חיפוש

עתיד רפואת השיניים: אלו החידושים בתחום רפואת השיניים

עולם רפואת השיניים מתפתח ללא הרף, הודות לחידושים פורצי דרך שחוללו מהפכה בתחום. החידושים הטכנולוגיים מאפשרים את שיפור חוויית המטופל, שיפור יעילות הטיפול וקיצור תהליכי ההחלמה. קראו כאן על כמה מהחידושים המרגשים ביותר בתחום רפואת השיניים, המעצבים את העתיד של בריאות הפה.

 

שתלים דנטליים קצרים

השתלת שיניים היא הליך נפוץ, אך הוא עשוי להיות מסובך יותר עבור אנשים הסובלים ממחסור בעצם באזור המיועד לשתל. בעבר, תהליך השתלת השיניים היה כואב וארוך במיוחד עבור אנשים אלו, אך כיום ניתן לבצע את התהליך עם כאב מינימלי עקב המצאת שתלים קצרים בעלי טכניקת קיבוע חדשנית. אם אתם זקוקים לשתלים, רופאי שיניים בקריות מבצעים השתלות באמצעות שתלים דנטליים קצרים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת.

בריאות הפה

השתלת עצם (אוגמנטציה)

בחלק מהמקרים, עדיין יש צורך בעצם לצורך השתלת שיניים. לכן ניתן לבצע השתלת עצם, שהיא הליך כירורגי שנועד לאפשר השתלת שיניים עבור אנשים הסובלים מחוסר במסת עצם בחלל הפה. לרוב, תחליף העצם מיוצר ממקום אחר בגוף המטופל או ממקור סינתטי, אך כיום ישנם גם מקומות המציעים ייצור עצם מדם המטופל באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. הליך זה מאפשר טיפול אפקטיבי עם כאבים פחותים.

 

טכנולוגיות יישור שיניים

בעבר, מטופלים רבים נמנעו מטיפולי יישור שיניים עקב הפגיעה האסתטית של סמכים ממתכת. כיום ישנם פתרונות חדשים כמו קשתיות שקופות, שעשויות מחומר שקוף ומהוות פתרון אפקטיבי ואסתטי הרבה יותר. פתרון נוסף הוא יישור שיניים פנימי, שהוא דיסקרטי לחלוטין משום שהסמכים ממוקמים בצד הפנימי של השיניים. אם אתם מאזור הקריות, רופא בקריית אתא יכול לבצע עבורכם יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות או יישור פנימי.

בריאות הפה

השתלות ממוחשבות

אמצעים טכנולוגיים מתקדמים מאפשרים לרופאי השיניים לבנות תוכנית עבודה להשתלת שיניים אשר מבוססת על צילומי CT של חלל הפה של המטופל. בניגוד לעבר, כיום ישנן מערכות המאפשרות ייצור כתרים מותאמים אישית כבר בזמן הביקור במרפאה. במהלך ההשתלה, רופא השיניים יכול להשתמש בהדמיה תלת ממדית כדי לבצע את ההשתלה בצורה מדויקת ביותר, בהליך אפקטיבי וקצר הרבה יותר מההליך הישן.

 

כתרי זירקוניה

בעבר, כתרים היו עשויים ממתכת בציפוי חרסינה, אך כיום ישנם שתלים חדישים הנוצרים מזירקוניה, אשר יוצרת מראה טבעי ואסתטי עקב הפיגמנט של הזירקוניה שמשתלב עם צבע השיניים של המטופל. סוג הכתר ואופי ההשתלה תלויים בתוכנית העבודה של הרופא בהתאם לצילומי ה-CT של המטופל.

 

סיכום

עם התפתחות טכנולוגיות חדישות, תחום רפואת השיניים מתפתח בקצב מהיר מאי פעם. הפיתוחים החדשים מחוללים מהפכה באופן בו רופאי שיניים מאבחנים ומטפלים במטופלים שלהם. עבור המטופלים, מגוון הטכנולוגיות החדישות מאפשר חוויית טיפול קצרה ויעילה יותר, עם כאבים פחותים בהרבה, הן במהלך הטיפול עצמו והן במהלך תקופת ההחלמה.

בריאות הפה

אולי יעניין אותך גם