חיפוש

נפטרים מהדיכאון: שלוש דרכי התמודדות עם דיכאון

דיכאון הוא מצב שבו מחשבות רעות תוקפות אותנו וגורמות לנו להרגיש שלעולם לא נוכל להיות שמחים ומרוצים, מחשבות המעוררות בנו ייאוש ופחד מפני העתיד, חוסר תקווה וחוסר רצון להמשיך ולחיות. אפשר לצאת ממצבי דיכאון באמצעות טיפול רגשי ולחזור לחיים מלאים וממצים הרבה יותר.

 

דיכאון וחזרה לחיים

תסמיני הדיכאון מקשים על האדם לתפקד בחיי היום יום. חוסר המוטיבציה, השקיעה בתחושות קשות, אובדן החשק לחיות, חוסר תקווה וייאוש מלווים אותו בכל שעה של היום. ישנם המחצינים את התחושות הקשות באמצעות רגזנות, אלימות, התנתקות והתמכרויות, וישנם המפנימים את התחושות ואף אינם מספרים ליקיריהם איך הם מרגישים כדי לא לאכזב או להדאיג אותם. טיפול הוליסטי בדיכאון יכול לסייע לכם להחלץ מהמצב הרגשי הטעון ולחזור לחיים, אל ההצלחה ואל השמחה.

 

שלוש דרכי התמודדות עם דיכאון

יש דרכים רבות להתמודד עם הדכאון, וכמובן שיש דרכים שונות המומלצות לאנשים שונים. בנוסף, רצוי גם להתמודד עם כל מה שבא ביחד עם הדיכאון שהוא בדרך כלל דימוי וערך עצמי נמוך, קשיים להתמודד חברתית או למצוא עבודה מספקת, חרדות וקשיים לישון שנת לילה שלווה. להלן שלוש דרכים מועילות שיכולות להוציא אתכם מהחושך אל האור:

 

איתור וטיפול ברגשות מודחקים

פעמים רבות הדיכאון פורץ לאחר שהדחקנו במשך זמן רב את הרגשות שלנו, טראומה שקרתה לנו, חוויה קשה שחווינו אך לא עיבדנו אותה כראוי, כל אלו עלולים להתפרץ באמצעות דיכאון. כאשר אנו מאתרים את הרגשות המקוריים שהרגשנו באותו הזמן שהאירוע הקשה קרה, אנו מקבלים את ההזדמנות לשחרר אותן, לעבד אותן כבוגרים בסביבה בטוחה ומוגנת, ולא לשמור אותן בבטן יותר.

 

הצבת סטנדרטים בלתי אפשריים

החברה האנושית שיפוטית מאד, כל פרמטר נבחן בזכוכית מגדלת ואם אנחנו לא מתאימים לאידיאל היופי ולציפיות החברתיות אנחנו חווים דחיה, לעג, בוז ואף חרם ואלימות. לעיתים עלינו להזכיר לעצמנו כי הצבת סטנדרטים בלתי אפשריים עבור עצמנו עלולים לסבך אותנו רגשית ולמנוע מאיתנו קבלה עצמית כמו שאנחנו. ברגע שנבין את הייחודיות שבנו ואת היופי האמיתי שלנו, לא נצטרך להתאים את עצמנו יותר לסטנדרטים מלאכותיים.

 

דיעות שליליות על עצמנו 

לא כולנו זוכים לחיות בסביבה תומכת ומחזקת, ישנם הגדלים בסביבה רעילה, אלימה, הורים הסובלים בעצמם מבעיות רגשיות, כל אלו מונעים מאיתנו לפתח רגשות בריאים ויציבות נפשית, דיעות שליליות שהוטחו בנו או שאנחנו אמרנו לעצמנו נחרטים עמוק ודרושה עבודה רצינית כדי לתקן את הדיעות הללו על עצמנו, אבל זה אפשרי.

 

לסיכום

ניתן לטפל בדיכאון באמצעות טיפול הוליסטי ורגשי, להשתחרר מן הרגשות שכובלים אותנו ומונעים מאיתנו למצות את החיים. איתור רגשות מודחקים, הצבת סטנדרטים בלתי אפשריים ודיעות שליליות על עצמנו ניתנים לתיקון באמצעות השלמה וקבלה עצמית.

פאזל

 

אולי יעניין אותך גם