חיפוש

מהו מבחן אמי"ר וכיצד הוא שונה ממבחן האמיר"ם?

אנו נתקלים לא פעם בפניות שנשלחות לנו מצד סטודנטים שמתלבטים בין מבחן האמי"ר לבין מבחן האמיר"ם. רבים מהם פונים אלינו בפרטי ושואלים מה עדיף ומה בכלל ההבדלים שקיימים בין השניים. בתקופה האחרונה אנו מקבלים מספר רב יותר של פניות. הבנו כי עלינו לעצור את המענה האישי ולעבור לכתיבת מדריך מקיף בנושא, שיאפשר לכל דורש להגיע אל התשובה המתבקשת בנוגע להבדלים בין השניים. הישארו אתנו ותגלו במהירות את כל הפרטים לגבי ההבדלים של שני המבחנים.

 

מה ההבדל ה – 1 בין מבחן אמיר לאמירם?

ההבדל הראשון שיתגלה לעיניכם באופן מידי אם תצפו מהצד באלו שעונים על שני המבחנים הללו זהו פורמט הבחינה. מבחן אמי"ר, בניגוד למבחן האמיר"ם, מתבצע באמצעות נייר ועיפרון. מבחן האמיר"ם הוא בעצם מבחן ממוחשב שמתאים את רמת הקושי של השאלות אל הנבחן. כך שאם נבחן טעה בשאלה מסוימת, הוא צפוי לקבל שאלה אחרת ברמה נמוכה יותר. לעומת זאת, מבחן שעונה נכון על שאלה, צפוי לקבל שאלה נוספת ברמה גבוהה יותר.

 

מה ההבדל ה – 2 בין מבחן אמיר לאמירם?

אי אפשר לכתוב מדריך על ההבדל בין מבחן אמי"ר למבחן אמיר"ם מבלי לציין את המבנה של הבחינה. מבחן אמי"ר הוא כזה שמורכב מ – 3 פרקים באופן הבא:

  • בכל פרק יש 22 שאלות
  • 8 שאלות מכל פרק הן שאלות של השלמת משפטית
  • יש 4 שאלות של ניסוח מחדש
  • יש 10 שאלות של הבנת הנקרא

במבחן אמיר"ם לעומת זאת, אין חלוקה לפרקים כלל. מספר השאלות משתנה בין נבחן אחד לאחר.

 

מה ההבדל ה – 3 בין מבחן אמיר לאמירם?

הבדל נוסף שחשוב לציין בפני מי מכם שמתלבטים בין שני המבחנים הללו הוא זמן הבחינה. בזמן שמבחן אמי"ר אורך כ – 20 דקות לכל פרק (כלומר, כשעה סך – הכל לבחינה כולה). מבחן אמיר"ם צפוי לקחת בממוצע כשעה. אי אפשר להתחייב על זמן מסוים, בגלל שהמבחן עצמו משתנה בהתאם למספר השאלות שמשתנות כידוע מנבחן אחד לאחר, כפי שצוין לעיל.

 

מה ההבדל ה – 4 בין מבחן אמיר לאמירם?

ההבדל הרביעי נוגע להרשמה אל המבחן הנבחר. אם תבחרו לגשת אל מבחן אמי"ר, אתם תגלו שתצטרכו לפנות אל המרכז הארצי לבחינות והערכה. בעוד, אם תבחרו לגשת דווקא אל מבחן אמיר"ם, תצטרכו לגשת אל האוניברסיטה או המכללה שבה אתם לומדים. שכן, אלו המקומות שאחראיים על קיום הבחינה.

 

כמה מילים לפני סיום

רגע לפני שהמדריך יסתיים, חשוב לנו לציין בפניכם כי יש עוד כמה הבדלים קטנים בין שני המבחנים הללו. אלו היו ההבדלים המשמעותיים ביותר שכדאי שתכירו. כעת, נותר לנו רק לאחל לכם שלא משנה באיזה מבחן תבחרו, שיהיה לכם בהצלחה ושתקבלו ציון גבוה שתואם ליכולות שלכם.

ספר פתוח

 

אולי יעניין אותך גם

ללמוד אמנות
למי מתאים ללמוד אמנות?

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, ובעיקר במדינת ישראל – שהיא מעצמת הייטק בינלאומית – קריירה בתחום היא המסלול הפופולארי. אבל מה אם הלב שלכם רוצה

קראו עוד »