חיפוש

איך להגיע אל מקור הרטיבות מבלי להרוס את הקיר?

רטיבות בקיר? הצבע מתקלף? ריח של טחב? כל אלו תופעות מוכרות שנובעות לרוב בגין רטיבות. הרטיבות עלולה להגרם מגורמים שונים; פיצוץ בצנרת, דליפת מי גשמים, צנרת לא הרמטית ועוד. השלב הראשון בטיפול ברטיבות הוא זיהוי מקור הרטיבות. מה גורם לרטיבות ומאיפה מגיעים המים? רק אחרי שידועה הסיבה ניתן להתאים את התיקון הנדרש. כיצד מאתרים את מקור הרטיבות? כיום יש כלים מתקדמים וטכנולוגיות ייעודיות שמאפשרות לזהות את מקור הרטיבות בלי להרוס את הקיר בכלל.

 

זיהוי מקור רטיבות ללא הרס

אכן בשנים עברו כל איתור נזילה הייתה נפתחת בהרס ובחציבה. כמובן זאת לאחר חשיבה ותכנון. אך תמיד היה צורך לשלב ניחושים ואינטואיציה כדי לאתר את מקור הנזילה. אך כיום, בעידן בו כלים דיגיטליים ומכשור מתקדם זמינים לשימוש בתחומים רבים, גם איתור נזילות נעשה לפעולה פשוטה ואפשרית יותר, וזאת בלי להרוס קירות או להרים מרצפות.

 

איך מאתרים נזילות בעידן הנוכחי?

כאמור, יש כיום מגוון פתרונות וטכנולוגיות מעולות שמקצרות את הדרך ומאפשרות לאנשי המקצוע לאתר את הנזילות במדויק ובזמן קצר. בכל מקרה של נזילה חשוב לפנות אל מאתר נזילות מים מומחה שיבצע את הבדיקות הנחוצות לאיתור מדויק ומהיר.

 

בין היתר ניתן למנות את השיטות ואת הכלים הבאים:

מצלמה תרמית לאיתור נזילות

מדובר בכלי טכנולוגי חכם שהחיישנים שלו מזהים לחות ורטיבות, על פני המסך מתקבלת תמונה של השטח הצבוע במספר גוונים. כאשר לכל צבע יש משמעות לגבי רמת הרטיבות. באמצעות מצלמה טרמית ניתן לאתר לחות ורטיבות בקירות, למצוא בוודאות את מקור הרטיבות וכך לתכנן את התיקון באופן מקומי, מדויק ויעיל ביותר.

 

סיב אופטי לבדיקת צנרת

במקרים רבים נובעת רטיבות בגין בעיות שנוצרו בתוך צנרת המים. במצבים כאלו צריך לבדוק את הנעשה בתוך הצנרת. לצורך בדיקה זו ניתן להיעזר בסיב אופטי, מדובר על רכיב טכנולוגי שמוחדר אל תוך הצנרת ומציג על פני המסך לאיש המקצוע את הנעשה בתוך הצינור. בעזרת סיב אופטי ניתן לזהות סתימות בצינורות, חורים וכל תקלה אחרת.

 

איתור נזילות בגז

ציוד לאיתור נזילות בגז מקצר גם הוא את הדרך, במיוחד כאשר מדובר על צנרת שצריך למפות וללמוד על הליקויים שקיימים בה. איש המקצוע ימלא את הצינורות בגז כדי לזהות באילו מקומות הגז עולה – אלו המקומות בהם הצנרת אינה הרמטית.

 

לסיכום נושא מאתר נזילות ואיתור מקור נזילות

מים ורטיבות עלולים להזיק ולהתקיל אותנו ביותר בחיי היום יום. זו הסיבה שחשוב כל כך לפנות לאיש מקצוע מוסמך ומומלץ שיאתר את הנזילה באמצעות הכלים המתקדמים שברשותו. באמצעות הכלים הללו ניתן לאתר את הנזילות בלי להרוס קירות ובלי להרים מרצפות. הזיהוי מדויק ומאפשר תכנון ממוקד וחכם של התיקון הנחוץ.

צנרת

 

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »