חיפוש

חושבים שפתחו נגדכם תיק במשטרה ללא סיבה מוצדקת? 5 דרכים להתמודד

תיק במשטרה יכול להוות מכשול בפני אנשים שמעוניינים בתפקיד ציבורי או תפקיד רגיש אחר. ישנם תיקים רבים שנפתחים ונסגרים ללא סיבה מוצדקת. המאמר יתאר כיצד מתמודדים עם פתיחת תיק במשטרה ללא הליך פלילי או סגירת תיק בעילה מוצדקת.

 

1 – פנייה ובירור באמצעות עורך דין

אלפי תיקים במשטרה נפתחו ונסגרו בלי ידיעת האזרחים. כלומר, יש רישום רשום פלילי שקיים עדיין או תיק שנסגר בעקבות חוסר ראיות, חוסר עניין לציבור או היעדר אשמה שעדיין נותר ומונע מאזרחים למצוא מקום עבודה, מונע קבלת אזרחות נוספת ומכתים אותו בגופים ציבוריים או גופי המדינה שיש להם גישה לתיקים במשטרה.

לפיכך, תיק שאינו סגור חייב להיסגר במידה ואין סיבה מוצדקת. הדרך האידיאלית היא לפנות לעורך דין פלילי שיסייע לסגור את התיק והרישום המשטרתי. תפקידו של עורך הדין הוא לעיין בתיק המשטרתי ולסגור אותו בסיבה שתסיר גם את הרישום הפלילי. למידע נוסף כנסו לאתר של costagidi.

עורך דין פלילי

2 – להגיש ערעור למשטרה

דרך נוספת לסגירת תיק עם רישום פלילי שנפתח במשטרה ללא סיבה מוצדקת היא להגיש ערעור תוך חודש מקבלת ההודעה על סגירת התיק על מנת למחוק את הרישום הפלילי. כלומר, יש לערער על העילה שלפיה נסגר התיק ביחד עם חומר החקירה.

 

3 – לפנות ישירות למשטרת ישראל

ברגע שעולה חשד על פתיחת תיק במשטרה ללא סיבה, יש לפנות למשטרה ולבדוק אם אכן קיים תיק נגדכם. במידה והוא קיים יש להגיש בקשת ביטול רישום למשטרה. על מנת לזרז את סגירת התיק חשוב להיעזר בעורך דין פלילי אחרת זה לוקח שנים.

 

4 – בדיקה ועיון במידע פלילי

ישנם גופים במדינה שיכולים ללא הסכמת האזרחים לעיין ברישום משטרתי. למשל, פרקליטות המדינה, מחלקת חקירות שוטרים, שירות קצין מבחן, היועץ המשפטי למדינה, מצ"ח, ביטחון שדה בצה"ל, שב"כ, משטרת ישראל וכד'. גם האזרח עצמו יכול באמצעות תעודת זהות לעיין במידע רגיש זה באמצעות בקשה מהמשטרה ועם או בלי ליווי של עורך דין. כלומר הגישה למידע חסויה אלא אם לצורך תפקיד ועל פי החוק.

מידע פלילי

5 – בקשה לקבלת תעודת יושר

אנשים רבים שמבקשים אזרחות נוספת צריכים לצרף למסמכי הבקשה תעודת יושר המוכיחה שאין נגדם תיקים במשטרה ועבר פלילי. זוהי גם דרך לגלות אם יש נגדכם תיק פתוח או סגור במשטרה. התעודה מונפקת באמצעות בקשה מקוונת למשטרה וניתן לקבל אותה מהר יותר באמצעות עורך דין.

 

לסיכום

אם אתם חושבים שפתחו נגדכם תיק במשטרה מסיבות לא מוצדקות, יש לבדוק זאת מייד ולטפל בסגירת התיק כדי שלא יהווה מכשול בראיונות עבודה, קבלת אזרחות, העסקה במשרה יוקרתית, קבלת תפקיד ציבורי, שירות משמעותי שעלול לפגוע בביטחון צה"ל וכד'. פנייה לעורך דין תוכל לסייע לכם.

תיקי משטרה

אולי יעניין אותך גם