חיפוש

מהן השיטות המוכחות של לוכד נחשים מקצועי

אמנם זה נשמע רחוק מהמציאות שלנו, אבל תופתעו לגלות שחדירתם של נחשים לבתים בכל אזורי הארץ זה דבר נפוץ ביותר וכמובן מסוכן. ישנה חשיבות עילאית למודעות בנוגע לסכנה זו, לצד הבנה בסיסית של סדר הפעולות שיש לנקוט בזמן אמת. אבל, הדבר העיקרי ביותר זה גם לדעת למי לפנות, וזה ללא ספק ללוכד נחשים מקצועי.

חשוב לדעת שלוכד נחשים מקצועי באמת הוא אדם שהוכשר במיוחד לעבודה מסובכת זו. לא מדובר במקצוע שניתן להיכנס אליו ללא ההיתרים הרלוונטיים מהמדינה וכמובן ללא הניסיון וההכשרה בתחום. לכן, אחת הדרכים שנוכל לזהות לוכד מקצועי באמת זה בהתאם להיתרי העבודה שבידו ובהתאם לשיטות בהן הוא משתמש על מנת להיפטר מן המטרד, אבל ללא גרימת נזק לנחשים עצמם.

 

איתור וזיהוי

הדבר הראשון שיבצע לוכד נחשים נחשים מקצועי באמת יהיה איתור ואבחון מדויק של הבעיה שעומדת בפניו. משמע, לפני שהוא ייגש למטלת הלכידה הוא ידע לזהות על פי התיאור הראשוני שלנו היכן סביר שיימצא הנחש, האם הוא ארסי או לא, ואיך יהיה נכון לגשת ללכידה שלו. היכולת הזו מתבססת על ידע, ניסיון והתמדה מתמשכת בלמידה והגדלת הכישורים של לוכד הנחשים.

 

לכידה בשק

מדובר בשיטה הכי פשוטה כי היא מסייעת לנו ללכוד את הנחש וישר גם להעביר אותו לכלי זמני עד לשחרור. שיטה זו לא תמיד יעילה עם נחשים ארסיים או קטנים והכלי לא תמיד זמין, אבל בפועל מדובר על מקל ארוך שמחובר בקצותיו שק ייעודי להכלת הנחש.

 

מלקחיים

אמנם זה נשמע כמו כלי שיכול לפגוע בנחש, אבל ההפך הוא הנכון. מלקחיים ללכידת נחשים מעוצבות ותוכננות בדיוק כך שיוכלו לאחוז בו, אבל לא לפגוע בו. משמע, המלקחיים נעטפות סביב הנחש ומאפשרות לנו במהירות להזיז אותו למקום בטוח אחר ולאחר מכן חזרה אל הטבע.

 

צינור

צינור זה לרוב בא בצורה שקופה ומטרתו היא להכיל בעיקר את ראש הנחש, על מנת שלא יכיש אותנו. לאחר שהראש מוכנס לצינור, יכול לוכד הנחשים באופן בטיחותי להרים את שאר הנחש ולהעבירו למקום מבטחים, ללא הסכנה שיכישו אותו.

 

זינוב

שיטה זו נחשבת המסוכנת ביותר ולכן רק איש מקצוע מוכשר ביותר יכול לעשות בה שימוש, בלי שיכישו אותו. בעצם שם השיטה מגיע מהטכניקה עצמה, שהיא תפיסת הנחש בזנבו ושליטה בשאר גופו באמצעות כלי עם וו. ישנה חשיבות מאד גדולה לאבחון סוגו של הנחש ואורכו המדויק, על מנת לחשב מראש כיצד לתפוס אותו כדיי שראשו לא יוכל להכיש אותנו.

 

השורה התחתונה

ישנן מספר שיטות עיקריות בהן משתמשים לוכדי נחשי מקצועיים והן זינוב, שימוש בצינור, מלקחיים, ושקים. את כל אלו הם יעשו לאחר אבחון מדויק של הסיטואציה ובעזרת הכשרה מקצועית קודמת.

לוכד נחשים

אולי יעניין אותך גם

אישה שוכבת במיטה
הדברת פשפשים ללא רעלים

הדברת פשפש המיטה למעשה בישראל הפשפש היחידי שמצריך הדברת פשפשים בבית הוא פשפש המיטה, וגם תהליך ההדברה שלו יהיה שונה לחלוטין מזה של פשפשים מחוץ

קראו עוד »
גבינה ובעל חיים
הדברה של מכרסמים

כולנו אומנם מורגלים בעונות מסוימות של השנה לראות תיקן שרץ לנו בבית פה ושם, כי ישראל זו מדינה חמה ותיקנים אוהבים חום, אך מה קורה

קראו עוד »