חיפוש

ארבעה יתרונות בתל"ן ואלו סדנאות מומלץ לכם לבחור

תל"ן הם ראשי תיבות של תכנית לימודים נוספת.

התוכנית מיועדת ללימודי העשרה והרחבה ולא מדובר על תוספת שעות עבור מקצועות הלימוד הרגילים.

על נושאי התכנית אין חובת לימוד בתוכניות הלימודים והם אינם חלק מלימודי הליבה.

מטרת התוכנית להציע העשרת ידע בתכנים שלרוב אינם נלמדים בבית הספר.

במאמר נפרט על התל"ן, נציג ארבעה יתרונות של תוכניות אלו ונמליץ על סדנאות תל"ן איכותיות במיוחד.

 

תל"ן ללמידה אחרת

הלימודים בבית הספר יכולים להפוך לשגרתיים ומשעמים עבור ילדים רבים. לפעמים הילדים היו רוצים להרחיב את אופקיהם ולא להסתמך רק על החומר הבסיסי שנלמד בבית הספר. היום, קיימת אפשרות לעשות זאת באמצעות למידה משמעותית ומעניינת בתכניות המאפשרות למידה חווייתית ומהנה. תכניות תל"ן נפוצות הן, מדע וטכנולוגיה, רובוטיקה וחקר החלל, דיבייט ועוד.

בתל"ן ניתן להקנות כלים חינוכיים מעניינים, תוך התחשבות ברצון הילדים ובצורכיהם. תוכניות ההעשרה הללו יכולות לשפר את היכולות של התלמידים במגוון תחומים לרבות עידוד למנהיגות.

 

למידה מבחירה

היתרון הראשון של תכניות התל"ן הוא בבחירה של התלמיד בנושא. היכולת של התלמידים לבחור את התל"ן המועדף עליהם מביא את המשתתפים להגיע במוכנות יתר ובמוטיבציה לסדנאות. הבחירה האישית שמתבצעת לפי תחומי  עניין פותחת פתח לבחירה של כיוון אישי יותר. הדבר גם מציג אותם כמי שאחראיים על החלטותיהם ומעודד את הביטחון העצמי שלהם.

 

חשיבה ביקורתית

יתרון נוסף של תוכניות התל"ן הוא בכך שהיא יכולה לעודד חשיבה ביקורתית ויציאה מקונפורמיות. סדנאות תל"ן על אמנות, שחמט, קומיקס, יזמות וכדומה מעודדות את הילדים לבחון את תפיסותיהם ואמונותיהם ולא לקבל את כל הנאמר במערכת החינוך כמובן מאליו. זה יכול להתבטא בהקניית כלים חדשים המאפשרים לילדים לבחון דברים בדרכים אחרות.

 

הקניית חשיבה יזמית

יתרון שלישי שמציעות תוכניות התל"ן הוא עידוד יצירתיות ויזמות. בעולם שעובר מהפכה דיגיטלית חסרת תקדים, צבירת הידע בשיטות החינוכיות הסטנדרטיות הופכות למיושנות לעולם התעסוקה העתידי. כאשר כל הידע נגיש בקלות ברשת עולה החשיבות של מחשבה יצירתית ויכולת יזמית. בסדנאות יזמות הילדים יכולים ללמוד כיצד חושבים על רעיון ואיך להציגו.

 

המשכיות ופיתוח יכולות

היתרון הרביעי של התל"ן הוא ההמשכיות של התוכניות. התוכניות נבנות כך שהם יתאימו לשכבות גיל שונות. הדבר מאפשר ליצור המשכיות לאורך השנים ולתרום למוטיבציה של התלמידים לקחת בהם חלק לאורך תקופה ממושכת. ההמשכיות פותחת מקום לפיתוח היכולות של המשתתפים ללא המגבלה של שנת לימודים אחת בלבד.

 

תל"ן לכישורי חיים

לסיכום ניתן למצוא תוכניות תל”ן שונות ומגוונות בבתי ספר שונים בהתאם ליוזמות של התלמידים והוריהם. היתרונות של התל"ן בהם דנו במאמר זה כוללים למידה מבחירה, עידוד חשיבה ביקורתית, הקנייה של חשיבה יזמית וההמשכיות של התוכניות. מומלץ לבחור סדנאות נוספות לבתי ספר המחזקים כישורי חיים הדרושים לעולם המחר כמו דיבייט, יזמות ועוד.

תעודה

 

אולי יעניין אותך גם

ללמוד אמנות
למי מתאים ללמוד אמנות?

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, ובעיקר במדינת ישראל – שהיא מעצמת הייטק בינלאומית – קריירה בתחום היא המסלול הפופולארי. אבל מה אם הלב שלכם רוצה

קראו עוד »