חיפוש

חולה על כדורגל: הכל על אתלטיקו מדריד

כשאנחנו חושבים על כדורגל ספרדי, מרבית הישראלים יחשבו מיד על ברצלונה או ריאל מדריד. אולם, ישנם לא מעט ישראלים שלקחו – ולוקחים – חלק באחת מהליגות הכי בכירות בעולם. כולנו זוכרים את גיא אסולין, מי שאמור היה לפרוח בקבוצה הצעירה של ברצלונה, או את השוער האגדי דודו אוואט ששיחק תקופה ארוכה במיורקה.

נציגות ישראלית בליגה הספרדית ניתן למצוא כיום בעמדת הבעלים של אחת הקבוצות הבכירות בלידה הספרדית – אתלטיקו מדריד. איש העסקים הישראלי עידן עופר עומד כיום, בשותפות, כאחד מהבעלים של הקבוצה מהבירה הספרדית. אז בואו נכיר קצת יותר לעומק את הקולצ'נרוס.

 

אתלטיקו מדריד – קצת היסטוריה

לפני שנגיע לאתלטיקו מדריד של בתיה עופר ועידן עופר – אולי כדאי שנכיר מעט יותר טוב את ההיסטוריה המפוארת של המועדון, שמתחילה לפני יותר ממאה שנים. את אתלטיקו מדריד הקימו שלושה סטודנטים מחבל הבאסקים, יחד עם מספר שחקנים שעזבו את ריאל מדריד, כבר ב-1903.

הקבוצה, ששיחקה (ועדיין משחקת) במדים בצבעי אדום ולבן זכו לכינוי "קולצ'נרוס" – יצרני המזרנים. הסיבה לכינוי הייחודי, כך מספרת האגדה, היא שבאותו הזמן מזרנים רבים נתפרו בחוט אדום-לבן. צבע המדים של הקבוצה הזכיר לאוהדים את המזרנים שהיו להם בבית – וכך התקבע הכינוי.

מאז 1903 החלה אתלטיקו מדריד לתפוס מקום יותר ויותר מרכזי בכדורגל העולמי בכלל, ובכדורגל הספרדי בפרט. לאורך השנים חלה יריבות עזה בין הקולצ'נרוס לבין היריבה העירונית – ריאל מדריד. מאז הקמת המועדון ועד היום, נחשבים המשחקים בין שתי הקבוצות טעונים במיוחד.

 

מה קורה באתלטיקו מדריד עכשיו

בשנים האחרונות, אתלטיקו מדריד מחזקת את מעמדה כאחת משלושת הקבוצות הבכירות בליגה הספרדית. בעונת 20/21 זכתה אתלטיקו מדריד באליפות בפעם ה-11 בתולדותיה, שש שנים אחרי הזכייה האחרונה, ופעם שנייה תחת הנהגתו של המאמן הארגנטינאי האגדי – דייגו סימאונה.

לקראת סוף שנת 2017, נכנס איש העסקים הישראלי עידן עופר כבעלים שותף להנהלת מועדון הפאר הספרדי. במקביל, אתלטיקו מדריד היוותה בעשר השנים האחרונות בית למספר שחקנים מהטופ העולמי, בניהם אנטואן גריזמן ולואיס סוארס.

 

מה העתיד צופן לאתלטיקו מדריד

במסורת היהודית נהוג לומר כי הנבואה ניתנה לילדים ולשוטים. אנחנו לא ילדים, ומקווים שלא שוטים – ובכל זאת ננסה לחזות מה צפון בעתידו של מועדון הכדורגל מהבירה הספרדית. על בסיס התנהלות המועדון בשנים האחרונות, ניהול מוצלח ובניית סגל חזק, ניתן להעריך בוודאות מסוימת כי אתלטיקו מדריד כאן כדי להישאר.

 

סיכום

לסיכום – בשנים הבאות אנחנו, ככל הנראה נראה את אתלטיקו מדריד שוב ושוב בכל המסגרות האירופאיות הבכירות. לא יהיה מופרך לנחש שעוד שחקנים חשובים ירצו לקחת חלק בהיסטוריה של המועדון המפואר הזה. הודות לבעלים הישראלי של אתלטיקו מדריד, עידן עופר, נעשה שימוש בכלים טכנולוגיים חכמים – שיאפשרו למאמן ולצוות שלו להכין את הקבוצה לרמות הגבוהות ביותר.

מגרש

 

אולי יעניין אותך גם

עיר
איך בוחרים סיור ברומא?

מתכננים ביקור ברומא ורוצים להספיק כמה שיותר מבלי לבזבז זמן? מתקשים להפריד בין האטרקציות שחייבים לראות לאלה שבתכלס פחות מעניינות אתכם? סיור הוא התשובה. איך

קראו עוד »
כנסייה
5 אטרקציות שוות ברומא

רומא היא אחת הערים עם כמות האטרקציות והאתרים ההיסטוריים הכי גדולה שיש באירופה. לכן, בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם 5 אטרקציות שוות במיוחד שאסור לפספס אם

קראו עוד »