חיפוש

מה הם הגורמים המרכיבים את עלות בניית האתר?

בניית אתר איכותי נהייתה, עם השנים, נדרשת יותר מאי פעם. ניתן לומר בוודאות כי השפעתו של אתר אינטרנט מעוצב היטב, בעל קופירייטינג איכותי ונגישות אופטימלית, על המותג והתרשים של העסק, הינה קריטית. מה בדיוק משפיע על עלות בניית אתר? במאמר זה נתמקד בשאלה זו.

 

הקדמה

העלות הסופית של בניית אתר נשענת על מספר גורמים. תהליך בנייה זה גורר מספר שלבים איתו – החל מתכנון האתר, דרך עיצובו,עד לכתיבת תוכן (קופירייטינג), ביצוע קידום אורגני ואף ממומן, שיווק ולבסוף עדכון האתר לפי פילוח נתונים העולים מפעילותו.

במאמר זה נתמקד בפרמטרטים העיקריים שמשפיעים על עלות בניית אתר מחיר.

הקדמה

הגורמים המרכיבים את עלות בניית האתר

הגורמים שמשפיעים על עלות בניית האתר רבים ומגוונים. החל מהסוג של האתר ועד לעיצובו, האם מדובר בחנות (E-Commerce), דרך כיצד מקדמים את האתר ועד לנגישות שלו – פרמטרטים אלו משפיעים באופן ישיר על תמחור עלות בניית האתר. להלן חמישה מהגורמים הללו:

הגורמים המרכיבים את עלות בניית האתר

  1. סוג האתר

סוג האתר הינו פרמטרט ראשוני אליו צריך להתייחס – האם מדובר באתר מסוג דף נחיתה, פשוט וקצר, או שמע מדובר באתר תוכן. האם האתר מכיל חנות אינטרנטית, או שמא נועד להעביר קונספט מסויים.

האם האתר הינו בלוג, או שמא מטרתו לקדם מותג ספציפי, או אף להציג שירותים שמציע איש מקצוע. כל סוג אתר והעלות שלו – ברגע שהבנו מהו סוג האתר שנבנה, ניתן להמשיך לפרמטר הבא.

 

  1. קופירייטינג איכותי

קופירייטינג הינו, למעשה, כתיבת התוכן לאתר. הקופירייטינג צריך להיות כתוב בצורה מזמינה, מסקרנת, עניינית ובהתאם למחקר המילים שמבוצע בקידום האורגני, שמטרתו לשווק את האתר ולהקפיץ את מיקומו בעת חיפוש בגוגל ומנועי חיפוש אחרים.

 

  1. עיצוב האתר

נקודה זו מתייחסת לעבודה שיבצע המעצב הגרפי שאחרי על עיצוב האתר. המעצב הגרפי בוחר (ביחד עם הלקוח) ומתאים שפה גרפית, בונה את תבנית האתר, מתאים את התוכן שמופיע באתר בהתאם לקו הגרפי שנבחר במעוד מועד, ואף דואג לנגישות אופטימלית לאתר עצמו.

 

  1. נגישות אופטימלית

פרטמרט נוסף הרלוונטי ומשפיע על תמחור בניית האתר הינו הנגישות של האתר. הכוונה הינה נוחות השימוש של המשתמש באתר – כמה שהאתר יותר נגיש, סביר כי המשתמש יתעניין, יסתקרן ואף ימשיך לצרוך את התוכן שאנו מפרסמים באתר. זהו גורם חשוב מאוד, והוא מושפע מאיכות החברה שבונה את האתר.

 

  1. שיווק האתר

הגורם האחרון שישפיע על תמחור בניית האתר, אליו נתייחס במאמר זה, הינו שיווק האתר. זהו תחום מעמיק ומלא בתוכן, בפני עצמו. שיווק האתר יכול להתייחס לקידומו דרך האינטרנט – קידום אורגני (SEO) קמפיינים ממומנים (PPC וכד') ועוד הינם כלים שונים שמנוצלים למטרת שיווק האתר.

כמו כן, קיימות גם אסטרטגיות שיווק המשלבות קידום בעזרת כלים חיצוניים – רשתות חברתיות, קידום פיזי (שלטי חוצות) ועוד. חברות כמו CXM – ניהול חווית לקוח שמעניקה שירותי בניית אתרים – נותנות את כלל השירותים הללו.

מה הם הגורמים המרכיבים את עלות בניית האתר

אולי יעניין אותך גם

קידום נכון
מורה פרטי לקידום אתרים

בעלי עסקים? עצמאיים? פרילנסרים בתחום בשיווק? או שאתם סתם מחפשים להתמקצע וללמוד עוד קצת מעולם השיווק והקידום באונליין? אתם בוודאי נזקקים לשירותיו של מורה פרטי

קראו עוד »