חיפוש

איך מגישים תביעה מול ביטוח לאומי?

במהלך החיים שלנו, אנחנו משלמים כספים רבים לביטוח לאומי, מתוך הנחה כי במקרה הצורך, הרי שנוכל לקבל את הפיצויים והזכויות הכלכליות המגיעות לנו. כדי לממש את זכויותינו מול ביטוח לאומי, עלינו יהיה להגיש תביעה כנגד הביטוח לאומי. כיצד עושים זאת בדיוק?

 

תפקידו של המוסד לביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי, אשר נועד לתת מענה ותמיכה כלכלית, בעיקר לאוכלוסיות מוחלשות אך גם לזכאים – דוגמת נשים בהריון, נכים, קשישים ועוד. למעשה, הכספים הללו מגיעים מכל אחד ואחת מאיתנו, כשאנחנו מפרישים מידי חודש את דמי הביטוח הלאומי.

בהתאם לכך, הציפייה הברורה של כולנו היא, כי בעת קרות מקרה בו נזדקק לגמלה או פיצויים מטעם המוסד לביטוח לאומי, הרי שנוכל לקבל את המגיע לנו באופן ישיר ומהיר. אך כפי שנראה, תהליך מימוש הזכויות המגיעות לנו כרוך בהגשת תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, תהליך היכול להיות מסורבל ובירוקרטי.

 

תהליך הגשת תביעה מול ביטוח לאומי

המקרים בהם ניתן להגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי הם רבים ומגוונים ולעיתים הקריטריונים לזכאות אף מתעדכנים מעת לעת. כדי לקבל מידע מקיף על תביעות ביטוח לאומי מומלץ לפנות לעו"ד מקצועי המתמחה בהגשת תביעות מסוג זה, כך שתוכלו להבין בדיוק האם קיימת לכם עילת תביעה ומה הסיכויים להצלחתה.

הגשת תביעה מול ביטוח לאומי מתאפשרת הן באופן מקוון והן באופן פיזי, באחד מסניפי ביטוח לאומי, מתחילה במילוי טופס תביעה ייעודי ובצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים למקרה (מסמכים רפואיים במקרה של תביעת נכות, אישור על שירות מילואים במקרה של תביעת תשלום בגין ימי מילואים וכדומה).

 

מהי וועדה רפואית?

אחד השלבים המשמעותיים בתהליך הגשת התביעה מול ביטוח לאומי הוא, הזימון לוועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי, תהליך המתרחש בעיקר במקרים של תביעות לקבלת פיצויים וקצבאות בגין מקרי נכות. בוועדות הרפואיות הללו יושבים רופאים המתמחים בבעיה הספציפית בגינה הוגשה התביעה והם קובעים את אחוזי הנכות הרפואית המגיעים.

 

הגשת תביעה מול ביטוח לאומי עם עורך דין מנוסה

על אף שנראה כי מדובר בתהליך פשוט למדי, הכרוך כאמור במילוי טופס ייעודי וצירוף מסמכים רלוונטיים, חשוב לדעת כי מילוי שגוי ו/או לא מדויק של הטפסים וכן צירוף מסמכים לא רלוונטיים, עלולים להביא לעיכובים משמעותיים במימוש זכויותיכם ואף בדחיית התביעה. לפיכך, חשוב ומומלץ להגיש את התביעה עם עורך דין מנוסה ובקיא בתחום.

מלבד הגשת התביעה באופן מיטבי, עורך דין מנוסה יוכל לסייע לכם גם בהכנה אידיאלית לקראת הוועדות הרפואיות וכן במקרים בהם נדרש לערער על החלטות הוועדה הרפואית, באופן שטענותיכם יוצגו כראוי, עד למימוש מלוא זכויותיכם.

 

לסיכום

הגשת תביעה מול ביטוח לאומי מתאפשרת הן באופן מקוון והן באופן פיזי, כאשר תהליך הגשת התביעה כרוך במילוי טופס תביעה ייעודי וצירוף המסמכים הרלוונטיים לנושא התביעה. על מנת להבטיח את מימוש מלוא זכויותיכם בצורה היעילה ביותר, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום, אשר יוכל לסייע לכם גם בתחומים נלווים – וועדות רפואיות וערעורים.

ביטוח לאומי

אולי יעניין אותך גם