חיפוש

ארבע אטרקציות שאסור לפספס בחיפה

ברוכים הבאים לעיר הכי יפה בישראל. השילוב בין הר, ים, נוף מושלם ואוכלוסיות מגוונות, הופך את חיפה ליעד מצוין לחופשה עירונית קצרה, וכל זה במרחק שעת נסיעה ברכבת מתל אביב. העיר שעל הכרמל כוללת חוויות שונות שכדאי לכלול בביקור. לא את כולן נוכל להכניס לכתבה אחת, אבל יש בכל זאת כמה דברים שאף ביקור בחיפה לא שלם בלעדיהם.

ברוכים הבאים לחיפה – עיר מגניבה שעוברת בשנים האחרונות התעוררות ופריחה של אתרי בילוי ומסעדות, ואפשר לבקר בה בכמה מקומות שאין בשום עיר אחרת. את האווירה החיפאית תוכלו להרגיש בטיול רגלי שיהיה יותר רחב מכמה אטרקציות, אבל אם אתם רוצים מוקדים לבנות סביבם חופשה – בכתבה הבאה תוכלו למצוא כמה אטרקציות בחיפה שאסור לפספס.

 

הכרמלית

בחרנו להתחיל בכרמלית כי היא אטרקציה שייחודית לחיפה ואין כמוה בישראל. נכון, יש מטרו בתכנון בגוש דן, אבל בכל זאת, בשביל רכבת תחתית שנוסעת היום – תצטרכו להצפין ולבקר את פרי תכנונם של הבריטים מלפני עשורים. הכרמלית, שלמעשה אינה רכבת תחתית אלא פוניקולר, נוסעת מתחנת כיכר פריז שבעיר התחתית, אל תחנת גן האם במרכז הכרמל, ובדרך עוברת בארבע תחנות נוספות. תוכלו לנסוע לכיכר פריז ולטייל במתחם היפה והמתפתח שבקרבתה, השופע בתי קפה, חנויות ורחובות נעימים. בונוס – מדובר באטרקציה זולה במיוחד, במחיר של נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית.

 

הגנים הבהאיים

את הגנים המרהיבים ביופיים תוכלו לראות מלמטה אם תגיעו לטייל במושבה הגרמנית ותרימו את מבטכם. אנחנו ממליצים, אם יש לכם הזדמנות, לראות אותם פעם אחת ביום ופעם אחת בלילה – הם יפים לא פחות כאשר הם מוארים. אם תרצו לסייר בהם ולשמוע על הדת הייחודית שמיקמה בחיפה את אתר הדת והלימוד שלה, תוכלו להתחיל סיור מהכניסה העליונה, שנמצאת ברחוב יפה נוף שבמרכז הכרמל. נמליץ לשלב עם הליכה נעימה בטיילת, שתספק לכם גם את הנוף הכי יפה שתראו בארץ, באחריות.

 

האצטדיון העירוני

סביר להניח שאתם יודעים שבחיפה יש שתי קבוצות כדורגל, ושאחת מהן היא אפילו אלופת המדינה כרגע. אם אתם מעוניינים לבקר גם באירוע ספורט בחיפה, מומלץ לשקול לבקר ביום שבו מכבי חיפה מארחת משחק באצטדיון העירוני, על שם סמי עופר.

 

סטלה מאריס

המשמעות של השם "סטלה מאריס" הוא "כוכב הים". זהו אחד מכינוייה של מריה, אמו של ישוע, שנחשבה למגינתם של יורדי הים. מדובר למעשה במספר אתרים דתיים המשתייכים למסדר הכרמליתי. המפורסמים שביניהם הם מנזר וכנסייה, הממוקמים בקצה המערבי של הכרמל. מלבד היופי של המבנים, מבפנים ומבחוץ, ומלבד ההיסטוריה העשירה שיש להם, מומלץ לשוטט באיזור היפה, עם הנוף המשקיף לים, ולהקדיש זמן לבית קפה מקסים הנמצא בסמוך, ובו תוכלו לשתות קפה טעים, לאכול ארוחת בוקר או עוגה מצוינת.

עיר תיירות

 

אולי יעניין אותך גם

עיר
איך בוחרים סיור ברומא?

מתכננים ביקור ברומא ורוצים להספיק כמה שיותר מבלי לבזבז זמן? מתקשים להפריד בין האטרקציות שחייבים לראות לאלה שבתכלס פחות מעניינות אתכם? סיור הוא התשובה. איך

קראו עוד »
כנסייה
5 אטרקציות שוות ברומא

רומא היא אחת הערים עם כמות האטרקציות והאתרים ההיסטוריים הכי גדולה שיש באירופה. לכן, בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם 5 אטרקציות שוות במיוחד שאסור לפספס אם

קראו עוד »