חיפוש

תהליך IVF: מה לצפות מתחילתו ועד סופו

הפריה חוץ גופית (IVF – In Vitro Fertilization), היא שיטה מהפכנית ששינתה לחלוטין את הדרך בה אנחנו תופסים טיפולי הפריה וכניסה להריון. שיטה זו מעניקה תקווה למספר עצום של זוגות מכל רחבי העולם הסובלים מבעיות פריון ומקשיים בכניסה להריון. למרות שהמסע להיות הורים יכול להיות מאתגר ומפרך, הבנה בריאה של מה עומד לפניכם בכל הנוגע לטיפול IVF יעזור לכם בצורה דרמטית להתמודד עם הקשיים והסטרס שעלולים לצוף בזמן הטיפול. 

 

מה חשוב לדעת?

קודם כל, חשוב לציין שלפני טיפול IVF חובה להתייעץ עם מומחי פוריות ורופאים מומחים שידעו להעריך בצורה הטובה ביותר את ההיסטוריה הרפואית שלכם ולבצע את הבדיקות הנדרשות בשביל לבחון מה היא הדרך הנכונה ביותר לבצע את טיפול ה- IVF והאם בכלל ניתן לבצע אותו. כל טיפול בהפריה חוץ גופית הוא קצת שונה בין כל זוג וזוג, לכן חשוב מאוד שנדע כיצד נוכל "לתפור" את הטיפול המתאים למידות שלכם. לפרטים נוספים, מומלץ להיכנס לאתר ולהתרשם: https://www.baby4u.co.il.

תהליך הפריה חוץ גופית

טיפול תרופתי

השלב הראשון בתהליך כולל גירוי הורמונלי וייצור תאי הביצית. שלב זה כולל נטילת תרופות מרשם אשר מגרות את מערכת הרבייה הנשית וגורמות לייצור של ביציות בוגרות בהן נרצה להשתמש עבור ההפריה החוץ גופית. שלב זה לרוב כולל מספר זריקות, אך גם ייתכן שנוכל להסתפק רק בנטילת כדורים באופן עצמאי. חשוב לבצע מעקב לאורך הטיפול התרופתי, הכולל בין היתר בדיקות דם ובדיקות אולטרה סאונד בשביל לעקוב אחר רמות ההורמונים בדם ושלב ההתפתחות של הביציות.

 

הוצאת הביצית

לאחר שנוצרו ביציות פוריות, נרצה להוציא את הביציות מגוף האישה. תהליך זה כולל ניתוח מינורי ופשוט תחת הרדמה, שבמהלכו מוחדרת מחט אל תוך הנרתיק שבאמצעותה נוציא את הביציות מהשחלות. לאחר הוצאת הביציות מהגוף, הן מיד יועברו למעבדת הפוריות להמשך התהליך.

תהליך הפריה חוץ גופית

הליך ההפריה

הביציות כעת מוכנות לעבור הפריה עם תא זרע. שתי הדרכים העיקריות לבצע את התהליך הן או באמצעות הזרעה רגילה, אשר במהלכה מוסיפים תאי זרע לצלחת פטרי המכילה את הביציות, או באמצעות הזרקה ישירה של תא הזרע אל תוך הביצית. הביציות המופרות כעת יהפכו לזיגוטה שממנה יתפתח העובר, ויעברו למעקב צמוד במעבדה למשך כמה ימים בו יעקבו באדיקות אחר ההתפתחות התקינה שלהן.

 

השתלת הביצית

השלב האחרון בהפריה חוץ גופית כולל העברה מחדש של הביצית לתוך גוף האישה. בשלב זה הרופא יעבוד צמוד יחד איתכם בשביל להבין מה הוא מספר הביציות המופרות הנכון ביותר להעביר לתוך גוף האישה, בהתחשב בפרמטרים שונים כמו גיל האישה, איכות הזיגוטות ותוצאות של הפריות חוץ גופיות קודמות. ההעברה עצמה הינה פשוטה ונטולת כאבים, ובמהלכה קתטר מוחדר לתוך הרחם אליו מוזרקות הזיגוטות.

לאחר מכן, מומלץ לנוח ולשמור על הגוף כמה שרק אפשר. ייתכן שתרגישי סימפטומים נורמטיביים של הריון כמו התכווצויות ובחילות, ומומלץ בחום לעקוב היטב ולהתייעץ עם רופא על כל שאלה ובעיה שיכולה לעלות לכם.

תהליך הפריה חוץ גופית

אולי יעניין אותך גם