חיפוש

ממה נגרם פצע לחץ ומה דרכי הפתרון

לצערנו, לא פעם, אנשים מגלים כי הם סובלים מפצעי לחץ. מדובר בפצעים פתוחים בעור שנגרמים לעיתים מהפעלת כוח ממושכת על העור. הכוח המדובר עשוי לנבוע מהגוף במידה והאדם מרותק אל המיטה ולהיות מושפע ממשקל גופו או להיווצר לאחר חיכוך. רוב פצעי הלחץ מתפתחים באזורים שמתחת למותן ויש לטפל בהם בהקדם. בשורות הבאות נציג בפניכם מידע מעמיק בנושא תוך מתן דרכי התמודדות עם הפצעים הללו.

 

תכירו קודם כל את אלו שעומדים מאחורי מדריך זה

כשהחלטנו לכתוב מדריך על פצעי לחץ, היה לנו ברור שנפנה אל אנשים שמכירים את הנושא מקרוב. מדובר בעצם במי שיש להם פצעים מסוג זה או שהיו להם בעבר והם טיפלו בהם בדרכים שונות. אל אותם אנשים הגענו לאחר שביקרנו במרפאה שיקומית וביקשנו לקבל מידע בנושא. לשמחתנו, היו כמה מטופלים ששמחו לסייע לנו. לדבריהם, אם היו קוראים מוקדם יותר מדריך כמו זה שאנו כותבים כעת, המצב הרפואי שלהם היה טוב יותר בהרבה. זו ההזדמנות להודות להם על הליווי. שכן, בזכותם, אנשים אחרים יוכלו ללמוד על הדבר ולפעול בהתאם.

 

אז איפה עשויים להופיע פצעי הלחץ?

אם אינכם בטוחים שיש לכם פצעי לחץ, תדעו שהמיקום שלהם בגוף עשוי לרמוז על כך שמדובר בפצעים מסוג זה. כך שאם יש לכם פצעים שהתפתחו בחלק התחתון של הגוף שלכם (כלומר, מתחת למותן), עליכם לבדוק עם רופא מומחה אם מדובר בפצעי לחץ. הנה כמה מקומות נפוצים בהם יש סיכון גבוהה להיווצרות של פצעים אלו:

  • מרפקים
  • קרסוליים
  • ברכיים

אם יש לכם פצעי לחץ, דעו שאפשר לטפל בהם באמצעות אביזרים של חברת כמיטק.

 

תכירו את דרכי הטיפול הנפוצות בפצעי לחץ

אם יש לכם פצעי לחץ, כדאי שתדעו שיש מגוון רחב של אפשרויות טיפול בהם. המוכרת שבהם היא באמצעות אביזרים מיוחדים, כמו למשל חבישות מתקדמות, כריות מיוחדות, מגני עקב, מגני קרסול ואפילו מזרנים למניעת פצעי לחץ. בנוסף לכל אלו, יש המלצה לבצע טיפול שכולל גם התערבות של אנשי מקצוע כמו למשל רופאים, אחיות, מטפלים סיעודיים ושיקומיים ועוד.

 

יש לכם פצעי לחץ? מה עושים עכשיו?

אם יש לכם פצעי לחץ וטרם התחלתם לטפל בהם, תדעו שעליכם לפנות כעת אל גורם רפואי מוסמך שיבדוק את חומרת המצב ויתאים את הטיפול המתאים. ייתכן שבשלב הראשוני תצטרכו להשתמש באביזרים ויכול להיות גם שינחו אתכם לבצע טיפול משולב. כזה שכולל טיפול רפואי במרפאות יום שיקומיות וגם שימוש באביזרים.

 

כמה מילים לקראת סיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר מקרוב את פצעי הלחץ, הגורמים שלהם ודרכי הטיפול הנפוצות. כעת, יש לכם את כל המידע המקיף בתחום, כך שאתם יכולים להתחיל בטיפול ולדאוג לבריאות שלכם. נאחל לכם הצלחה רבה בהמשך ותרגישו טוב!

לב

 

אולי יעניין אותך גם