חיפוש

כיצד תזהו חברה מקצועית להדברת חרקים?

בכל שנה לפני ימי הקיץ החמים והלחים מרביתנו מתחילים לחשוב כיצד נמגר מדירתנו או ביתנו את תופעת החרקים בכלל והמקקים בפרט. אני מכיר כל כך הרבה אנשים שסיוט הקיץ הגדול ביותר שלהם הוא מקק מעופף שנכנס להם לתוך הבית, מפלס הפחד והחרדה נמצאים בשיאם. הדרך הטובה ביותר להילחם בחרקים בכלל ובמקקים בפרט הינה הדברה. בישראל כתוצאה מאופיו של מזג האוויר קיימות חברות הדברה רבות ומדבירים עצמאיים. כמי שמאוד רוצים להימנע מחרקים בתקופת הקיץ ומעוניינים בהדברה מקצועית לשם כך, אתם אולי תוהים כיצד תזהו חברה מקצועית להדברת חרקים. להלן מספר טיפים בנושא.

 

חפשו תו תקן של לפחות אחד מהמוסדות הבאים

כדי להיות בטוחים שחברת ההדברה שעמה אתם מעוניינים לעבוד אכן חברה מקצועית שעושה שימוש בחומרי הדברה תקניים שעברו את האישורים הנדרשים, בדקו שיש לחברה אישור עבודה לפחות מאחד מהגופים המוסדיים הבאים בהתאם לאופי ההדברה – 

  • השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר – אחראים לרישום חומרי הדברה להגנת הצומח. 
  • השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר – אחראים לרישום חומרי הדברה וחומרי חיטוי המיועדים לשימוש על בעלי חיים.
  • המשרד להגנת הסביבה – אחראי לרישום חומרי הדברה תברואתיים למיגור חרקים, מכרסמים, יתושים וכו' בתוך בתים, באזורים עירוניים, בשכונות בשטחים סגורים ופתוחים כאחד. 
  • משרד הבריאות – אחראי לרישום חומרי הדברה שבאים במגע עם גוף האדם כדוגמת טיפול נגד כינים בילדים ותכשירים למניעת עקיצות יתושים. 

 

לפני הזמנת ההדברה למדו מעט את החומר

זה נכון שחשוב לבצע פעולות מסוימות באמצעות אנשי מקצוע אולם, יהיה נכון לומר שלא בריא להיות תלוי אך ורק בידע של איש המקצוע וכדאי להכיר מעט את הדברים גם כן. בדרך זו תוכלו לנהל שיח ענייני עם איש המקצוע בטרם תזמינו אותו לביצוע העבודה ותדעו לזהות כמה הוא מקצועי, מנוסה ומיומן. הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את שמות חומרי ההדברה שמותרים לשימוש במתחמים ביתיים סגורים. שני שמות מרכזיים שחשוב שתכירו והם אינם פשוטים להגייה הם – פירתרואידים ונאוניקוטינואידים, מדובר בחומרי הדברת חרקים עדכניים שמחליפים חומרים ישנים שנתגלו כלא בריאים למערכת הנשימה של בני האדם. 

 

אף פעם לא מאוחר מידי

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור אישי קצר העוסק בהדברה לא מוצלחת שעשו לי וכיצד ערנות בזמן מעשה יכולה להציל את המצב. לפני מספר שנים כשהייתי רווק צעיר ובעליה של כלבה קטנה וחמודה בשם שטרודל, גרתי בוילה שכורה בשכונה נחמדה ברמת גן. לקראת הקיץ הזמנתי מדביר שהכרתי אישית מעבודות הדברה קודמות שביצע עבורי. הוא המליץ לי הפעם לבצע בפעם הראשונה הדברה על בסיס צמחי בעיקר עבור הכלבה 

שלי. הוא הסביר שמדובר בתרכובת חדשה, יעילה וידידותית לסביבה. כמובן שהסכמתי. יום ההדברה הגיע והמדביר נכנס לביתי כשעל גבו מיכל עם חומר ההדברה. ברגע שדרכה רגלו בתוך הבית הכלבה שלי התחילה ממש להשתגע ולא היה ברור למה, לתומי חשבתי שאולי המדביר מפחיד אותה אבל אז דווקא המדביר אמר לי שהוא רוצה לעשות ניסוי קטן.

הוא ריסס פינה קטנה בבית והכלבה שלי פשוט יצאה מדעתה והחלה לרייר בטרוף, תופעה שלא הייתה מוכרת אצלה כלל. באותו הרגע היה ברור לשנינו שהחומר הזה לא ייכנס אלי הביתה. הערנות של שנינו כנראה מנעה אסון והיה מדובר בחומר מאושר ותקני. מסקנה – היו תמיד ערניים ובדקו כל דבר לפני השימוש. 

חרקים בבית

אולי יעניין אותך גם

אישה שוכבת במיטה
הדברת פשפשים ללא רעלים

הדברת פשפש המיטה למעשה בישראל הפשפש היחידי שמצריך הדברת פשפשים בבית הוא פשפש המיטה, וגם תהליך ההדברה שלו יהיה שונה לחלוטין מזה של פשפשים מחוץ

קראו עוד »
גבינה ובעל חיים
הדברה של מכרסמים

כולנו אומנם מורגלים בעונות מסוימות של השנה לראות תיקן שרץ לנו בבית פה ושם, כי ישראל זו מדינה חמה ותיקנים אוהבים חום, אך מה קורה

קראו עוד »