חיפוש

מה הם 3 סוגי ההדברה שחשוב שנכיר?

אם עצרתם לקריאת הכתבה הזאת, אתם כנראה מתמודדים עם בעיית מזיקים כזו או אחרת. אחת הבעיות העתיקות ביותר שעימן מתמודד האדם היא הניסיון להרחיק מזיקים משטחי המגורים והחקלאות שלו. בניסיון האין סופי להתמודד עם מזיקים אלו נעשתה התקדמות טכנולוגית משמעותית. בכדי להתמצא מעט בתחום זה חשוב להכיר את סוגי ההדברה הנפוצים, ריכזנו כאן 3 מהן. 

 

הדברת מזיקים וחשיבותה

מזיקים במרחב הביתי והחקלאי עלולים לגרום לנזקים רבים כדוגמת עוגמת נפש, נזקים כלכליים ואפילו נזקים בריאותיים הנגרמים כתוצאה ממזיקים מסוגים שונים. על כן חשיבות ההדברה היא גבוהה מאוד. בנוסף לכך, ישנה חשיבות לפעולה מהירה בתחום זה וזאת מפני שהנזקים שעושים המזיקים שהתנחלו בביתכם הולכים וגדלים בכל יום שלא מטפלים בהם. למידע נוסף היכנסו לקישור.

 

הדברה עם חומרים כימים

סוג ההדברה הנפוץ ביותר והמוכר ביותר הוא הדברה כימית. בהדברה מסוג זה מפוזר חומר כימי בצורת נוזל, אבקה או ג'ל באזור שאותו נרצה להדביר. הדברה מסוג זה היא ההדברה היעילה ביותר כנגד מרבית סוגי המזיקים והיא גם יעילה כנגד ריכוזים גדולים של מזיקים במקום קטן. יתרון נוסף של שיטת הדברה זו בא לידי ביטוי במהירות בה היא פועלת.

מאידך, לשיטה זו יש גם חסרונות. מלבד אופי החומרים הרעיל שבהם משתמשים בשיטה הכימית העלול להזיק גם לבני האדם, שיטת הדברה זאת מתעלמת לחלוטין מהנזקים לחיות ולטבע ולהשלכות השליליות אותן היא גוררת.

 

הדברה באמצעות כלים ביולוגיים

הדברה ביולוגית עושה שימוש אך ורק בכלים שקיימים בטבע בצורתם הטבעית, ובאמצעות שימוש בשתילת צמחים מיוחדים ובעלי חיים טורפים בכדי להדביר את המזיקים בצורה שלא תגרום נזק לטבע. כלי זה הוא יעיל במיוחד בשטחים פתוחים ובזה טמון יתרונו הגדול. עם זאת הדברה ביולוגית אינה מתאימה לשטח הביתי. יתרון נוסף של שיטה זאת הוא בכך שאין בה סכנה להיווצרות נזקים בריאותיים לאנשים הנחשפים אליה.

 

הדברה אקולוגית

הדברה אקולוגית היא שביל האמצע המאחד בין 2 סוגי ההדברות – הכימית והביולוגית. בשיטה זאת משתמשים בחומרים בצורת אבקה, ג'ל או נוזל אך מפיקים אותם מחומרים טבעיים בלבד. מדובר בשיטה אגרסיבית יותר מאשר שימוש באמצעיים ביולוגים אך פחותה מהדברה כימית.

שיטה זו יכולה להיות יעילה מאוד במרחב הביתי והיא מתאימה מאוד לאנשים שחוששים מנזקי ההדברה הכימית. חיסרון בולט של שיטה זו הוא האפקטיביות הנמוכה שלה בהשוואה להדברה כימית.

 

סיכום

מזיקים במרחב הביתי או החקלאי עלולים לגרום נזקים רבים הן לרמת החיים, הן לכיס והן לבריאות של האנשים החיים או עובדים במקום. חשיבות ההדברה היא גבוהה ביותר במיוחד במקרים בהם ריכוז המזיקים גבוה. ישנן 3 שיטות הדברה נפוצות ולכל אחת מהן יש את החסרונות והיתרונות שלה. בכדי לבחור את ההדברה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר יש להתייעץ עם מדביר. הדברה

אולי יעניין אותך גם

אישה שוכבת במיטה
הדברת פשפשים ללא רעלים

הדברת פשפש המיטה למעשה בישראל הפשפש היחידי שמצריך הדברת פשפשים בבית הוא פשפש המיטה, וגם תהליך ההדברה שלו יהיה שונה לחלוטין מזה של פשפשים מחוץ

קראו עוד »
גבינה ובעל חיים
הדברה של מכרסמים

כולנו אומנם מורגלים בעונות מסוימות של השנה לראות תיקן שרץ לנו בבית פה ושם, כי ישראל זו מדינה חמה ותיקנים אוהבים חום, אך מה קורה

קראו עוד »