חיפוש

איזה קופת גמל הכי משתלמת

בשני עשורים האחרונים גברה המודעות לחשיבות חסכונות כאלה ואחרים, ביניהם קרן פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות ואף נחקקו חוקים חדשים בנושא, המחייבים אותנו להפריש כל חודש ממשכורתנו עבור חסכון פנסיוני. רבים מהציבור חוסכים בקרנות פנסיה או קופת גמל מתוך חובת החוק מבלי להבין שלאחר השוואת קופת גמל פשוטה ניתן להגדיל את הוננו בשיעור משמעותי. במאמר זה נרחיב על קופת הגמל ונענה על השאלות הנפוצות בנושא: מה היא קופת גמל ואיזה מקופות הגמל הכי משתלמת?

 

מה היא קופת גמל?

קופת גמל הינה כלי חיסכון ואפיק השקעה לטווח בינוני עד ארוך ומשמשת רבים גם כחסכון פנסיוני וזאת בשל הגדרתה בחוק הקובע שקופת גמל יכולה להחליף קרן פנסיה. ביסודה, קופת הגמל שונה מקרן הפנסיה בכך שהחיסכון הנצבר בקופה מועבר לחוסך בתשלום חד פעמי ביציאתו לפנסיה ולא כקצבה חודשית. אך החל משנת 2008 החלו לאפשר את קבלת תשלום החסכון בקופת הגמל כקצבה חודשית, זאת אומרת שכספים הנצברו בקופת הגמל לפני שנת 2008 יועברו בתשלום חד פעמי ואת הסכום הנצבר לאחר 2008 יהיה ניתן לקבל כקצבה חודשית. קופות הגמל, בדומה לאפיקי חיסכון והשקעה אחרים, ישנם מסלולי השקעות שונים לכסף הנחס בקופה, כגון: השקעה באג"ח, השקעה במניות ועוד. התשלום על קופת הגמל הינם דמי ניהול הקופה ועומדים על כ- 4 אחוזים מסכום ההפקדה וכ- 1.05 אחוז מהצבירה הכוללת. ניתן ומומלץ לערוך השוואת קופות גמל למציאת קופת הגמל המשתלמת ביותר, גם בתשואתה וגם בעלות דמי הניהול.

 

איזה מקופות הגמל הכי משתלמת?

חברות רבות מציעות לנהל את קופת הגמל שלך וכל אחת בעלות שונה ויכולות תשואה שונות. מידי שנה מתפרסם דו"ח בהן מופיעות רשימת החברות בעלות התשואה הגבוהה ביותר בניהול קופות הגמל הנמצאות אצלהם בשנה האחרונה. לדוגמא: בראש הרשימה בקופות הגמל לחוסכים עד גיל 50 נמצאת החברה אקסלנס שצברה ללקוחותיה 27.96 אחוז תשואה על קופת הגמל שלהם, אחריה נמצא חברת אלפא מור לגמולים שצברה 25.48 אחוזים ללקוחותיה. חשוב לציין, שנתונים אלו לא בהכרח מראים את התשואה שתצבור בקופת הגמל שלך אם תצטרך לאותה החברה. התשואה השנתית עלולה להשתנות בין תהליך השוואת קופת גמל אחת לאחרת בהתאם להשקעות ולדרגת הסיכון שהחוסך ביקש, אך נתון זה ללא ספק מראה את יכולתה ומקצוענות חברת ההשקעות.

קופת פנסיה

אולי יעניין אותך גם