כמו כן, הלחץ הגבוה ודיזה מראש יהלום מצליחים לנסר בטון המונע את מעבר המים התקין בביוב. עבודה כזו חייבת להיעשות באמצעות חברה אחראית כיוון שטמונה בה סכנה לא מעטה. לסיכום, שטיפת תשתיות, כבישים, מדרכות, מנהרות ועוד נעשות גם הן באמצעות לחץ מים גבוה. זוהי שיטה פרקטית וחסכנית שיכולה לפתור לכם בעיות רבות.

 

פתח של ביוב

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »