חיפוש

המדריך המלא לעיצוב לוגו לעסק

חברות רבות מזוהות עם הלוגואים שלהן באופן אוטומטי ברגע שאנחנו רואים אותם, ולא בכדי – הם מושכים תשומת לב, יוצרים רושם ראשוני ומייחדים את החברה ביחס למתחרים שלה. אז אילו מאפיינים בעיצוב הלוגו הופכים אותו לבלתי נשכח? תשובות במאמר שלפניכם.

 

מצא את הקהל שלך

לפני שמתחילים עם עיצוב לוגו חשוב לזהות את הנישה של המותג ואת הקהל המיועד. כדי שהלוגו יתפוס את העין גם במבט מהיר ויעורר הזדהות, מומלץ לערוך רשימות של מאפייני קהל היעד ואופי המותג – גיל הקהל אליו פונים, סגנון החיים המאפיין את קהל היעד, זיהוי צרכים כלליים, וכמו כן – מה יש לחברה להציע ומה מייחד אותה ביחס לחברות אחרות באותה הנישה. הרשימה יכולה לעזור במציאת המאפיינים הכלליים המתאימים ללוגו המותג, כמו צבע, סגנון, פונט וכדומה אשר יותאמו לקהל היעד.

 

הכר את המתחרה

מלבד זיהוי טוב של קהל היעד ואיכויות המותג, חשוב להכיר את המותגים האחרים הקיימים בשוק, היתרונות והחסרונות שלהם, ואפילו חשוב מזה – להכיר את הלוגו והעיצוב. באיזה צורה, צבע ופונט בחרו להשתמש המתחרים הינן שאלות חשובות בתהליך זה. בנוסף, עיצוב לוגו הנראה שונה מהמתחרים האחרים בנישה, יאפשר לו לבלוט בייחודיותו, וימשוך תשומת לב רבה יותר.

 

Less is more

תחילה חשוב לזכור שלוגו טוב הוא לוגו פשוט – כזה שקל לזהות ולזכור אותו במבט קצר בלבד. יתרון נוסף בלוגו פשוט הוא שהמותג יוכל להשתמש במגוון רחב של שימושים כמו אתר אינטרנט, פרסומת מודפסת או סחורה המזוהה עם המותג. כמו כן, כאשר אנחנו מביטים במשהו, אנחנו קולטים תחילה צבעים וצורות, ורק לאחר מכן מילים, ולכן שמירה על צורה פשוטה יחסית תאפשר קליטה וזיכרון מהירים יותר של הלוגו.

 

החיים בצבע

לצבעי הלוגו ישנה משמעות רבה, ולכן מומלץ לבחור אותם בהתאם לנישת החברה ולקהל היעד שלה. לצבעים ולשילובם ישנה משמעות פסיכולוגית ורגשית המתבטאת בתחושות ורעיונות מסוימים כאשר אנחנו פוגשים אותם. לדוגמה – לצבע האדום ישנה האסוציאציה להתרגשות, כעס או תשוקה, לעומת הצבע הכחול, שהוא בעל השפעה מרגיעה ונינוחה.

חשוב לבחור בצבעים עזים ובולטים בלוגו כדי למשוך תשומת לב, אך גם חשוב לשמור על מספר צבעים נמוך יחסית, יחסים בין הצבעים ומיקום נכון של הצבע בכדי לשמור על פשטות הלוגו.

 

לוגו בלתי נשכח

בכדי ליצור לוגו ייחודי חשוב להכיר את המותג ואת המתחרים בצורה טובה וכן מומלץ להתאים את הלוגו לקהל המיועד, ולתת מושג מסוים על נישת החברה דרך הלוגו. יצירת לוגו בעזרת צבעים, פונט וגודל מתאימים, ימשכו את העין, יעוררו הזדהות ויקושרו באופן מיידי למותג. אמנם כמות האפשרויות אינה מוגבלת, אך חשוב לזכור שעל הלוגו להיות בולט אך גם פשוט במקביל כדי שיוכל לממש את מטרתו בצורה טובה.

עיצוב לוגו

אולי יעניין אותך גם

שיש פרביטלי
עיצובים בשיש

אם אתם מעוניינים לשדרג את מראה החדר שלכם, כדאי שתכירו את מגוון העיצובים הניתנים לעיצוב משיש. חברת פרביטל היא החברה המובילה לעיצוב בשיש ולעבודות אבן

קראו עוד »
חדר אוכל
תמונות לתלות במשרד

המשרד הוא אחד המקומות בו אנו מעבירים את רוב שעות היום, לכן חשוב לוודא שאנחנו מרגישים בו בנוח. שיהיה מעוצב באופן שמצד אחד, ישקף אותנו

קראו עוד »