חיפוש

בריכה מתנפחת או בריכה בנויה – מה עדיף לדירה עם גינה

הקיץ כבר כמעט כאן ואיתו מגיעה הדילמה של בעלי הגינות: האם לרכוש בריכה מתנפחת או לבנות בריכה שתשמש אותם כל השנה במידה ותהיה מקורה.

המאמר יציג את הדילמה, וכן את היתרונות והחסרונות של בריכות אלו.

 

מהי בריכה מתנפחת?

בריכה מתנפחת היא בריכה שניתן למקם בכל מקום בגינה והיא מגיעה בצורות וגדלים שונים שניתן לנפח תוך חצי שעה בהתאם למשאבה. מדובר על בריכה פשוטה וזולה שאינה עמידה כמו בריכת עמודים או סוגי בריכות שחיה ניידות אחרות. ביחד עם זאת, התפעול שלה פשוט ומצריך רק ניפוח ומילוי במים. משפחות עם ילדים קטנים משתמשים בה מדי יום אך מכיוון שהבלאי שלה גדול הם מוצאים עצמם מחליפים את הבריכה מדי שנה או שנתיים ולפיכך היא אינה כלכלית.

 

מהי בריכה בנויה?

בריכה בנויה היא בריכה קבועה, עמידה, יציבה וחזקה שמתאימה לשימוש בכל השנה. ביחד עם זאת יש לתחזק אותה מבחינת ניקיון. ישנן מספר סוגים של בריכות פרטיות אותן ניתן להתקין בגינה בהתאם לגודל שלה ולמיקום הבריכה. הזולה מבניהן היא הבריכה המתועשת אשר נבנית בהתאמה לצרכים על פי הצורה והעיצוב הרצוי, היא מקובעת לקרקע ובנויה בטכנולוגיה מתקדמת. הסוג השני היא בריכת שחייה מבטון הנחשבת ליקרה ביותר ולחזקה ביותר. ניתן לצפות אותה בקרמיקה וליהנות מבריכה מרשימה ויוקרתית. הסוג השלישי הוא בריכת פיברגלס שגם אותה יוצקים לקרקע באופן קבוע ומה שמונע את שקיעתה בקרקע הוא הדופן החזק שלה. מבין שני הסוגים האחרים היא הקלה ביותר להתקנה וגם מחיריה מתאימים לכל כיס. גם אותה ניתן לעצב בהתאמה אישית.

 

מה עדיף – בריכה בנויה או בריכה מתנפחת?

ההחלטה אם לבחור בבריכה בנויה או מתנפחת צריכה להיעשות על פי 3 פרמטרים: מחיר, תחזוקה ובטיחות. מבחינת המחיר והתחזוקה כמובן שבריכה מתנפחת היא אופציה טובה, אך מבחינת בטיחות הבריכה הבנויה עולה עליה. אומנם הבריכות המתנפחות נושאות תו תקן אך הן אינן יציבות כמו הבריכות הבנויות. מעבר לכך, מדובר על בריכות ארעיות שאינן מקובעות לקרקע ולכן הן פחות איכותיות. לעומת זאת, הבריכה הבנויה יקרה יותר ויש לתחזק אותה מבחינת איכות המים והניקיון שלה. יש צורך להשתמש בחומרי חיטוי, להתקין פילטרים ומסננים בהתאם לדגם שלה ולכסות אותה כדי למנוע לכלוך. בנוסף, יש לוודא את רמת הכלור כדי שמצד אחד יהיה יעיל ומצד שני לא יזיק לעיני המתרחצים או יגרום להרעלה. מומלץ לדאוג ולהחליף את המים אחת לשבוע כדי לשמור על היגיינה מקסימלית. כאשר מתקינים בריכה בנויה יש לקחת בחשבון גם עלויות של חשמל ולא רק של מים מכיוון שברובן מתקינים משאבות. ולבסוף, במידה והבריכה הבנויה או המתנפחת אינן איכותיות, המים עלולים לדלוף מהן. לפיכך את הרכישה בצעו רק במקום בעל מוניטין ואחריות.

 

ווילה

אולי יעניין אותך גם

מתקין חלונות
איך בוחרים מתקין חלונות

בחירת והתקנת חלונות בבית מהווים צעדים בעלי חשיבות בעיצוב ובבניית הבית שלכם. תהליך התקנת החלונות דורש ידע מקצועי וניסיון, במטרה להשיג תוצאה מדויקת, בטיחותית, ובעלת

קראו עוד »