חיפוש

דעו את זכויותיכם בכל הקשור לחוק רעש שיפוצים

שיפוצים הן עבודות שמהוות מטרד לשכנים ולסביבה הן מבחינת הרעש והן מבחינת האבק ולשם כך קבעו את חוק השיפוצים.

המאמר יפרט את הזכויות בכל הקשור לחוק רעש השיפוצים.

 

מה אומר חוק רעש עבודות שיפוצים?

חוק רעש שיפוצים הוא חוק המעוגן בזכויות ברורות ובסיסיות שאין להפר אותן כדי לא להיות צפוי לעונשים על פי החוק. החוק מתמקד בכללים ברורים. ראשית עבודות השיפוץ, התיקון והבנייה הגורמות לרעש מותרות רק בימי חול בין השעות 7:00-20:00. שנית, בערב יום המנוחה אסור להרעיש בין 17:00 עד 7:00 ביום לאחר יום המנוחה כשמדובר על שישי-שבת או ערבי חג. ישנם גם חוקי עזר עירוניים המורים על איסור רעש בין 14:00-16:00 בצהרים אך הם תלויים בחוקי הרשות המקומית ואינם נחשבים לעבירה פלילית. חשוב לציין שהחוק מתייחס לכל עבודות השיפוץ הרועשות שנעשות בתוך מבנים או מחוצה להם.

 

מה ניתן לעשות כשלא מפסיקים להרעיש?

במידה ורעש השיפוצים נעשה שלא בשעות המותרות ניתן לנקוט באמצעים שונים המעוגנים בחוק. כשמדובר בשכנים או אנשים פרטיים בראש ובראשונה יש לפנות אליהם בבקשה שיפסיקו להרעיש. במידה והם ממשיכים ניתן לפנות למשטרה. המשטרה יכולה לקנוס את המשפצים שמסתכנים בעבירה פלילית על פי החוק. כשמדובר על משפצים כמו חברות ציבוריות או עסקיות, במידה ואינם מפסיקים להרעיש לאחר פנייה של המתלונן, ניתן לפנות לרשות המקומית במכתב מפורט, לממונה על איכות הסביבה בעירייה ואף להגיש תביעה משפטית אזרחית או פלילית.

 

מדוע קיים חוק מיוחד למניעת רעש?

עבודות שיפוצים הן עבודות שנמשכות זמן רב אלא אם כן בוחרים בחברת שיפוצים מהירה ויסודית העומדת בזמנים. כלומר, חברת שיפוצים שמסיימת עם עבודות השיפוץ תוך שבועיים תהווה הרבה פחות מטרד מחברה שתבצע שיפוצים לאורך חודשיים או יותר. בשעות הצהרים והערב ישנם תינוקות שצריך להשכיב לישון, ישנם אנשים העובדים מהבית שמתקשים להתרכז ובנוסף חייבים איכות חיים מסוימת שלא תהווה מטרד למשך כל היום או בימי מנוחה. משפצים מסוימים שרוצים לעמוד בזמנים למסירת הדירה מסוגלים לעבוד גם בשעות לא קונבנציונאליות כדי להספיק. גם כשיש למשפצים מספר הזמנות הם ממהרים כדי לעבור לשיפוץ הבא. חוק רעש עבודות השיפוץ בימי חול ובימי מנוחה וחוקי העזר העירוניים המתייחסים לרעש, מונעים מקבלני השיפוץ לעשות ככל העולה על רוחם ושומרים על הזכויות של האזרחים.

 

קבלני שיפוץ השומרים על החוק

כשמדובר בקבלני שיפוץ השומרים על חוק רעש השיפוצים כמו השיפוצניקים ויש להם מוניטין והמלצות לכך ולאיכות העבודה שלהם, יהיה להם סיכוי גדול יותר לקבל עבודות רציניות ותדירות. גם לקוחות המחפשים קבלני שיפוץ מסדירים את ענין הרעש לפני תחילת עבודות השיפוצים כדי לא להסתכסך עם השכנים ולוודא שהקבלן שומר על החוק ואינו מרעיש בשעות אסורות.

 

בניין בשיפוץ

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »