חיפוש

מה זה תכנון מס ואיך מבצעים אותו בצורה נכונה ויעילה?

בחיים כמו בחיים, אנחנו לעולם לא יודעים מה יוליד יום ולכן, תכנון חשוב בכל היבט אפשרי. מעבר לכך שעלינו להיות מתוכננים ויעילים באספקטים האישיים של חיינו, עלינו גם להביא בחשבון את התכנון הכרוך בהיבטים הכלכליים של החיים. כאן נכנס לתמונה תכנון מס – המשיכו לקרוא.

במילים פשוטות, תכנון מס הוא התהליך אשר במהלכו המבקש נעזר בחוקי המס כדי להקטין את חבות המיסים שלו. בין אם מדובר על אדם פרטי, עצמאי או חברה, חבות המיסים כשמה כן היא בגדר חובה. עם זאת, ישנן דרכים להקטין את אותה חבות מיסים, כאשר דיווח מס נכון יכול לחסוך מאות עד אלפי שקלים בכל שנת מס. בישראל, ישנן 2 גישות עיקריות לתכנון למס:

  1. תכנון מס אפקטיבי: זהו דיווח מס פשוט אשר נבחן ע"י רשות המיסים ונחשב לגיטימי.
  2. תכנון מס אגרסיבי: דיווח מס זה נחשב חורג מגבולות תכנון המס הלגיטימי.

 

מה המטרה בתכנון מס ומי צריך אותו?

תוך הישענות על מגוון פרמטרים פיננסיים שונים, המטרה של תכנון מס היא לוודא כי חבות המס תהיה נמוכה ככל האפשר. לא פעם, עובדים שכירים מוותרים על תכנוני המיסים שלהם, מה שעשוי להסתבר כטעות שעולה כסף. בפועל, לא רק עצמאים וחברות זכאים להחזרי מס בישראל.

הן שכירים והן עצמאים רשאים לתכנן את המיסים שלהם בצורה כזאת שתקטין את החבות בסוף שנת המס. בתוך כך, שכירים יכולים לתכנן את המיסים שלהם במקרים כמו:

  • חופשת לידה
  • במהלך קבלת דמי אבטלה
  • כאשר מבצעים הפקדות לחיסכון לטווחים בינוניים וארוכים
  • במקרים בהם ישנם ילדים עם צרכים מיוחדים במשפחה

תכנון מס

תכנון מס הוא פעולה חוקית?

אכן כן, תכנון המס הינו שירות לגיטימי ביותר, ואפילו יותר מזה, המדינה מעודדת את אזרחיה לתכנן את תשלומי המיסים שלהם בצורה נכונה. זאת, באמצעות הטבות כמו החזרי מס. תכנוני מיסים כוללים, בין היתר, איסוף של הוצאות וחשבוניות מס, כאשר אלו מאפשרים קיזוז מסוים של המע"מ.

כאשר ממליצים לעצמאים לאסוף כמה שיותר חשבוניות מס לאורך החודש והשנה, זה לא בגלל שמישהו ממליץ להם לתחמן את רשות המיסים. המדינה מעודדת את האזרח לעשות זאת, כאשר בסוף שנת המס עצמאים רבים מקבלים החזרים בחלק מהמקרים.

 

היכן ובסיוע מי כדאי לבצע תכנון מיסים?

ישנן מספר חברות פרטיות אשר עוסקות בתחום הזה של ייעוץ מס, דיווחי מס והחזרים לשכירים ועצמאים. בפועל, אנשי המקצוע שמספקים את השירותים האלו הם רואי חשבון, עורכי דין וגם חלק ממנהלי החשבונות בחברות פרטיות.

באופן כללי, חשוב לקבל סיוע מאת מקצוענים בתחום בלבד, כי אחרת אתם עלולים להסתבך עם רשות המיסים עקב חשד לעסקאות מלאכותיות וניסיונות לתמרן את חבות המס באופן לא לגיטימי. שחר פרילינג, משרד רואי חשבון ועריכת דין בתחום המיסוי והמשפט המסחרי, עם ידע וניסיון של למעלה מ-20 שנה, יעשו לכם סדר במספרים, בדו"חות – בראש שקט וללא כל חשש מרשויות המיסים.

תכנון מס

אולי יעניין אותך גם