חיפוש

למה משמשים דמי מפתח בירושה?

כל מה שצריך לדעת על דמי מפתח- הורשת הזכות על הנכס, מעמד השוכר, תנאי הפינוי, הזכויות על הנכס, למה הם נועדו ומה הם דמי מפתח.

 

הקדמה-

דמי מפתח ירושה הם סכום של כסף שמשלם שוכר לבעל נכס כדי להשיג זכויות על נכס. דמי המפתח נותנים לשוכר זכויות בלעדיות על הנכס מבלי לרכוש את הדירה. לדמי המפתח קיים סיפור רקע מעניין וחוקים ברורים- כדי להבין למה משמשים דמי המפתח קודם כל צריך להבין מה הם דמי מפתח.

דמי מפתח ירושה

מהם דמי מפתח?

דמי מפתח הם תשלום לבעל הנכס שמעניק לאדם את הזכות לשכור דירה או נכס באופן בלעדי כך שלא יהיה ניתן לפנות את המשכיר מהנכס בלי הפרת תנאים ברורה ובית משפט. דמי המפתח הם קונספט שנהגה בשנות החמישים בארץ בזמן המנדט הבריטי.

הרעיון המקורי של דמי המפתח היה לעזור לעולים חדשים ולבני מיעוטים להחזיק בנכסים מבלי לרכוש אותם על מנת לספק להם קורת גג קבועה. דמי המפתח הם בעצם תשלום שמבטיח לשוכר קביעות שתגן עליו מפני שינויים ופינויים.

 

מי יכול לשלם דמי מפתח?

דמי מפתח הם קונספט שכבר לא ניתן לזכות בו כיום אלא בירושה מאנשים שהייתה להם את הזכות לדמי המפתח בעבר. הזכאים לדמי המפתח הם אנשים ששילמו דמי מפתח על הנכס בעבר, ליורשים מאדם שהיה בעל זכויות דמי המפתח או לאנשים שעומדים בקריטריונים של זמן בעלות הדירה. כל הזכאים יוכלו לדרוש דמי מפתח ואת הקביעות שלהם בהתאם לחוקים והתנאים.

דמי מפתח ירושה

מהם הזכויות והחובות של דמי המפתח?

הדייר בדמי מפתח לא יכול לעבור על חוקים מסוימים ובתמורה בעל הנכס לא יכול לפנות אותו מהדירה או לשנות את תנאי השכירות- לדוגמא בעל הנכס לא יוכל להעלות את דמי השכירות גם אם המחירים מסביב עולים. החובות של הדייר הן בגדר ההיגיון- הוא לא יכול לשנות בצורה בלתי הפיכה את הנכס, להזיק לו או להשכיר אותו למישהו אחר בשום צורה.

זאת כדי שבעל הנכס לא יינזק מהעסקה וגם כדי שהשוכר לא ישכיר לאדם אחר את הדירה ובכך ירוויח בעצמו על חשבון כך שבעל הדירה לא יכול להעלות את המחיר.

עוד מהחוקים שקיימים בדמי מפתח הם ששוכר הנכס חייב להתגורר בדירה, התיקונים בנכס יתחלקו שווה בשווה בין בעל הדירה לשוכר ובמידה ובעל הדירה יפטר מהדירה יהיה עליו לדאוג לשוכר בפיצויים או בדירה אחרת שוות ערך לפחות לדירה הקודמת.

 

לסיכום-

דמי מפתח הם דבר שלא קיים יותר בימנו אלא רק בשאריות שירשו אנשים מסויימים מאחרים שהייתה להם את הזכות. דמי המפתח מעניקים לשוכר זכויות מיוחדות על נכס מבלי שיקנה אותו או יהיה הבעלים שלו. לדמי המפתח חובות וזכויות אבל בסך הכל הם הסכם משתלם.

דמי מפתח ירושה

אולי יעניין אותך גם