חיפוש

הדברים שחשובים לדעת בתהליך תיק ההוצאה לפועל

אחד הכלים שעומדים לרשות בעלי עסקים ואנשים פרטיים לשם קבלת חוב שהם זכאים לו, הוא פתיחת תיק בהוצאה לפועל. כלי זה מאפשר לאנשים או עסקים שחייבים להם כסף לקבל את כספם גם במקרים שבעלי החוב לא מעוניינים לשלם. במאמר שלפניכם תמצאו מספר דברים שחשוב לדעת על תיקים בהוצאה לפועל. 

 

מה זה תיק הוצאה לפועל ומתי הוא נפתח כנגד חייבים?

תיק בהוצאה לפועל נפתח לפי בקשה של חייב על חוב שלא שולם. בכדי לפתוח את התיק בהוצאה לפועל, על הזכאי בחוב להוכיח כי הוא פנה אל בעל החוב וביקש לקבל את תשלום החוב בצורה סבירה. בדרך כלל מקובל לשלוח לחייב מכתב מעורך דין שיש לו התמחות בנושא, לפני הגשת הבקשה לפתיחת תיק בהוצאה לפועל.

רק לאחר שהזכאי בחוב הוכיח כי הוא פעל בכדי לקבל את כספו בחזרה ונענה בהתעלמות של בעל החוב, אפשר יהיה לפתוח תיק בהוצאה לפועל, ולהטיל על החייב סנקציות ועיקולים שונים בכדי שישלם את חובו.

 

הסדר עם נושים בכדי לסגור את התיק

במקרה של פתיחת תיק בהוצאה לפועל, החייב יקבל על כך הודעה מרשם ההוצאה לפועל. במקרה שנודע לכם על פתיחת תיק שכזה כנגדכם, כדאי לכם לבדוק את מצב התיק. בדיקת תיק הוצאה לפועל יכולה להיעשות על ידי החייב בעצמו ובשיחת טלפון פשוטה. לאחר שהבנתם מה הוא המצב של החוב ושל ההגבלות שהוטלו עליכם, תוכלו לנסות לפנות אל הנושים של החוב בכדי להגיע איתם להסדר. שיטה זאת היא השיטה הטובה ביותר להתמודדות עם תיק שכזה.

 

איחוד תיקים בהוצאה לפועל לחייבים

במידה ולא הצלחתם להגיע להסדר עם הזכאים לחוב, תוכלו לסגור את התיקים באחד משתי דרכים עיקריות. במקרה של חוב שהחייב יכול לשלם בבת אחת או על פי הסדר התשלומים המקורי, כדאי לסגור את התיק בצורה הזאת. במידה ואין זה אפשרי, אפשר להגיש בקשה לאיחוד תיקים. איחוד תיקים מאפשר לחייב לשלם את החובות שלו בצורה איטית יותר ובהחזר תשלום חודשי נמוך יותר.

 

חדלות פירעון ושיקום כלכלי לחייבים

במקרים בהם אין באפשרותו של החייב לשלם את חובו על ידי הסדר נושים או על ידי איחוד של התיקים. הוא יוכל לפנות לתהליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי במקרים מסוימים. במהלך ההליך מוטלות על החייב הגבלות שונות, נקבע האחוז מתוך החובות שלו שהוא יהיה חייב לשלם, מחולטים הנכסים שלו לשם תשלום החוב, ונקבעת לו תוכנית לשיקום כלכלי וחזרה לחיים רגילים.

 

חוסר מעש וחובות הזכאים בחוב

דבר נוסף שחשוב להכיר על תיקים בהוצאה לפועל הוא המושג שנקרא חוסר מעש. כל מי שחייבים לו כסף, מחויב לנסות לגבות את חובו בצורה סבירה לפני הפנייה להוצאה לפועל. במקרה והזכאי בחוב לא פעל בכדי לאסוף את חובו, ההוצאה לפועל רשאית לבטל את החוב בעילה של חוסר מעש.

בדיקת תיק הוצאה לפועל

אולי יעניין אותך גם