חיפוש

מהו טיפול הרמת סינוס ולמה עושים זאת

טיפול הרמת סינוס, הידוע גם בשם הגדלת סינוס, הוא הליך דנטלי המבוצע על מנת ליצור מקום נוסף בעצם הלסת העליונה במטרה לאפשר את ההתקנה של שתלים דנטליים. טיפול זה נחוץ כאשר אין מספיק גובה עצם או נפח באזור האחורי של הלסת העליונה, במיוחד במקום בו נמצא חלל הסינוס. במאמר זה, נציג את הסיבות לכך שמבצעים טיפול הרמת סינוס ונדון בשיטות ובשיקולים השונים שלו.

 

הבנת הבעיה

כשמדובר בהשתלות שיניים, אחת הדרישות החיוניות להליך מוצלח היא גובה ונפח עצם נאותים. השתל הדנטלי, המשמש כשורש שן מלאכותי, צריך להיות מעוגן היטב בעצם הלסת כדי להבטיח יציבות ותמיכה לאורך הזמן לשן או השיניים החלופיות. עם זאת, באזור האחורי של הלסת העליונה, שני תהליכים נפוצים עלולים לעכב את ההיתכנות של השתלת שיניים. שתלים

ספיגת עצם הלסת

לאחר עקירת שן, העצם בשקע מתחילה באופן טבעי להיספג או להתכווץ. ללא טכניקות שימור מתאימות, כגון השתלת עצם במקום, נפח העצם באזור יכול להצטמצם משמעותית עם הזמן, מה שיוביל לחוסר בעצם שימנע את השתלת השיניים.

 

התרחבות סינוס מקסילרי

הסינוס המקסילרי, הוא חלל מלא באוויר הממוקם מאחורי הלחיים ומעל השיניים האחוריות העליונות. עם הזמן, הסינוס נוטה להתרחב ולחדור לעצם הלסת שמסביב, ולהקטין עוד יותר את גובה העצם הזמין בלסת העליונה האחורית.

 

טיפול הרמת סינוס

כאשר גובה העצם בלסת העליונה האחורית אינו מספיק לביצוע השתלת שיניים, יש לקחת בחשבון שתי אפשרויות עיקריות.

 

שתלים קצרים

שתלים קצרים, הם סוג מיוחד של השתלות שיניים הדורשות פחות גובה עצם מאשר שתלים מסורתיים. אמנם שיטה זו יכולה להיות יעילה במקרים מסוימים, אך היא דורשת הכשרה ספציפית, ציוד מתאים וניסיון רב כדי להבטיח תוצאות מוצלחות.

 

הרמת סינוס

הרמת סינוס, היא הליך כירורגי הכולל הוספת גובה עצם לאזור שמתחת לחלל הסינוס. עצם נוספת זו יוצרת את החלל הדרוש לביצוע השתלת שיניים. טיפול הרמת סינוס, מומלץ בדרך כלל כאשר כמות העצם הדרושה עולה על מה שניתן להשיג עם שתלים קצרים.

 

טכניקות להרמת סינוס

ישנם שני סוגים עיקריים של הליכי הרמת סינוס.

הרמת סינוס

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה, היא הליך זעיר פולשני המתבצע במקביל לביצוע השתלת השיניים. במהלך הליך זה, רופא השיניים מגיע לגבול הסינוס באמצעות מקדחה ולאחר מכן דוחף בעדינות את רצפת הסינוס באמצעות אוסטאוטום, כלי מיוחד. לאחר מכן מוחדר חומר השתלת עצם לחלל שנוצר בין רצפת הסינוס הדחוס לגובה המקורי.

 

הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס פתוחה, היא הליך כירורגי נרחב יותר המבוצע כשלב נפרד לפני השתלת שיניים. המנתח יוצר גישה לחלל הסינוס על ידי ביצוע חתך בדופן הצדדית של עצם הלסת. קרום הסינוס מורם בזהירות, ומתחתיו מוחדרים עצם או תחליף עצם.

לאחר תקופת ריפוי של 6 עד 9 חודשים, העצם המושתלת מתמזגת עם עצם הלסת הקיימת, ומספקת גובה עצם מספיק לביצוע השתלת שיניים. ניתוח הרמת סינוס פתוח, דורש מיומנויות כירורגיות משמעותיות, ידע באנטומיה של הלסת ותשומת לב קפדנית לפרטים.

 

המלצה על מרפאת שיניים של ד"ר דורון אבניאלי

למטופלים המחפשים טיפול שיניים מקצועיים ביותר, מרפאת השיניים של ד"ר דורון אבניאלי היא הכתובת. עם 37 שנות ניסיון והתמחותו בהשתלות שיניים ובטיפולים כירורגיים, ד"ר אבניאלי מעניק טיפול מקצועי והוא יכול לספק מגוון רחב של אפשרויות טיפול.

המרפאה של ד"ר אבניאלי מצוידת בטכנולוגיה חדישה ובחדרי טיפול חדישים, כולל חדר ניתוח סטרילי להליכים מורכבים. הוא מעניק יחס חם ואישי, המבטיח שכל מטופל ירגיש נוח לאורך כל מסע הטיפול שלו. עם התמקדות במקצועיות, מצוינות ולמידה מתמשכת, ד"ר אבניאלי נשאר בחזית התחום, תוך שימוש בטכניקות חדשניות כדי לשפר את הריפוי ולהעניק את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

 

לסיכום

טיפול הרמת סינוס הוא הליך כירורגי המבוצע ליצירת מקום נוסף בלסת העליונה לצורך השתלת שיניים. בין אם באמצעות שתלים קצרים או הרמת סינוס, המטרה היא להבטיח גובה עצם מספק לשילוב שתלים מוצלח. כאשר בוחנים טיפולים מסוג זה, חיוני לבחור באיש מקצוע מיומן ומנוסה כמו ד"ר דורון אבניאלי, המציע מגוון שיטות השתלה ומעניק יחס חם ואישי לכלל המטופלים.

טיפול הרמת סינוס

אולי יעניין אותך גם