חיפוש

מה אסור לעשות אחרי השתלת שיער ומה מותר?

השתלת שיער היא תהליך מאוד פשוט, אך כמו כל ניתוחון היא גם מצריכה סדר פעולות מסוים של עשה ואל תעשה, בשביל לשמור על התוצאות המירביות ביותר ולא להזיק לעור הקרקפת בימים הראשונים שלאחר הניתוח. ישנם מספר דברים שאסור בשום פנים ואופן לעשות, וישנם דברים שדווקא חשוב מאוד לעשות.

 

השתלת שיער – זהו תהליך מהיר וחשוב למדי

מי שמבצעים השתלות שיער הם בדרך כלל אנשים שחסרות להם בקרקפת שיערות ראש, והם לא מרגישים בנוח עם הסיטואציה לכן הם מעדיפים להשלים את השיערות החסרות. או למשל אלו אנשים שמתחילים להקריח, או שיש להם איזורים ספציפיים בקרקפת שהם ללא שיערות ראש, דבר שפוגע בביטחון העצמי של רבים מאתנו ומפריע לנו בשגרת היום יום. השתלת שיער זה אחד מהניתוחים שמצליחים לחזק את הביטחון העצמי.

 

בימים הראשונים לאחר תום הניתוח 

הימים הראשונים הם קריטיים ביותר להבטחת ההשתלה המושלמת עבורכם. בימים שלאחר ההשתלה, הקרקפת מציקה, מורגשת, מגרדת ולא נעימה. חשוב במיוחד לא לגעת בה, להשתדל לא לשחק או לגרד אותה, ואפילו אסור לשטוף אותה, אלא אם הרופא נתן לכם שמפו מיוחד מתוך הקליניקה שלו, בהנחיותיו. כמו כן, בחמישה הימים הראשונים לאחר הניתוח אסור בשום פנים ואופן לעשן או לשתות אלכוהול, ובשבוע שלאחר ההשתלה, אסור לשים שום כיסוי ראש על השיער, חוץ מכובע מיוחד שקיבלתם מהקליניקה.

עוד נתון מעניין כאיסור הוא העובדה שאסור לקיים יחסי מין, בשביל להימנע ככל ביותר מעלייה בלחץ הדם באיזור הקרקפת.

 

בשבוע ומעלה שלאחר הניתוח 

כדי להבין יותר על השתלת שיער תהליך החלמה, יש לשים לב להוראות ולפעול לפיהן. בנוסף לנאמר לעיל, חשוב להימנע מלהזיע, בעיקר אם אתם מזיעים תחילה מהקרקפת. על כן חשוב להימנע מפעילות גופנית, מיציאה לשמש וכמובן מדברים שאתם מכירים שגורמים לכם להזעה כלשהי. אסור להתנגב עם מגבת כלשהי באיזור הקרקפת, או אפילו להתגלח עם מכונת הגילוח שלכם. חשוב מאוד להקפיד על כל ההוראות הללו.

 

מספר חודשים לאחר השתלת השיער 

במשך חודש שלם מאז ההשתלה, אסור להיכנס לבריכה, ים, ובעצם כל מקור מים אחר, מלבד המקלחת שלכם. בנוסף לכך, אסור להסתפר. בחודשיים לאחר הניתוח, אסור להיכנס לסאונה או למקלחת אדים כלשהי. אסורה חשיפת הקרקפת לשמש. מומלץ להימנע כמה שיותר מחשיפה לשמש מאחר והיא מפריעה לזקיקי השיער החדשים להיקלט כהוגן. אסור לצבוע את השיער או לגלחו, ולהשתמש בתכשירים של הקליניקה עצמה.

 

לסיכום – עשה ואל תעשה ישפרו את המראה

אם אתם רוצים להנות מהתוצאות האולטימטיביות ביותר, נסו לשמור על עצמכם ועל מראה הקרקפת שלכם בעזרת ההנחיות שהרופא נותן לכם. נכון שזה לא פשוט להימנע ממספר דברים במקביל, למשך שבועות ואפילו חודשים, אבל המחיר הסופי בסוף יהיה שווה את זה. אתם תרגישו בנוח עם השיער שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם