חיפוש

כשתכנות פוגש פסיכולוגיה: הכל על NLP

גם אם הדבר נשמע לכם מופרך, תכנות ופסיכולוגיה הם שני תחומים שאכן יכולים להיפגש. במציאות שלנו הם עושים זאת במסגרת NLP – תחום מענף הפסיכולוגיה שמקנה כלים שונים להתמודדויות מעשיות בחיים, באמצעות הסרת חסמים ויצירת שינויים בחיינו. במאמר הבא נסקור את התחום ואת כל מה שצריך לדעת עליו.

 

מה זה NLP?

לפני שנבין מה אומר המושג NLP, כדאי להבין קודם כל את ראשי התיבות שלו – Neurologic Linguistic Programming, או בעברית: תכנות נוירולוגי לשוני, או ניתוב לשוני פיזיולוגי. NLP היא פרקטיקה המאפשרת הקניית כלים לצורך יצירת שינויים שונים, הקשורים להסרת חסמים מגוונים. השיטה יוצאת מנקודת הנחה שהמוח שלנו משפיע על כל תחום בחיים שלנו, החל מקבלת החלטות ועד לרגשות שמציפים אותנו ולתחושות שאנו חווים. באמצעות לימודי NLP ניתן ליישם בסופו של דבר את אותן המיומנויות ולקחת שליטה על עצמנו.

תכנות פוגש פסיכולוגיה

למידת NLP

דרך קורסים NLP ניתן ללמוד את הטכניקות והמיומנויות השונות מהתחום. על מנת שתוכלו להסיר את החסמים שמפריעים לכם בחיים היומיומיים, בתחומים כמו זוגיות, קריירה או משפחה, תצטרכו לקבל הכשרה מתאימה. דרך קורסים שמציעים אנשי מקצוע מתחום ה-NLP, תוכלו לקבל את ההכשרה הזאת. כדאי למצוא אנשים שמעבירים קורסים בעלי ניסיון מוכח, על מנת שתמצו את החוויה המדוברת בצורה הטובה יותר.

 

מפגש של תכנות ופסיכולוגיה

למידה של NLP היא ממש מפגש של תכנות עם פסיכולוגיה. בעוד שפסיכולוגיה בוחנת את נפש האדם ואת ההשפעות השונות עליה, שיטת ה-NLP יוצאת מתוך נקודת הנחה שאנו מסוגלים להשפיע במידה רבה מאוד על הנפש. המוח שלנו הוא המקור לתחושות הללו, ובאמצעות "תכנות" שלו, כלומר רכישת המיומנויות והכלים הנכונים להשפעה עליו, נוכל לדעת להשפיע בתחומים החשובים לנו.

תכנות פוגש פסיכולוגיה

השפעה מעשית

NLP מציעה למי שזקוק השפעה מעשית. המטרה בלמידת שיטת ה-NLP והטכניקות והמיומנויות השונות שמתלוות אליה היא לבצע שינויים ממשיים, שיגרמו לנו גם להרגיש טוב יותר עם עצמנו במידה רבה בסופו של דבר. NLP יכול לסייע לנו להשפיע על הקריירה שלנו, על חיי הזוגיות שלנו וגם על החיים המשפחתיים שלנו, באופן מעשי.

 

פתיחת חסמים

שיטת ה-NLP באה להסיר חסמים רבים שמפריעים לנו במהלך החיים, שלחלקם אנחנו בכלל לא מודעים. חלק מהחסמים הללו מתקשרים להתנהגות שלנו, בעוד שחסמים אחרים מתקשרים בכלל למה שאנחנו מרגישים וחשים. חסמים אחרים מפריעים לנו מבחינה מחשבתית לפני ביצוע פעולה מסוימת.

 

יצירת שינויים

התגברות על חסמים היא חלק מרכזי מלמידת NLP. ברגע שמצליחים לתכנת את המוח ולבצע השפעה על דרכי התקשורת המילוליים והלא מילוליים שלנו, ניתן להשתמש בהסרת החסמים לצורך יצירת שינויים. לכן, כדאי מאוד להגיע עם מטרות או עם רצונות ושאיפות. הדבר מסייע בהסרת חסמים והנעה לפעולה בצורה מדויקת יותר, באמצעות NLP.

תכנות פוגש פסיכולוגיה

אולי יעניין אותך גם

ללמוד אמנות
למי מתאים ללמוד אמנות?

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, ובעיקר במדינת ישראל – שהיא מעצמת הייטק בינלאומית – קריירה בתחום היא המסלול הפופולארי. אבל מה אם הלב שלכם רוצה

קראו עוד »