חיפוש

מה עדיף – גיבוי בדיסק און קי או בענן

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והופכת לחלק בלתי נפרד מחיינו, כך גם חשוב שנדע לגבות את המידע היקר שלנו.

הרבה אנשים חושבים שלגבות מידע שייך בעיקר לצד העסקי של העולם, אבל אם תעצרו רגע ותחשבו שכל מה שנמצא ומאוחסן במחשב או בטלפון שלכם יום אחד פשוט ייעלם? לא

הייתם רוצים לאבד את הכל, והרי יש הרבה דרכים שבהם כל המידע החשוב שלנו יכול פתאום ללכת לאיבוד או להיעלם.

בין אם זה אובדן המכשיר ועד להשתלטות של וירוסים ואיומי סייבר.

גיבוי זהו דבר כל כך פשוט, שאתם פשוט תירו לעצמכם ברגל אם תבחרו שלא לגבות את כל המידע שלכם.

אתם צריכים פשוט להחליט מהו אופן הגיבוי המתאים לכם, ולהתחיל לגבות.

 

דיסק און קי

גיבוי לא חייב להיות משהו סופר מורכב, ודיסק און קי נותן פתרון זמין, זול ופשוט לגיבוי המידע שלכם. אם יש לכם קבצים חשובים על המחשב תוכלו לחבר את הדיסק און קי שלכם למחשב ולהעתיק את כל הקבצים אליו, מה גם שדיסק און קי יכול להגיע לשטח אחסון מכובד של 64 ג'יגה בייט ואף יותר.

החיסרון של דיסק און קי שמספר הפעמים שאפשר להעתיק את הקבצים הוא מוגבל ומוטל בספק כך שעדיף ומומלץ לא לבנות עליו ככלי גיבוי לאורך זמן. עוד חיסרון הוא שאין אפשרות עם הדיסק און קי להגדיר גיבוי אוטומטי או לגבות מכשירים ניידים כמו הטאבלט או הנייד. עוד חיסרון הוא שדיסק און קי הוא פריט קטן מאוד ועלול ללכת לאיבוד, אבל כיום ישנם פתרונות דיסק און קי המציעים אחסון ושמירה על הדיסק און קי כך שלא יאבד. אם אתם מרצים ורוצים לתת לתלמידים שלכם דיסק און קי במתנה תוכלו לרכוש דיסק און קי במכירה סיטונאית.

 

גיבוי בענן ציבורי

מן הסתם כבר נתקלתם במושג "מחשוב ענן". המשמעות שלו במידה ואינכם מכירים, שישנה אפשרות לספק לכם שירות מסוים דרך האינטרנט, למרות שישנה תוכנה שמותקנת לכם על המחשב. יש המון אופציות חינמיות שקיימות לאחסון הקבצים שלכם בענן, לדוגמה – גוגל דרייב, דרופבוקס ועוד. אלו בעיקר אבל כמובן שיש עוד.

היתרונות של שירותי הגיבוי לענן כוללות בתוכן אופציה לגיבוי אוטומטי, תמיכה במגוון גדול של מערכות הפעלה (תוכלו לגבות כך מידע מהמחשב, מהטאבלט או מהסמארטפון), וכמובן, השירות ניתן בחינם עד נפח מסוים.

שימו לב שלגיבוי בענן יש כמה חסרונות: הראשון, אתם חייבים להיות מחוברים לאינטרנט כדי שתוכלו לבצע גיבוי. שניים, השרתים של החברות המספקות את השירות לא חסינות במידה וישנן פריצות או בעיות אבטחה אחרות, כך שהמידע שלכם עלול לדלוף במידה ותהיה מחדל אבטחה או פריצה כלשהו, ושלוש, חברות הגיבוי אינן מבטיחות המשכת שירותן לנצח, כך שבהחלט יכולה להיות אופציה בעתיד שהן יתחילו לדרוש תשלום על כל הגדלת נפח אחסון.

 

גיבוי בענן פרטי

גיבוי בענן פרטי הוא ככל הנראה פתרון הגיבוי האולטימטיבי. זהו שילוב של כונן אחסון קשיח שמחובר לאינטרנט הביתי שלכם  ומאפשר לכם להתחבר בכל זמן ובכל מקום שתרצו. בעצם במקום שהקבצים שלכם ישבו בשרתים של חברה מסוימת, הם נשמרים על השרת שאצלכם בבית. בנוסף, גיבוי בענן הפרטי מאפשר לכם לבצע גיבוי בצורה אוטומטית, להתחבר ממגוון רחב של מכשירים ומערכות הפעלה, כך שבעזרתו אתם לא צריכים לסמוך על האבטחה של חברות אחרת ובקושי יש לכם הגבלה על שטח אחסון.

החיסרון של הענן הפרטי זה שהוא יכול להגיע למחיר של כמה אלפי שקלים, אבל אם תהיה יותר מודעות ויותר תחרות מחירו ירד משמעותית.

 

אז איפה עדיף לגבות? בדיסק און קי או בענן?

הכל תלוי בנוחות שלכם ובתקציב שלכם. אם חשוב לכם שהגיבוי לא יעלה כסף ותוכלו לגבות בכל זמן ובכל מקום מבלי להידרש להיות מחוברים לאינטרנט, אין ספק שדיסק און קי הוא הפתרון המתאים עבורכם. במידה ויש לכם תקציב ואתם מוכנים להשקיע, ענן יתאים לכם.

שיהיה בהצלחה!

 

המצאה ישראלית

אולי יעניין אותך גם

קרטון
כיצד עובדת תעשיית האריזות?

אריזות מיועדות לשמור על המוצר שלכם בשלמותו ובטריותו עד להגעתו לצרכן, ומעבר לתפקיד הפרקטי שלהן עליהן להיות נאות, חסכוניות, ייחודיות ומזוהות איתכם, היצרנים, באמצעות הלוגו

קראו עוד »