חיפוש

המדריך לבחירת מזון לכלבים

בעבר המודעות למזונות כלבים לא הייתה גבוהה ואנשים האכילו את כלביהם במה שהם חשבו שטוב ומבלי להתעמק בחומרים הנמצאים במזון ובאיכותם. כיום ישנו מבחר גדול מאוד של מזונות עבור כלבים, מזון יבש, רטוב, עם ויטמינים ותספים, מזונות המותאמים לגודל הכלב, לגילם ואף במידה וישנה רגישות מסוימת. בשל ריבוי המותגים והסוגים אפשר להתבלבל ולחוות קושי בבחירת המזון המתאים לכלב שלנו, במאמר זה נעשה סדר ונעזור לכם להבין איך לבחור את המזון הנכון לכלבכם.

 

הקשר בין סוג הכלב לסוג המזון שהוא אוכל

סוג הכלב, גזעי או מעורב הוא חלק חשוב מאוד בהתאמת המזון, במידה ולא תבצעו התאמה לפי סוג הכלב הוא עלול לקבל את הכמות הלא מדויקת עבורו או מינון רכיבים תזונתיים לא מתאים. במידה ומדובר בגזע קטן השוקל עד 10 ק"ג כמות האוכל והערכים התזונתיים שהוא יהיה זקוק להם שונים מהצרכים של כלב שוקל 25 ק"ג ואף יותר. על גבי גב אריזות המזון ישנו הסבר למי סוג האוכל מותאם ומה הכמות הנכונה. ניתן לקחת את הכלב לבדיקה אצל וטרינר למעקב אחר משקלו לראות אם יש צורך בשינוי כמות המזון.

 

הקשר בין גיל הכלב לסוג האוכל

הגיל חשוב מאוד בבחירת סוג האוכל, גורים מוצאים המון אנרגיה ונמצאים בשלב שבו הם זקוקים לקבל המון ערכים תזונתיים וויטמינים, לכן סוג האוכל שלהם לא יתאים לכלב בוגר וההפך. אוכל לכלבים מומלץ לפי גיל הכלב, בכל גיל כלבכם זקוק למזון עם הערכים התזונתיים המתאימים לו לפי הצרכים הפיזיים שגופו דורש. כאשר אתם מחפשים מזון עבור כלבכם בדקו איזה מזון מותאם לגיל שלו.

 

הקשר בין מצב רפואי של הכלב שלכם לסוג האוכל

ישנה תזונה מיוחדת העוזרת לטפל בבעיות מהן סובל הכלב, בין אם מדובר בבעיות עיכול עם תסמיני שלשול או מנגד השמנה, אפילו בעיות בפרווה, רגישויות, לחץ דם גבוה. חשוב לזכור כי הכלבים דומים לבני האדם וכאשר לנו יש בעיה רפואית הנובעת מתזונה אנו דואגים לטפל בה, כך גם אצל הכלבים, עליכם בעלי הכלבים להיות ערניים לכל שינוי הנובע מתזונה לא מתאימה. ניתן להתאמים מזונות המחזקים את הכלב עם כמויות חלבון, ויטמינים שומנים וברזל שיעזרו לכלבכם עם הבעיות הרפואיות שלו.

 

סוגי מזון

עבור בעלי הכלבים, מאוד חשוב לדעת כי החברות המספקות את סוגי האוכל יתנו את המענה הנחוץ לכל מה שהכלב שלכם זקוק לו. ישנן חברות המשקיעות יותר באיכות המזון שהן מספקות וחלקן פחות, ובהתאם נקבעים המחירים. ישנם כמה קטגוריות מזון, אולטרה פרימיום- האיכות הגבוה ביותר, סופר פרימיום- איכות גבוה עם אחוזים נמוכים של בשר, פרימיום ובסיסי. המותגים המובילים הם רויאל קנין, טייסט אוף דה ויילד, אקאנה, פרו פלאן וגם מונג אוכל לכלבים. בדקו מה מהם הכי מתאים לכלבכם, קראו את ההוראות, ובתאבון!.

אוכל לכלבים

אולי יעניין אותך גם