חיפוש

החיות המסוכנות שאותן כדאי להדביר

בעוד שאת חלק מהמזיקים יהיה צורך להרחיק, חלק אחר מהמזיקים מצריך גם שירותי הדברות.

כיצד תדעו אילו בעלי חיים ניתן להדביר? וכיצד תדעו אילו בעלי חיים מוגנים על ידי החוק ומצריכים הרחקה או לכידה? הנה כל המידע עבורכם.

אתם נכנסים לביתכם, פוסעים 2 צעדים אל מטבח הבית ומגלים שם לפתי עכבר שמתרוצץ מהר אל תוך המחילה שלו. או אולי אל תוך ארון המטבח. כשזה קורה, חשוב לזכור לא להילחץ. אמנם מזיקים בבית זה אף פעם לא נעים במיוחד, אבל זה לא סוף בעולם. יחד עם זאת, נדירים המזיקים שבאמת יכולים להזיק לכם. מאחר שאנחנו חיים בישראל ולא באוסטרליה, המזיקים הארסיים בארצנו הם נדירים למדי. ובכל זאת, ממה מומלץ להישמר ומתי הדברות מומלצות בבית?

אילו סוגי הדברות מומלצות כנגד מזיקים?

הדברות מומלצות בבית בשנייה הראשונה שבה אתם עדים לניסיון השתלטות על ביתכם. אם מזיקים החליטו לחדור אל תחום ביתכם, הם לא יעזבו את הבית רק בגלל שתפסתם אותם על חם. הם ימשיכו לקנן ולבסס את אזור מגוריהם החדש – ביתכם.

נחשים למשל, זוהי חיה שאין כל סיבה להתקרב אליה ללא לוכד נחשים מקצועי. אמנם לוכד נחשים הוא אינו מדביר, אבל הוא בהחלט יהיה איש המקצוע הרלוונטי עבורכם במקרים אלו. לוכדי נחשים לא הורגים נחשים, אלא לוכדים אותם ומשחררים אותם בפינות מרוחקות בטבע על פי החוק. מאחר שהנחש הוא חיה מוגנת, הדברה היא אסורה על פי החוק.

מדוע לא מדבירים נחשים?

יחד עם זאת שהנחש הוא חיה מוגנת, חשוב גם לזכור שאין הרבה זנים של נחשים ארסיים בארץ. במילים אחרות, רוב הנחשים שיחדרו לביתכם בכפר יהיו בדרך כלל נחשים שאינם ארסיים. כמובן, אל תיקחו סיכון ואל תבדקו לבד אם הנחש ארסי או לא. תקראו ללוכד מוסמך.

עוד ברשימת החיות שמומלץ להדביר, עכברושים. עכברוש הוא חיה מסוכנת לכל דבר, ולא בגלל שהיא עשויה לתקוף אתכם. עכברוש לא תוקף בני אדם, זה לא משהו שקורה, אולי רק בסרטים. יחד עם זאת, מחייה באותו הבית יחד עם עכברוש מובילה להיחשפות לגללים ובקטריות שונות. אם אתם מגלים בביתכם סימני כרסום וגללים קטנים ושחורים, אתם צריכים מדביר עכברושים מוסמך.

מדבירים גם עכבישים? האם עכבישים ארסיים לבני אדם?

אולי לא ידעתם, אבל בארץ יש לנו אפילו זן מסוים של עכביש הטרנטולה אשר גדל כאן. קוראים לזן הזה – פרוונית. הפרוונית היא זן של טרנטולה שאינו מסוכן לבני האדם, אבל אין ספק שהמגע עם העכביש הזה הוא ממש לא מומלץ ולא נעים.

הפרוונית קיבלה את השם שלה בעקבות היכולת שלה לשחרר וממש לירות (כמו אקדח) שיערות מגופה. בעזרת רגליה היא משחררת את השערות, מה שמוביל לשיתוק אצל הטרף (בד"כ עכברים קטנים וחרקים). נתקלתם בפרוונית בביתכם? לא להילחץ, אבל כן מומלץ להדביר.

 

חייה

אולי יעניין אותך גם

אישה שוכבת במיטה
הדברת פשפשים ללא רעלים

הדברת פשפש המיטה למעשה בישראל הפשפש היחידי שמצריך הדברת פשפשים בבית הוא פשפש המיטה, וגם תהליך ההדברה שלו יהיה שונה לחלוטין מזה של פשפשים מחוץ

קראו עוד »
גבינה ובעל חיים
הדברה של מכרסמים

כולנו אומנם מורגלים בעונות מסוימות של השנה לראות תיקן שרץ לנו בבית פה ושם, כי ישראל זו מדינה חמה ותיקנים אוהבים חום, אך מה קורה

קראו עוד »