חיפוש

חימום תת רצפתי חשמלי

חימום תת רצפתי הינו פתרון חימום, המספק חימום לבית כולו ומאפשר לגרים בו להיפרד מנעלי הבית. כיצד מתקינים חימום תת רצפתי וכמה זה עולה לנו? זאת ועוד במאמר הבא.

 

מבוא

בשנים האחרונות, גבר הביקוש למערכות חימום תת רצפתי, זאת מפני שמדובר במערכת חימום איכותית אשר מחזיקה לאורך שנים רבות.

מערכת חימום זו מתבססת על העובדה כי גלי חום עולים כלפי מעלה, ומשכך, אם החום מגיע מהרצפה, החום יתפזר ברחבי הבית ויעניק תחושת חמימות בחלל.

 

תהליך ההתקנה

כאשר אנו מדברים על חימום תת רצפתי חשמלי, אנו מדברים על התקנת גופי חימום חשמליים תחת הריצוף הביתי. יש לציין כי תהליך התקנת החימום התת רצפתי החשמלי יתחיל עוד בשלב תכנונו של הבית, או בעת שיפוץ נרחב, הכולל הרמת הריצוף. כמו כן, קחו בחשבון כי אם מדובר בהתקנה בעת שיפוץ, התהליך יהא יקר יותר, זאת מסיבה שיש להתאים את החימום לתשתית הקיימת.

המתקין מודד את שטח החדרים, ולאחר מכן מתקין שכבת בידוד, זאת לשם מניעת פיזור החום לקרקע, או שמא לקומה מתחת באם קיימת. לאחר שלב התקנת שכבת הבידוד, מניח המתקין את גופי החימום החשמליים על הרצפה, זאת בהתאמה למידות שנלקחו קודם לכן. על גופי החימום המותקנים יונח הריצוף, ולבסוף, יותקנו בחדרי הבית תרמוסטטים, אשר יסייעו לוויסות רמת החום בכל חלל.

 

אסתטיקה, נוחות ואיכות

לחימום התת רצפתי יתרונות רבים.

תחילה, נושא האסתטיקה. החימום התת רצפתי חשמלי אינו נראה לעין, זאת מכיוון שכאמור לעיל, מותקן מתחת לריצוף. עובדה זו מסייעת לשמירה על האסתטיקה בבית.

שנית, פשטות המערכת. מדובר על מערכת קלה לתפעול, שאינה מצריכה עבודות תחזוקה רבות ונשארת לאורך שנים רבות. משכך, תוכלו לחסוך בהוצאות נוספות בטווח הרחוק, זאת לצד קבלת גוף חימום בעל ביצועים אופטימליים.

כמו כן, מדובר בגוף חימום אשר משרה בבית אווירה חמימה, שאינה מייבשת את האוויר. משכך, פלטפורמת חימום זו מתעלה באיכותה על דרכי חימום שונות, לרבות מזגן ומפזרי חום.

 

מעבר לאלו – חימום תת רצפתי כבעל קרינה מופחתת

בעבר, מערכת החימום התת רצפתי החשמלי פעלה על טכנולוגיה אשר פלטה קרינה בכמות חריגה. כיום, ניתן להיות רגועים, מערכת החימום מתבססת על טכנולוגיה חדשה, שאינה פולטת קרינה כמעט בכלל.

 

אז, כמה זה עולה?

עלותו של החימום התת רצפתי החשמלי נקבע על פי שני פרמטרים. האחד, מחיר ההתקנה של גוף החימום עצמו. השני, עלות הפעלתו.

מחיר התקנת החימום התת רצפתי החשמלי מושפע ממספר גורמים, לרבות גודל הבית, מספר הקומות והחדרים בו, וכן מורכבות הבנייה. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את עלות התקנת התרמוסטטים, המווסתים את החום ברחבי החדרים.

לעניין הפרמטר השני, המחיר תלוי בצריכת החשמל הדרושה לשם חימום הבית כולו, ובשל כך, תלויה גם בגודלו.

רצפה

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »